Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.03.2014 20:16 - "Призовки" по телефона и нови полицейщини
Автор: mglishev Категория: Политика   
Прочетен: 2020 Коментари: 0 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
От Anna-Mariq Svetoslavova Dimitrova
"Преди малко ми се обадиха от СДВР, Волен Сидеров е сезирал прокуратурата. Утре в 13:00 съм на разпит!"

--------- 

Не се учудвам на споделеното от г-ца Димитрова. Тя вероятно ще бъде подложена на всички досега известни у нас, макар и евтини опити за сплашване. Нова проява на полицейщина, а пред това човек не бива да се поддава.

Преди седмица по домашния телефон на родителите ми и аз съм бил търсен от лице, представило се като "следовател Иванова". Предполагаемата следователка е искала да се явя за "снемане на обяснение" в прокуратурата, във връзка с втората окупация на Ректората на СУ. Научавам това днес от родителите си.

Тъй като не реагирам на телефонни "призовки" с неизяснима автентичност и от неуточнени лица, пък и не давам "обяснения" никому, днес отново са ме търсили на домашния телефон на родителите ми. 

Това вече на практика е тормоз даже не срещу мен, а именно срещу родителите ми. Припомням, че някакви лица, представили се като "Иванов" и "Петров", уж полицаи, но без да се легитимират, бяха досаждали на родителите ми, както и на родителите на г-н Кирил Чуканов, отново заради протестната ни активност в средата на ноември 2013. После за тези лица нищо повече не се чу.

Още чакам и получаването на един незащитим акт за "неподчинение на полицейско разпореждане", издаден от небезизвестния полицай Кикьов по време на протест пред сградата на МВР. Бях отказал да подпиша акта и очаквам да го получа, когато или пак имам активна дейност по протестите, за да бъда разсейван, или пък когато изобщо не се занимавам с това, за да бъда сплашван.

Не се изненадвам особено, че неуточнени лица, представящи се за представители било на МВР, било на съдебната власт, се опитват да сплашват възрастните ми родители (или мен чрез тях), когато - от една страна - протестите се съживяват заради събитията в Крим и екологичната кауза в Карадере, и - от друга - самият аз съм зает със съвсем друго, защото се интересувам главно от разпространението на новоиздадената си книга.

Ще припомня, че по време на втората окупация Ректорът, чиято оставка някои протестиращи искахме и искаме, си позволи да сравни протестиращите с "кал под колелата". И че лицето Сидеров твърдеше, че по мой адрес трябвало да бъде сезирана прокуратурата, защото съм си позволил да отхвърля "реда" в "държавата" като несъществуващ. 

Ще припомня и че руското посолство в София искаше да бъде наложена присъда на моя приятел арх. Владимир Недялков заради смелата му гражданска позиция по нетърпимата, възмутителна намеса на руската страна в работите на България. 

Зная и други случаи, в които познати от протестите са били и продължават да бъдат подлагани на действителен институционален тормоз заради позицията си. Един от тези случаи (само един!) беше скорошното политическо уволнение на г-ца Milena Marincheva от администрацията на Софийския университет. Убеден съм, че публичността е най-добрият отговор на полуприкритите опити за сплашване. Както и че най-добрият начин да върнеш недоволния в протестите, е да не го оставиш на мира. 

И, разбира се, всички каузи, заради които нормалните хора протестират днес - некадърното правителство, антиевропейската подмяна, властта на мафиите, полицейщината, корупцията, екологията, руската агресия - всички те са една кауза. И солидарността помежду ни е от решаващо значение.

За всеки нормален човек е чест да бъде омразен на индивиди като споменатите Сидеров, Илчев и т. н. Както и да бъде подлаган на досадни и евтини опити за тормоз от "институциите" на т. нар. "държава". 

Манол Глишев, 
24 март 2014



Гласувай:
4



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: mglishev
Категория: Лични дневници
Прочетен: 8644401
Постинги: 1097
Коментари: 8098
Гласове: 5672
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол
1. Всичко, което може да се намери на български за Толкин
2. Който не чете на руски, губи много. Недолюбвам Русията, но обичам безплатните им онлайн библиотеки.
3. За англите и саксите. На английски
4. Най-забавният начин да се учи староанглийски
5. Азам Али - любимата ми певица.
6. Тук може да се играе викингски шах онлайн :)
7. Форумът на списание Бг-наука - много весело място, пълно е с непризнати гении :)
8. Блогът на Венцислав Каравълчев - прекрасни текстове по църковна история
9. Блогът на Владислав Иванов - средновековна балканска (и не само) история
10. Venetian Red - блог за изкуство. Най-вече история на изкуството и впечатления от изложби
11. "Виртуални строфи" - стихотворения от блогъри
12. На Понтис/Стефан блогчето. Има приятни неща.
13. Страхотен блог на нормален човек с умерено елитарно мислене.
14. Зло куче: мисли, ръмжи, хапе.
15. Още един блог на нормално мислещ, интелигентен човек.
16. "Ъплоуднати постинги за делитване" - най-добре осмяната булгарелска простотия
17. Милен Русков, единственият жив български писател
18. "Целият изгубен свят": блог на chris. Отлични стихотворения. Ей, не е мъртъв българският език!
19. Трънки и блогинки
20. В крак с времето!
21. Средновековна и ренесансова музика онлайн!
22. Блогът на Димитър Атанасов - текстове без фризура
23. Една чудесна приятелка пише там и ми се ще да ми е в блогрола :)
24. Кака Сийка - умен тип, бяга от клишетата