Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.07.2018 10:36 - Седем години след 2010 година
Автор: tombpom Категория: Други   
Прочетен: 925 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 21.07.2018 10:41

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

.. Навършиха се  7 години , когато приключих работата си като екскурзовод на Тракийска гробница  гр. Поморие.  Достатъчно време, за да преобмисля  5-те лета , когато бях екскурзовод. Въздържах се от критики  по това , защо се съгласих на тази работа и какви промени настъпиха след мене в гробницата. От друга страна поради закриване на xit.bg трябва да въстановя това което съм писал през 2006 г. Напоследък  моите критикари,  като нямаха за какво да се захванат, започнаха да ме наричат, колега на госпожа Макрон. Да. На 22 години бях разпределен и назначен за учител по математика в гимназията „Хр. Ботев”  гр. Айтос. Учителският  колектив бе много добър. Учителят по история беше турчин, имаше и една учителка туркиня . Учениците ми в клас бяха 20-30% турчета. Градът беше със смесено население , спокоен и в добрият смисъл на думата еснафски град. Чувствах се добре и уважаван. Знаех, че има много да уча и всякак гледах да помагам на задочници във ВИНС Варна и на ученици от вечерната гимназия. Гордея се , че бях учител по математика на ЕВА от Тоника.  Едно симпатично, бойко и пеещо прекрасно италиански песни момиче. Смятах да остана в Айтос. И както обикновено става получих повикателна за родната казарма .  Приятели и ученици с  музика ме изпратиха пеша до гара Айтос. След казармата бях разпределен в СПТУ  по туризъм град Поморие. Учителският колектив бе дамски и разделен на два лагера. Учениците бяха 100% девойки. След като изкарат един стаж в Сл. бряг безсмислено е да им говоря за математика. Търсих друга работа  и от 1970 г. съм в компютърния бранш. Започнах като програмист в ЕИЦ към Кабелния завод. ЕИМ бе ЗИТ 151 всъщност пребоядисан Facom 230-20/30. Програмирахме на  FASP(фуджицу асемблер) , Cobol, Fortran и Focus(подобен на RPG). Изминах пътя от ръководител група и началник отдел програмиране. През 1977 година завърших задочно към МЕИ за „систем организатор по АСУ” вече като началник отдел АСУ в ЦТКА(център за транспортна  кибернетика и автоматизация) гр. Бургас. Компютърът бе ЕС1040 на фирмата Роботрон гр. Лайпциг и я сварих в сандъци. Заедно със специалистите  от Лайпциг монтирахме и генерирахме софтуера. Шеф на групата немци бе инж. Ханс и фамилия напомняща  чехско име. Оказа се , че има славянски корени от племето „немски серби”. От него разбрах , че старото име на Лайпциг е Липница . Станахме приятели  и след 30 години случайно се срещнахме до входа на Кухата могила на гр. Поморие. Започнах работа в  ДСО Търговия гр. Бургас като ръководитл ИЦ(в същност н-к отдел) през 1982 гозина. Пуснахме в действие мини компютър СМ-4 с основен езих ДИАМС. Работех и на микрокомпютри български и японски. Центърът бе закрит през 1996 г. След това 5 години работих в офиса по програма ФАР на ЕС. Микрокомпютърът бе HP Compaq  с документация от Полша. Офисът бе на около 100 метра до Кухата могила. Жив  свидетел бях как гровницата бе превърната в свърталище на алкохолици и наркомани. Трябваше да дойде полиция от Бургас, за да ги разгони. За всичките тези години в бранша успях да разбия научната LIBRARY на японците и да извлека всичките им подпрограми на FORTRAN. Така заедно с моя голям приятел инж. Стоян Премянов(бог да го прости) създадохме доста модели за кабелостроението . Програмирах на повече от 12 езика за макро, мини и микро компютри. Водех курсове за програмисти на 4 от тях. Участвах в проучване, разработка и внедряване на  системи в кабелостроението, транспорта и търговията и то не само в страната. Всичко това без червена книжка,  без сътрудничесво със служби и без бургаско жителство. Постоянно пътувах по линията Бургас –Сл. Бряг за Поморие. Обикновено когато нещата в един център трьгнат добре ми казваха, че не съм кадър на съответния партиен комитет и следва да си търся работа. Няма да забравя, когато ме извика партийния секретар и ми нареди да подготвя сина на магазинерка „герой на социалистическия труд”, за да ме замести. Благодарих на ум и добре ,че дойде 1989 г. Интересни моменти от практиката ми като компютърджия:

1.     Какво се случи при посещението на Тодор Живков в ЕИЦ към К.З.

2.     Защо му прилоша и едва не припадна в машинна зала мистер Йошида.

3.     Как унгарците от ММК Будапеща ценят историята си.

4.     Посещението на въшният министър на Куба в ЦТКА Бургас.

Защо първия секретар на Бургас остана без новогодишен подарък от магазин Родопа



Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: tombpom
Категория: Други
Прочетен: 112414
Постинги: 28
Коментари: 13
Гласове: 24
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031