Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.03.2014 17:48 - Сън с бесило и котки
Автор: mglishev Категория: Поезия   
Прочетен: 1882 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 09.03.2014 21:29

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Сън сънувах...“


на ставане все още във просъница
когато всяка мисъл става разказ
сънувах че вървя край руски паметник
но беше по-парижка някак софия
и значи по-софийска във съня ми
на себе си по-вярна отколкото в действителност
а на една странична уличка момчетата
се канеха да бесят едного
когото – тъй реших – съм виждал някъде
висок такъв и рус и добродушен
веднага предвидливо изсънувах
че нося сабя (д"артанян маклаудович)
обаче тези бяха седем-осем
по-скоро щях с измама да успея
да отърва човека от бесилото
и някак ги излъгах той избяга
дотук добре –
изблъсках двама-трима (бях и силен)
изобщо хубав сън се очертаваше
но най-накрая здравата ме хванаха
въжето този път за мене плачеше
нещата си вървяха към събуждане
(кошмарите не са ми по вкуса)
но казах си задръж сънувай още
да видим как ще свърши тази работа
не ме обесиха заведоха ме в тъмното
мазе на къща с котки за пазачи
по дяволите тези зли създания
не ги обичам нито те пък мене
да бях се вдигнал от кревата за кафето си
но няма как сега сънувах мяукане
и съсък рбзпитен и мислех пак да бягам
развързах си ръцете (бях и ловък)
излъгах котараците измъкнах се
и пътьом грабнах сабята стоманена
че знаех щеше тя да влезе в работа
но раницата си зарязах в тъмното
мазе на котките – тя щеше да тежи
уви остана знамето на топ
навито там във старата ми раница
за плячка на врага и срам ме хвана
но трябваше да си спасявам кожата
навън бе вечер котките излизаха
свободно по опразнените улици
и бягството изглеждаше обречено
така че полетях – насън се случва
но даже и тогава е измислица –
към покрива на тясна кооперация
излязла все едно от черно-белите
красиви илюстрации на карлсон
бе къс приятен полет и луната
увисна мъртвобяла над главата ми
а котките катереха се яростно
така че тук опрях накрай до сабята
добре се справях да гася очите им
но котаракът-тартор се превърна
в мой стар познат висок дори над покрива
учтив и страшен – хич не ми се искаше
в ръцете му да падна – и отчаяно
помислих си за парк за лай и кучета
във парка няма котки там е царството
на кални псета радостни и глупави
и както го помислих дог се мярна
грамаден небоход до мен дотича
захапа ме през кръста и отнесе ме
към къщи за велика скръб на котките
така че се събудих и записвам си
щастливото среднощно приключение

 


Тагове:   куче,   Луна,   бесило,   сън,   котки,   дог,   сабя,   карлсон,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: mglishev
Категория: Лични дневници
Прочетен: 8627900
Постинги: 1097
Коментари: 8098
Гласове: 5671
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Всичко, което може да се намери на български за Толкин
2. Който не чете на руски, губи много. Недолюбвам Русията, но обичам безплатните им онлайн библиотеки.
3. За англите и саксите. На английски
4. Най-забавният начин да се учи староанглийски
5. Азам Али - любимата ми певица.
6. Тук може да се играе викингски шах онлайн :)
7. Форумът на списание Бг-наука - много весело място, пълно е с непризнати гении :)
8. Блогът на Венцислав Каравълчев - прекрасни текстове по църковна история
9. Блогът на Владислав Иванов - средновековна балканска (и не само) история
10. Venetian Red - блог за изкуство. Най-вече история на изкуството и впечатления от изложби
11. "Виртуални строфи" - стихотворения от блогъри
12. На Понтис/Стефан блогчето. Има приятни неща.
13. Страхотен блог на нормален човек с умерено елитарно мислене.
14. Зло куче: мисли, ръмжи, хапе.
15. Още един блог на нормално мислещ, интелигентен човек.
16. "Ъплоуднати постинги за делитване" - най-добре осмяната булгарелска простотия
17. Милен Русков, единственият жив български писател
18. "Целият изгубен свят": блог на chris. Отлични стихотворения. Ей, не е мъртъв българският език!
19. Трънки и блогинки
20. В крак с времето!
21. Средновековна и ренесансова музика онлайн!
22. Блогът на Димитър Атанасов - текстове без фризура
23. Една чудесна приятелка пише там и ми се ще да ми е в блогрола :)
24. Кака Сийка - умен тип, бяга от клишетата