Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
13.10.2014 17:44 - Защо напускам България?
Автор: vladikoff Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5688 Коментари: 4 Гласове:
7

Последна промяна: 13.10.2014 17:52

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

image
Вече мога официално да обявя заминаването си в Шанхай, където ще работя като преподавател по английски и международно право, а вечер ще водя група по тае-бо в Пудон. Причините за това са много, повечето от които – лични. За мен това лято беше най-тежкото в живота ми, защото загубих човека, който даваше смисъл да се боря, да успявам и да мечтая. След такъв шок е много трудно да се фокусираш и да продължиш напред, когато всяка секунда мислиш за изгубеното щастие. Тренирах всеки ден, по два пъти на ден, тежки и интензивни кардио тренировки с искреното желание да се изтощя до толкова, че да падна в залата и всичко да приключи. Започнах да мисля за Мими като за мое лично ангелче, което е с мен и ме закриля.

  Тогава една вечер реших, че ще избягам далече. На другия край на света. Вече нищо и никой не ме задържаше в България. Започнах да кандидатствам на различни места в САЩ, Катар, Япония, Сингапур, Китай, Англия, Малта... и скоро започнаха да ми се обаждат за интервюта. Винаги съм смятал, че лесно ще намеря работа в чужбина, но не си представях, че ще е толкова лесно. Още на третия ден получих предложение за Вашингтон, а няколко дни по-късно и това за Шанхай. Приятелите ми знаят, че харесах Шанхай още от първия път през 2012 г., след това на няколко пъти в интервюта съм казвал, че това е мястото, където бих живял и работил, а една от изненадите, които бях приготвил за рождения ден на Мими тази година, беше именно пътуване до там.  
Животът обаче ме изненада малко по-рано и тя не се осъществи. Затова и офертата, която получих сега от Китай дори не ме накара да се замисля. Когато трябва да избираш между Шанхай и София, отговорът е само един. Стягаш куфарите и заминаваш. Парите никога не са ми били определящ стимул, но това, което китайците ми предложиха като заплата за 3-часов работен ден само за месец беше равно на годишната ми заплата в БАИ! Тук бях избран за тае-бо инструктор на годината, в адвокатската практика бях стигнал ниво, което започна да се превръща в рутина. Аз имах нужда от предизвикателство с по-голям мащаб. А какъв по-голям мащаб от най-голямата страна в света? Бях готов да отлетя още в началото на октомври, но този период съвпадна с едноседмичните национални празници в Китай, а след това трябваше да легализирам дипломите, свидетелството за професионална квалификация и TEFL сертификата, което отне още седмица.

  Междувременно минаха и изборите за народни представители – жалка картинка послушни партийни марионетки! Няма да гласувам за тъпанари и идиоти, колкото и да ми агитират навсякъде! По темата съм си казал мнението в една друга статия. Никой от тях няма да направи необходимата реформа в съкращаване на държавната администрация, истински насърчителни мерки за икономиката, здравеопазване и повишаване интелектуалното и културно ниво на народа. Ето пример за нещо малко, но полезно: промяна на изборния кодекс с образователен ценз - по закон основното образование е задължително. Който го няма, няма да има право да гласува, освен това, като могат да четат и пишет, по-лесно ще си намерят работа такива безработни. Наречете ме сноб, но не съм съгласен моят глас да е равен на този, който не може да си напише името. 

Ще го кажа в прав текст и няма да се занимавам повече с политика - с тези хора в партийните листи и в управлението на страната, не съм оптимист, че който и да е чуждестранен инвеститор би дошъл да инвестира в България. Говорил съм с много чужденци, със сигурност съм работил по-активно през последната година по привличането на инвестиционни проекти от всички служители на БАИ взети заедно, ще продължа да го правя и в Китай. Докато не се върнат образованите и кадърни българи, които са по-ценени в чужбина, отколкото тук, циганите и тарикатите на дребно ще придобиват повече и повече права. 
 
  В същото време какво правят в Китай - издигат максимата: From Made in China to Invented in China. Събират x-pats от целия свят в различни области и им дават повече пари, отколкото тези специалисти биха получили в страните си. Договорите им са обикновено между 1 и 3 години и към тях са прикрепени по 1-2 асистенти, чиято единствена работа е да изучават по 24 часа какво прави експертът. В края на договора тези сътрудници са изучили всичко, каквото експертът е направил и показал и заемат неговото място. По тази схема заминавам и аз там. 
Искам накрая да спомена, че там няма ФБ, освен в някои части на Шанхай чрез VPN, така че връзката с мен ще става основно по скайп или електронна поща. 



Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lightsaber123 - Успех
13.10.2014 17:54
Не е важно къде се намира човек на глобуса - важното е да се чувства добре :-)
цитирай
2. vladikoff - Merci!
13.10.2014 21:44
Благодаря за хубавите думи!
цитирай
3. pando - Най-добри пожелания
18.10.2014 20:12
И господ здраве да ти дава!
цитирай
4. vladikoff - Иронично...
19.10.2014 17:05
Благодаря за пожеланията!
Смешно ми е, че съм написал близо сто постинга тук, в повечето от които съм обяснявал как с радост се връщам в България, а точно този е отличен с най-четена статия и най-популярна такава едновременно.... Ще продължа да пиша, благодаря на хората, които четат и коментират пътеписите и другите неща! Само за година броят на читателите тук скочи с повече от 50 000 и вече са над 230 000.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vladikoff
Категория: Лични дневници
Прочетен: 608020
Постинги: 98
Коментари: 394
Гласове: 1246
Спечели и ти от своя блог!