Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.05.2016 19:12 - Великите братя на словото
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 11898 Коментари: 39 Гласове:
44

Последна промяна: 23.05.2016 20:15

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 За писаното слово става дума!
По начало нямам навика да пиша за най- великите личности в историята ни! Има смисъл да се пише за нещо пропуснато, а за тях е писано премного!
Позволявам си го , когато са нападани неоснователно, друг е въпросът ,че това го правят хора, които стоят много под тях
Спестих си "Най", защото наистина е спорно!  Асеневци също са велики, независимо, че става дума за държавници  и политици, не са уместни подобни сравнения!

Нямаше да пиша и за Братята на словото
Но нещо се пречупи в мен, като видях, " СЛОВО" в купола на една от най- големите катедрали Изписано с нашите букви
Техните букви или буквите на техните ученици, но всеки благодарен ученик би посветил направеното на учителя си!
Аз поне така постъпих с тримата си учители , на които дължа всичко Признах си, че каквото съм постигнал,  го дължа на тях! Майка ми, учителите ми по- химия и по история...

Та прокрадна се мнение тук,  а и не само тук, че братята не са Българи?! Да се абстрахираме от оценки, какъв би могъл да изрече подобни слова, да поразсъждаваме!

Били родени в Кападокия, не в България Това няма абсолютно никакво значение относно националността Много примери могат да се дадат, че мястото на раждане не играе никаква роля относно това,  какъв е човекът по народност Някои от известните римски императори, като децата  на Агрипина Старата , не са родени в Рим, но това не ги прави германци например

Който се съмнява в националността на Кирил и Методий , да си зададе елементарен въпрос- може ли чужденец да се заеме с най- сложната  работа в един език- да състави азбука, която да отразява точно всички звуци в този език,  с повърхностни или почти никакви знания за него После да прави и преводи на този език!? Напротив, този човек трябва перфектно да познава езика!!!!
И тук е смешното, може ли чужденец, да е най- перфектния познавач на Българския?!

Няма как да забравя подобен комичен случай Имах стажантка от Монпелие-университета Първоначално, за писмената и работа приех за правилно, тя да пише, а аз да проверявам и коригирам На първата част намерих няколко правописни грешки Реакцията е беше спонтанна-  Аз,  чужденецът съм намерил на нея, французойката, дори  и от Лангедок да е,  грешки във френския?!
Конфузно!
За да замажа положението, смених тактиката, аз пишех, а на нея дадох пълни права да добавя, коригира и  намира грешки

Та смешно е, в една далече по- тънка и деликатна работа  от гореспоменатата,  да се твърди ,че азбуката ни е дело на Чужденци! Дори и да не се знае произходът им, нека е ясно на подобни търсачи на сензации, че това е връх на абсурда!

Сега, много съм умувал през годините Според мен, те, братята,  са автори на глаголицата Но това не обезценява с нищо направеното от тях А Климент е автор на Кирилицата, наречена така в знак на благодарност Но всеки достоен ученик така би оценил учителя си
В златния век на Българската писменост , при Симеон, Климент и останалите, както и самият Симеон, за когото има основателни съмнения, че е Черноризец Храбър , творят,  ползвайки тази азбука - Кирилицата
Смешно е да се смята, както правят някои, че Кирилилицата ни е дадена или по- точно,  донесена от някакви полудиви войници, които малко по- късно са и покръстени от нас

Да не плюем по великото дело на двамата Братя!



Гласувай:
44


Вълнообразно


1. mt46 - Поздрав!...
23.05.2016 21:29
Мисията на солунските братя Кирил и Методий е да разпространят християнската религия сред славянските народи. Затова те създават "глаголицата"...
"Св. св. Кирил и Методий (на гръцки: Κύριλλος καὶ Μεθόδιος, на църковен старославянски: Кѷриллъ и Меѳодїи) са двама братя византийци, родени в Солун през IX век, които развиват мисионерска дейност като проповедници на християнството сред различни народи.

За своята работа, която значително ще повлияе на културното развитие на славяните, са наречени апостоли на славяните. На тях се дължи създаването на азбуката глаголица – първата азбука, която служи за писменост на езика староцърковен славянски. Азбуката кирилица, създадена на основата на тази глаголица, се използва и до днес в различни славянски езици.

Солунските братя, както още са известни братята Кирил и Методий, са канонизирани като светци за превода и популяризирането на Библията на старобългарски език (придобил популярност като староцърковнославянски език)[1] и разпространяване на християнството сред ранносредновековните славяноезични народи. Титулувани са като равноапостоли и Славянски апостоли. На 30 декември 1980 г. с апостолическото послание Egregiae Virtutis, папа Йоан Павел II ги обявява за съпокровители на Европа. Православната църква ги почита и като едни от светите Седмочисленици заедно с техните ученици и последователи Климент, Наум, Ангеларий, Горазд и Сава."...
https://bg.wikipedia/wiki/%D0%9A%D0%B8%D1%80%D0%B8%D0%BB_%D0%B8_%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%B9
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, Марине!
23.05.2016 21:52
Благодаря ти за хубавия коментар!
Не знам защо, особено в последно време се акцентува върху това, че всичко що е велико, хубаво , значимо , не може да е дело на Българин Някой от другаде, от всички посоки на компаса трябва да го ие измайсторил
А се забравя, че томно в този период, а и преди него България е фактор и то значим в Европа, което ще рече и в тогавашния свят

Хубава вечер!
цитирай
3. indiram - Здравей, Леон!
23.05.2016 23:41
мога (можех) да гласувам 7-ми, обаче не усещам, че да го направя... Още не съм прочела какво си написал - отчасти четох...

И, за да не е без хич, .... колкото и да е странно, ще го кажа, че се съмнявам, ..., че тия, двамата, са братя, въпреки, цялото ми уважение към Историята

Поздрави!

което, изобщо не пречи, да си празнуваме Буквите, понеже и защото (неведоми са пътищата)... така!

цитирай
4. born - След хубавия постинг мога само да те ...
23.05.2016 23:58
След хубавия постинг мога само да те поздравя с най-красивия български празник- Деня на славянската писменост - 24 МАЙ .
цитирай
5. leonleonovpom2 - Здравей, Индра!
24.05.2016 00:17
indiram написа:
мога (можех) да гласувам 7-ми, обаче не усещам, че да го направя... Още не съм прочела какво си написал - отчасти четох...

И, за да не е без хич, .... колкото и да е странно, ще го кажа, че се съмнявам, ..., че тия, двамата, са братя, въпреки, цялото ми уважение към Историята

Поздрави!

което, изобщо не пречи, да си празнуваме Буквите, понеже и защото (неведоми са пътищата)... така!



Благодаря ти!
Желая ти хубав празник!
цитирай
6. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Стефане!
24.05.2016 00:21
born написа:
След хубавия постинг мога само да те поздравя с най-красивия български празник- Деня на славянската писменост - 24 МАЙ .


Много точно си определил, най- красивия Български празник!
Може би защото не е свързан с политика, няма фили и фоби с политическа украска Въпреки , че се усеща нещо друго, не по- малко неприятно

Пожелавам ти хубав празник!
цитирай
7. dinkov - Динков
24.05.2016 02:02
leonleonovpom2 - е и ние сме дали нещо на света. Честит празник на българската азбука и писменост. Да е честит и на всички от българската езикова общност, братята руси, украинци, белоруси, сърби и т.н.
Поздрав.
Ицко
цитирай
8. pvdaskalov - * ! *
24.05.2016 08:41
Казваш, Лео, следното:
"Който се съмнява в националността на Кирил и Методий, да си зададе елементарен въпрос - може ли чужденец да се заеме с най-сложната работа в един език - да състави азбука, която да отразява точно всички звуци в този език, с повърхностни или почти никакви знания за него. После да прави и преводи на този език!? Напротив, този човек трябва перфектно да познава езика!!!!
И тук е смешното, може ли чужденец, да е най-перфектния познавач на Българския?!"
И сам опровергаваш това твърдение:
"Имах стажантка от Монпелие-университета. Първоначално, за писмената и работа приех за правилно, тя да пише, а аз да проверявам и коригирам. На първата част намерих няколко правописни грешки. Реакцията и беше спонтанна - Аз, чужденецът, съм намерил на нея, французойката, дори и от Лангедок да е, грешки във френския?!
Конфузно!"
Споменаваш, че двамата братя са родени в Кападокия, но това е в Анадола, а официално се знае и Уикито го повтаря, че:
"Братята са родени в Солун, като деца на висшия византийски военачалник, друнгария Леон, известен в българската историография като Лъв (на гръцки: Леон), подстратег (помощник управител) на Солун и областта, и на жена му Мария. Това многобройно семейство според житиеписеца на Константин е „от добър и почтен род, отдавна познат на бога, на царя и на цялата солунска област“. Те са високопоставени поданици на Византийската империя. Приема се, че родителите Лъв и Мария, като византийски аристократи, са ромеи, а разговорен славянски език братята, които са полиглоти, научават на пазара в Солун... Съществува и хипотеза за славянски произход на майката на двамата братя..."
Ти, Лео, въобще не можеш да си представиш колко ми се иска твоята хипотеза да е вярна, но за да се докаже това, сам знаеш обема на изследователската работа.
Проф. Ал. Фол посвети живота си, за да докаже какво древните гърци са клъвнали от траките, за да доизградят своя митологичен свят.
Нека ни е честит този прекрасен празник - 24-ти май!
Бъди здрав!
П и е р
цитирай
9. batogo - !!!:))) Поздравления за постинга, Иване, и честит празник на българската писменост!
24.05.2016 08:52
Нека се знае и се помни, че тази писменост е създадена от българи за българи и за разпространение на Христовите ценности и дух сред тях. Останалото е следствие, което облагодетелства много народи, нямащи своя писменост, а някои от тях дори се опитват да изкарат тази писменост тяхна, което е и смешно, и жалко. "Храни куче да те лае", както казва народът български на своя си език, със своята си писменост и мъдрост. Вечна слава на създателите на българската писменост и култура! Хубав празник!
цитирай
10. donchevav - Чудесно усещане е да прочетеш един ...
24.05.2016 10:28
Чудесно усещане е да прочетеш един такъв текст и да излезеш да празнуваш - и по-здраво стъпваш, и криле ти порастват. Благодаря ти! Честит празник, скъпи Лео!
цитирай
11. leonleonovpom2 - Честит празник и на тебе, Ицко!
24.05.2016 11:50
dinkov написа:
leonleonovpom2 - е и ние сме дали нещо на света. Честит празник на българската азбука и писменост. Да е честит и на всички от българската езикова общност, братята руси, украинци, белоруси, сърби и т.н.
Поздрав.
Ицко


Благодаря ти за отзива!
България ще я има, докато се тачи и почита делото за писмеността!

Хубав празник!
цитирай
12. leonleonovpom2 - Поздрави, Огняне!
24.05.2016 12:04
batogo написа:
Нека се знае и се помни, че тази писменост е създадена от българи за българи и за разпространение на Христовите ценности и дух сред тях. Останалото е следствие, което облагодетелства много народи, нямащи своя писменост, а някои от тях дори се опитват да изкарат тази писменост тяхна, което е и смешно, и жалко. "Храни куче да те лае", както казва народът български на своя си език, със своята си писменост и мъдрост. Вечна слава на създателите на българската писменост и култура! Хубав празник!


Чудесно си го написал, свързвайки писмеността с Христовата вяра!
Да, такава е връзката!
Не може руски войници да ни донесат буквите, както се твърди от някои, а после ние да ги покръстим
Връзката е обратна, преди да влезат буквите в обръщение, те трябва да се осветят, да се получи разрешение както за употребата им, така и за използване на езика в църквата А той е нашият език, така наречения църковно- славянски, за чието ползване в църквата са чакали братята в Рим , а също и за освещаване на буквите
Светослав Киевски, който е правнук на Борис, е дошъл тук за наследството! Син е на Олга и внук на Владимир Хръз, а не да ни носи писменост и азбука Ами той също не е чужденец, майка му, Света Олга е Българка!А случилото се тук, идва като враг, но си тръгва като приятел е лесно обяснимо Ами тези роднински войни за наследство са от памтивека, няма нищо странно в тях!

Хубав празник, Огняне!
цитирай
13. leonleonovpom2 - Здравей Венета и честит Празник!
24.05.2016 12:09
donchevav написа:
Чудесно усещане е да прочетеш един такъв текст и да излезеш да празнуваш - и по-здраво стъпваш, и криле ти порастват. Благодаря ти! Честит празник, скъпи Лео!


Благодаря ти от сърце!
Мога само да се радвам, че така оценяш скромния ми труд и, че той има такъв ефект!

Нека празничният ден бъде специален и много хубав за тебе!
цитирай
14. leonleonovpom2 - Поздрави, приятелю Пиер
24.05.2016 12:23
Няма противоречие
Аз , чужденецът, да коригирам французойката, да я уча , образно казано на собствения и език?
Това е смешно!
Та и Кирил и Методий, " чужденци", да се явяват учители на Българи по Български?!
Впрочем, много хубаво допълнение си направил!
Но има нещо в писанията за братята, което историците подминават, но няма как представители на точни науки също да го подминат!
Че те са превели църковни книги на родния си език
Превеждат от гръцки Ако са гърци, както някои твърдят, би трябвало да превеждат отново на гръцки значи не са гърци Превеждат за Българи, естествено на Български, техният език
Подобни писания има и за Александър Велики и Константин Велики Как в свободното време са търсели в армията войници, за да говорят родния си език!
Официалният език и в двата случая е гръцки Не е необходимо да търсиш специално войници, за да говориш родния си език, ако наистина си грък
Всеки пръв срещнат трябва да го знае

Та за точните изследвания си също прав!

Хубав празник!
цитирай
15. katan - ЧЕСТИТ ПРАЗНИК, ПРИЯТЕЛЮ!
24.05.2016 13:51
Благословени и неслучайно са СВЕТИ Солунските Братя!
По повод на националността им се сетих за една случка.
През '67-ма ме приеха в ДКМС. Тогава имаше шефство на работнически бригади над ученически класове.
На всички мои съученици задаваха по 1-2-3 въпроса и ги приемаха.
На мен ми зададоха 21!
21-я въпрос беше:" Какви са Кирил и Методий - българи, гърци или македонци?"
Без да се замисля отговорих: СЛАВЯНИ!
Аплодираха ме и ме приеха в Комсомола.

Българи са СВЕТИТЕ БРАТЯ!
Кой, каквото да казва.
Поздрави, Иване!
цитирай
16. leonleonovpom2 - Честит празник и на тебе, Катя!
24.05.2016 14:47
katan написа:
Благословени и неслучайно са СВЕТИ Солунските Братя!
По повод на националността им се сетих за една случка.
През '67-ма ме приеха в ДКМС. Тогава имаше шефство на работнически бригади над ученически класове.
На всички мои съученици задаваха по 1-2-3 въпроса и ги приемаха.
На мен ми зададоха 21!
21-я въпрос беше:" Какви са Кирил и Методий - българи, гърци или македонци?"
Без да се замисля отговорих: СЛАВЯНИ!
Аплодираха ме и ме приеха в Комсомола.

Българи са СВЕТИТЕ БРАТЯ!
Кой, каквото да казва.
Поздрави, Иване!


Да, доброто старо време имаше и един плюс Учеха ни на умерен национализъм
дори тогава, никой не казваше, че азбуката е дошла от Русия
Сега , ум да ти се замае
Кирил и Методий били чужденци, нямали сме нищо общо с траките, Великите ни владетели са едва ли не някакви мухльовци, чакащи нареждания от Москва или Вашингтон, не , от Константинопол и тем подобни
При положение, че сме една от трите велики тогава държави в Европа и просто няма как да не се съобразяват с нас останалите, включително и двете велики за периода!

Поздрави Катя, добре си им отговорила!
Права си, светите братя са Българи!

Хубав празничен ден!
цитирай
17. miaa - Честит празник!
24.05.2016 15:37
Поздравления, за хубавия постинг! Нека има повече, светлина и мир в душите ни!
Да пребъде делото, на Светите Кирил и Методий и на всички, техни последователи, посветили живота си за България!
цитирай
18. indiram - :-)))
24.05.2016 15:52
30-тия глас - от мен - колкото са Българските Букви днес!

Честит празник, Леон!
Приятен ден!
Поздрави!
цитирай
19. didanov - честит празник Иване!
24.05.2016 17:16
великите братя не са били сами в своето дело - то е започнало с буквите на Орфей, утвърдено чрез азбуката на Улфил (който е роден в Кападокия) за гетите (българи) и завършено и подобрено от Кирил и Методий, Наум, Климент и останалите ученици.
цитирай
20. stela50 - Честит празник !
24.05.2016 17:48
Поздрав с пожелание за хубав ден !
цитирай
21. leonleonovpom2 - Благодаря, Марина!
24.05.2016 20:44
miaa написа:
Поздравления, за хубавия постинг! Нека има повече, светлина и мир в душите ни!
Да пребъде делото, на Светите Кирил и Методий и на всички, техни последователи, посветили живота си за България!


Честит празник и на тебе!
Да пребъде делото на Братята и на техните ученици във вековете!
Докато то се тачи и цени и България ще я има!

С пожелания за здраве и успех!
цитирай
22. leonleonovpom2 - Поздрави , Индра!
24.05.2016 20:50
indiram написа:
30-тия глас - от мен - колкото са Българските Букви днес!

Честит празник, Леон!
Приятен ден!
Поздрави!


благодаря ти!

Подсети ме и за нещо уникално в езика ни!
Буквите!
Там всичко е изчислено точно, всеки звук си има буква Липсват сложни гласни или съгласни, чете се както се пише! И като се добави липсата на падежи, изключая някои архаики, не виждам какво повече може да се желае от писмения ни език!

Хубава празнична вечер!
цитирай
23. leonleonovpom2 - Честит празник , Деляне!
24.05.2016 20:57
didanov написа:
великите братя не са били сами в своето дело - то е започнало с буквите на Орфей, утвърдено чрез азбуката на Улфил (който е роден в Кападокия) за гетите (българи) и завършено и подобрено от Кирил и Методий, Наум, Климент и останалите ученици.


Благодаря ти! В твое лице винаги съм намирал подкрепа и то аргументирана, точно когато е необходима!
Исторически погледнато, имаш право, писмеността не е възникнала на празно пространство, има прредистория!

Хубава празнична вечер!
цитирай
24. leonleonovpom2 - Благодаря ти , Стела!
24.05.2016 20:59
stela50 написа:
Поздрав с пожелание за хубав ден !


Честит празник и на тебе!
Желая ти здраве и успех!

Хубава празнична вечер!
цитирай
25. barin - Честит празник на българската а...
24.05.2016 22:27
Честит празник на българската азбука, Лео. Желая ти успехи, здраве и ентусиазъм за нови постижения.
цитирай
26. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Иване!
24.05.2016 22:45
barin написа:
Честит празник на българската азбука, Лео. Желая ти успехи, здраве и ентусиазъм за нови постижения.


Честит празник и на тебе!
Желая ти здраве и успех!

Хубава празнична вечер!
цитирай
27. didanov - народ и азбука не възникват на празно пространство
24.05.2016 23:17
leonleonovpom2 написа:
didanov написа:
великите братя не са били сами в своето дело - то е започнало с буквите на Орфей, утвърдено чрез азбуката на Улфил (който е роден в Кападокия) за гетите (българи) и завършено и подобрено от Кирил и Методий, Наум, Климент и останалите ученици.


Благодаря ти! В твое лице винаги съм намирал подкрепа и то аргументирана, точно когато е необходима!
Исторически погледнато, имаш право, писмеността не е възникнала на празно пространство, има прредистория!

Хубава празнична вечер!

И народа си има предистория подобна на азбуката ни!
Във връзка с празника трябва да се спомене каква е духовната роля на българския народ на Земята-а тя е именно да пробужда,да въздига, да внася нови идеи в света пфеработвайки остарелите и негодни такива подобно на черният дроб преработващ токсините на организма. Върви народе възродени към светли бъднини върви!
цитирай
28. leonleonovpom2 - Поздрави, Деляне!
25.05.2016 10:16
Да, крайно време е Българският народ да вземе нещата в ръцете си Докато не е ликвидиран, от чужди и свои, които са му още по- чужди

Хубав ден!
цитирай
29. flymore - :)
26.05.2016 19:03
Закъснях с поздрава за деня на българската писменост и култура, правя го сега... И нека има хора като теб, да напомнят за историята ни такава, каквато е!
Благодаря ти, Лео!
цитирай
30. leonleonovpom2 - Здравей, flymore!
26.05.2016 22:45
flymore написа:
Закъснях с поздрава за деня на българската писменост и култура, правя го сега... И нека има хора като теб, да напомнят за историята ни такава, каквато е!
Благодаря ти, Лео!


Благодаря ти за поздрава и за хубавите думи!
Бих добавил - да има добри и добронамерени хора катато тебе!

Желая ти здраве и успех във всичко!
цитирай
31. get - - Приятелю, поради две причини не коментирах до момента в поста ти - те са ... ?
28.05.2016 10:44
- Посещението ми за три дни в "оназ" България - в която в момента си говори език от "романската" група езици. А по силата на това и на едни политико-исторически тежнения ПРИЕЛА да се Римия(тоест Румъния)!
- Приятелю не знам доколко тези хора са наследници на "римляни" - но ще ти цитирам надпис от една тяхна църква върху кутията за помощи(за бедни и болни) - Който гласеше:
"Донатиу пентру болнави(ул)"
...
предполагам ще се ориентираш и сам в смисъла ЗА КАКВО СЕ СЪБИРАТ//ДОНАТИО-ДАН пентру-през/за ... третата като и махнеш формата "румънската форма" за пълен член мн. ч. "ул" - ще ти стане ясно от какъв произход/смисъл е кореновата дума/значение?

Второто - върху което с предпазливост а и от там нежелание да коментирам - Е? Въпросът за "славянската" азбука?!
- По отношение на азбуката ... само упоменавам ... СЪЗДАВАНЕ на една отделна АЗБУКА(в случая кирило-методиевската "глаголица") за ТРИ ГОДИНИ ВРЕМЕ е нещо ... ненаблюдавано при подобни случаи - тоест нито ЕДНА друга АЗБУКА не е създавана за ТОЛКОВА КРАТЪК СРОК и по един такъв начин?!
- Този факт а и някои други ме навеждат на извод - Хората работили и писали по тази тема вероятно СА СЕ САМОПОДВЕЛИ В ИЗВОДИТЕ си по отношение МЕХАНИЗЪМ и ВРЕМЕ за създаването й?! - От което и ако е верен факта твърдение, че Констанин-Кирил и Методий са ОТИШЛИ във ВИТИНИЯ манастир Св. Полихрон? ... то това е по причина ... Там са се намирали ПО-СТАРИ ТЕКСТОВЕ на език ВЕЧЕ АРХАИЧЕН и близък до СЛАВЯНСКИЯТ - Какъвто се е говорил на ТЕРИТОРИИТЕ - Където отиват те в последствие да проповядват при така известната "Моравска мисия"?

- Но?! - дори и да не са създали азбука ... или систематизирали ГРАМАТИЧЕСКИ а ПОЛЗАЛИ ПО-СТАР и ПИСМЕН ТАКЪВ ЕЗИК (говорен вероятно във Витиния) ... Това не УМАЛОВАЖА ТЕХНИЯТ духовно-религиозен подвиг - довел до отпадане ОПАСНОСТТА от ЕЗИКОВО и КУЛТУРНО ОБЕЗЛИЧАВАНЕ(асимилиране) на ТЕЗИ ХОРА//НАРОДИ - Които са живели НЕ САМО В МОРАВА - А и да далеч на Север, покрай Брандебург и Балтика - За което упоменава Паисий в изречението?!
"И се заселили тия скандавлани там покрай Брандибур, а по това име сандавлани после нарекли тоя род славяни – и до днес.".

- В заключение - Не знам защо нашите учени толкова акцентират на Моравската мисия, която съвпада към момента с Чехия и Морава ... а не упоменават ФАКТА, че църкви(диоцези) изповядващи Християнството от Източно-православен стил е имало наред с тези от Бохемско-Моравско(бивша Чехословакия и Морава) също така и в Полша ... а още и в Балто-литовските земи, на Бившето Велико-Литовско княжество ... във връзка с последното - Не знам защо и до днес нашите учени премълчават ОТНОСНО ТВЪРДЕНИЯТА - Че балто-"славянските" народи(!) са ни родствени не само по бит и култура ... но са с близък език до този ... който нашата наука е приела и нарича с името дако-тракийски - това според твърдения на Басанович, Врба, Трубачов, Дуриданов, Дечев и др. лингвисти?

- Поздрав!
цитирай
32. leonleonovpom2 - Поздрави, приятелю Пиер
28.05.2016 13:37
Страшно дълга тема отваряш!
За една друга тема също, която върви в синхрон с тази За рязката поява на Държава отсам Дунава, в леговището на звяра, която веднага почва да дели мегдан с най- големите тогава!
Гърците, при цялото си величие, измислено или не дотам измислено, не са могли да създадат велика държава, освен имагинерната Магна Елада, чийто смисъл е обаче голяма, по всичко личи
А ние , прицялото ни приписвано нищожество , я правим от раз
Както и азбуката
Прав си, не е възможно-решаваш и като фокусник правиш силна държава или пък съставяш азбука
Има два пътя за създаване на държава от късната античност насам-Първият е голяма империя да се разпадне и да се създадат от многобройните етноси в нея държави-Пример- Австро-Унгария, в по ново време-СССР, Югославия Другият- Да се освободиш с чужда помощ-Колониите, ние в по- ново време

Но създаването на Аспарухова българия не се вписва в този механизъм, както е описано в историята
Само при вариант разпадане на Кубратовата държава-империя
И сега тук има много неясни неща-на пръв поглед
Каква е тази близост и защо между Кубрат и Ираклий Какво влече Българите непрекъснато тука? Да и други са били тук Но бързо са си отивали, което означава ,че се чувстват чужди
Според мен азбуката е много стара Минала е през Финикия, Хети, фриги докато дойде при траки и елини Много от тези букви ги има във фригийски надписи
Не съм специалист, но ми се струва, Че братята и учениците им са нагодили азбуката към специфичните звуци в нашата реч
Това изисква блестящи знания за езика ни и чужденец не може да го направи, особено за такива срокове

Та във връзка с времето, кратките срокове, за които се говори при създаването на азбуката ни има много неясноти
Ч

А румънците са романизирани Българи, може и навремето да са били романизирани
Много спорове има на тема език В случая могат да послужат за пример на отказване от език
Дългите ми наблюдения обаче показват, че се пропуска нещо много съществено, както и при създаването на Аспарухова България!

Отказването от език е присъщо за подчинени народи- например за създадените държави в бившите колониални системи но дори и там няма пълно отказване от език-например в Алжир официален е френския и паралелно с него вървят и разните арабски
Не е устойчиво и твърдението за франките Видиш ли ,те са се отказали от немския Това е само в една част от огромната франкска империя, погледнато математически Но пък са оставили името и в голяма част от Европа езикът им е съхранен, не са се "отказали" от него
При нас е изчезнал езика, както твърди официозната наука, но е останало името Дотук както хри франките А населението се води Българско А французите не казват, че са франки, а галоромани
Уникален случай сме!
цитирай
33. krumbelosvet - Благодаря на автора.
28.05.2016 15:09
Свестните думи станаха рядкост.
цитирай
34. leonleonovpom2 - Здравей, Красимире!
28.05.2016 16:12
Благодаря ти!
Добрите думи станаха по- редки от златото, така ,че и цената им е подобаваща

Благодаря ти още веднъж!

Хубав ден!
цитирай
35. get - @ 33. krumbelosvet @ 34. leonleonovpom2 - Не е достойно за мъже, а най-вече за Българи ...
28.05.2016 21:02
... да хленчим и се оплакваме, като "стари баби"!

- А че, Е полезно да бъдем шибани с "камшика" на Словото и ръчкани "остена" на Истината - това ще Го бъде, докато НЕ СЕ ОСВОБОДИМ от Състоянието Си на БЕЗПАМЕТНИ ЗОМБИТА - досежно Истината за нашият произход и, за историческите ПРЕВРАТНОСТИ, през които е минал нашият народ Защото КАЗАНО Е?
"Народ без история е дърво без корен - съдено им е да погинат!"?

- А няма ДА ЗНАЕМ ИСТОРИЯТА СИ - докато продължаваме ДА СЕ ПРЕДОВЕРЯВАМЕ не само на писаното В ИЗВОРИТЕ от нашите зложелатели ... а и на ПОЛИТ-КОРЕКТНИТЕ ИЗВОДИ, на Историци(ни)-интерпретатори ПОПАДНАЛИ В ПЛЕН на "ИСТИНИте" - писани в УГОДА, на имперско-п о л и т и ч е с к а т а воля НАЛОЖЕНА ни, от п о р е д н и я т Голям "брат" ?!

- Какво искам да ви кажа ли - ДА СИ ГО ПРИПОМНИМ със следният ГОРЧИВ ПОРАДИ И С Т И Н Н О С Т Т А си ФАКТ?!

- През Седемдесетте години на ДЕВЕТНАДЕСЕТИ ВЕК - Гръцката и обявила се за ВСЕЛЕНСКА Константинополска патриаршия в съгласие с Московската и С А М О О Б Я В И Л А се за АВТОКЕФАЛНА Патриаршия - о б в и н я в а т БЪЛГАРИТЕ в ИЗПАДАНЕТО В ГРЕХА на Е Т Н О Ф И Л И З М А, при борбите Бележещи Начало на НАЦИОНАЛНОТО НИ ВЪЗРАЖДАНЕ и създаване на Българската църква?

- С този си АКТ - елинските ни Братя во Христе - Забравят за принципа на СЪБОРНОСТТА ... забравят и другият си голям грях ... когато вследствие на техните КОЗНИ и политика бе заличена ... от ОСМАНСКИЯТ поробител АВТОКЕФАЛНОСТТА на Последният остатък от САМОСТОЯТЕЛНОСТ на БЪЛГАРСКИЯТ ЦЪРКОВЕН ДИОЦЕЗ в лицето на ОХРИДСКАТА ПАТРИАРШИЯ, наричана още и Юстиниана ПРИМА, В ПАМЕТ и да се ПОМНИ (!!) от Кой(за Кого ?) и Защо бе създадена ТЯ?!

- Пак повтарям ТОГАВА в ТОВА ВРЕМЕ ... Големите "братя" по отношение на Нас БЪЛГАРИТЕ, като народ, се явяваха Московските пан-СЛАВЯНИ и ... цариградските фанариоти-елинисти?
За последните се забравя ЧЕ? - ТЯ БЯХА ПЪРВИТЕ които ВЪВЕДОХА ИДЕЯТА, за Мегали-елинизма под вида възстановяване на "Византия" - за да не съм голословен - ето ЕДИН САМО ф а к т, от ВРЕМЕТО - Когато българският народ БЕЗ ЗАСТРАШЕН от ЕТНОСНО ЗАТРИВАНЕ?

- Насладете се на високо-хуманното и братско-християнски чувства лъхащи от това обръщение в издаденият от "Вселенската патриаршия" от Цариград, речник ... към нас не-елините ?

„Албанои, Влахои, Булгарои, алоглоси харите …
„ Албанци, Власи, Българи, чуждоезични Радвайте се
И пригответе се всички да станете РОМЕИ(?).
Оставете варварските си език, нрави и обичаи,
Които на потомците ви, ще се струват измислица.
Уважавайки родовете си, както и вашите отечества,
от албано-български ги направете Гръцки. (…)
Народи до сега другоезични (…)
Приемете езика и речта на ромеите.
Имайте полза от тях във вашите занятия
И във всичките ви търговски начинания.
Младежи български, влашки(арумънски – б.м.), албански здравейте,
Дякони, презвитери, иеромонаси.
Събудете се от дълбокият сън на невежеството
И научете гръцкия език Майка на Мъдростта!”

... Кога е писано ли ... ами много преди времето, за което ни убеждават, че се е появил елино-филизма, тоест времето на създаването на модерната Гръцка държава - Не! ... в 1793 год ... е писано само :((( !

- А много преди тази година, бе СЪЗДАДЕНА Ватопедската академия - където отце-продавеца Евгени Булгар започна да ДОКАЗВА величието на "Елинската" култура и език за нас "варварите-алоглоси"!
През това време бе възстановен(създаден) и Катаревуса - като опит за възраждане на високо-елинската словесност от античността!
- Къде бе създаден ли ... ами отново от "Вселенската" патриаршия от Цариград по-точно в НЕЙНАТА - Велико училище на НАЦИЯТА ??
- От кого ли - ами отново от Евгений Булгар ... когото Отеца-Наш Паисия с право го ругае наричайки го ... О неразумний и Юроде - поради что ся срамиш ДА СЕ НАРЕЧЕШ БЪЛГАРИН?

- Така че ... СЛОВОТО-КАМШИК и ЖИЛОТО-ОСТЕН на ИСТИНАТА, ще продължават да ви ТОЛМОЗЯТ - Не очаквайте БЛАГИ ДУМИ от такива като мен ... нарекъл се така ГЕТ, в смисъл, на СВОБОДОЛЮБИВ ЧОВЕК !!
- А защо предпочетох точно името на ГЕТите ли ... ами защото ТЕ ВЯРВАХА В БЕЗСМЪРТИЕТО НА ДУШАТА ... и то във времена МНОГО ПРЕДИ да дойде по нашите земи учението на Христос!

- Бъдете живи и здрави Българе! - и най-вече бъдете достойни ЗА такива - като не унивате, Защото? Истинността на една дума - личи по БОЛКАТА НА ЗНАНИЕТО - лъжливостта на Думата е тази, която носи УСПОКОЕНИЕТО ... а от там й, Духовната леност и незнание!

П.П.
- ПРиятелю Симеонов, тези думи ги написах, като своеобразно продължение и опит да обясня - Защо българите зад Дунав - станаха Римляни ... а тази част от Българската църква, бе откъсната от нея и бе създадена Румънска ПАТРИАРШИЯ?
- Ако нещо съм бил отвлечен и от това не-разбираем ... прощавай, това вероятно ще е по причина ... на все още съществуващият у мен "страх" да не засегна "политическата коректност", спрямо истината за Големият брат ... явяващ се под много имена и форми?

- Още веднъж с уважение към всички - които се стремят да бъдат Българи!
цитирай
36. leonleonovpom2 - Поздрави, Гет!
28.05.2016 22:46
Красимир вероятно е имал предвид друго, появилите се писания и" доказателства" за небългарския произход на Братята Не се наемам да доказвампроизход и авторствооооо, но в едно съм убеден, че автор на азбуката може да е само Българин Това не е във възможностите на чужденец
А който каквото ще да си "доказва"

Що се отнася до споменатите албанци, ами точно в 18- ти век Атина е била град, населен изключително с албанци
Явно елинизирането им, поне там е било успешно
Нямам пред себе си генните проценти, но ме беше впечатлило, че гърците бяха повече славяни от нас!
Съгласен съм с написаното от тебе, приятелю!
Хубава вечер!...
цитирай
37. get - - Ох! Това не МИ се коментира - тъй като тази версия за пръв път взе да се тиражира от ...
29.05.2016 11:24
leonleonovpom2 написа:
Красимир вероятно е имал предвид друго, появилите се писания и" доказателства" за небългарския произход на Братята Не се наемам да доказвампроизход и авторствооооо, но в едно съм убеден, че автор на азбуката може да е само Българин Това не е във възможностите на чужденец
А който каквото ще да си "доказва"

Що се отнася до споменатите албанци, ами точно в 18- ти век Атина е била град, населен изключително с албанци
Явно елинизирането им, поне там е било успешно
...
Съгласен съм с написаното от тебе, приятелю!
Хубава вечер!...


... гравитиращи край руските клерикали, журналисти, търсещи и пишещи "сензационни" материали ... правилно разбери, не искам да изглеждам на някои и изпадам в ролята на "русофоб" - Но, това е истината, която мога да потвърдя с факти(тоест журналистически писания в този дух във руски СМИ?)!
- Защо бяха писани и правени едни такива внушения ли - Много просто! Това по причина МАНИАКАЛНАТА като ПОВЕДЕНИЕ, черта НА РПЦ-ва ДА СЕ СЕБЕДОКАЗВА - Ние сме получили КРЪЩЕНИЕТО директно от "ВИЗАНТИЯ"! Това пък последното се ПОДДЪРЖА ЯРОСТНО по причина теократично-историческата им доктрина "Москва е Третият Рим" ... това пък на база КОЙ ИМА ПРАВОТО НА ВЛАДЕНИЕ над ЦАРИГРАД - явяващ се според мистичните писания от 16-ти век на руски църковни теолози ... Вторият Рим - като след него, следва да има "Трети" - и вече при този "трети" щяло да настъпи Царството божие на Земята?
- Стъпвайки на тази теократична доктрина Московското Велико княжество - след бащата на Иван Грозни - започва Териториална и идеологическо-теократична експанзия ... довела вече във време на Петър Велики до създаване на Руската империя ... продължена от "германката" Екатерина Велика в нейният "гръцки проект" довел ДО ... масово народностно обезличаване(асимилиране), основно на БЪЛГАРСКО по ПРОИЗХОД население ... Последствията от което, тегнат и до сега ... предвид събитията от изт. Украйна/Ново-Русия(Днепропетровск) ... населена ПРЕДИМНО с БЪЛГАРСКО НАСЕЛЕНИЕ от ПАНОНИЯ и Зад-Дунавието - това по време, с начало от Петър Велики, но най-вече при Екатерина II-ра?!

- Това накратко ! А знаейки тежненията, тоест безкритичната любов на Красимир ... спрямо "братята от север" - които за него са "славяни"(тоест културно и като произход родствени на нас - както са ни приучили да мислим ?) - знам, че него ... както и много други българи ще ги заболи от ... така откровено назоваване от мен на Истината - Но?
- Но лекарството, което лекува е горчиво - от истинните слова обикновено боли ... съжалявам за което - но ако сте истински българи - ще претърпите "болката на знанието" без да се озлобявате на тези хора - които са наши духовни и културни чеда - Защото на тоз фино-угърски по същността си народ(велико-руси) ние сме им занесли не само Словото божие а от там дали Старо-български език ... а сме им помогнали да Съградят своята държавност, в самото им начало когато започват да се формират, като народ?!

- Отново казвам - Бъдете Българи ... така че, не ми се сърдете Когато назовавам откровено нещата - тоест казвам Истината?!
цитирай
38. krumbelosvet - Има едни думи на Дънов
11.06.2016 16:36
"Българите сега се наричат другояче." Как ли? Не че вярвам безрезервно на Дънов, но има нещо вярно.
Не знам защо някой е видял хленч у мене, но когато Господарят на света в момента ни унищожава без никакви изгледи за съпротива, даже ако всички сме обединени и въоръжени, не виждам основания за юнашки демонстрации. Вече четвърт век всеки опит за градивна българска политика се унищожава от външни сили, и то с позор, и се подкрепя всяко невежество или пагубни ходове.
цитирай
39. leonleonovpom2 - "Българите сега се наричат ...
15.06.2016 15:22
krumbelosvet написа:
"Българите сега се наричат другояче." Как ли? Не че вярвам безрезервно на Дънов, но има нещо вярно.
Не знам защо някой е видял хленч у мене, но когато Господарят на света в момента ни унищожава без никакви изгледи за съпротива, даже ако всички сме обединени и въоръжени, не виждам основания за юнашки демонстрации. Вече четвърт век всеки опит за градивна българска политика се унищожава от външни сили, и то с позор, и се подкрепя всяко невежество или пагубни ходове.


Разбирам те, Красимире!
но сега у нас взема връх продажничеството, симулативно криещо се под патриотизъм
А точно той е пълен дефицит
Една Унгария например доказва ,че с достойни политици, може да се заеме достойно място в световната политика
У нас, на тези, които се натискат в политиката, все някой им е виновен!
Ами, като не могат да отстъпят на други Те пък е възможно да успеят!

Хубав ден!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9110035
Постинги: 1345
Коментари: 29579
Гласове: 102370
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031