Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.02.2023 12:34 - Чир ( Ние, врабчетата)
Автор: martiniki Категория: Други   
Прочетен: 1014 Коментари: 3 Гласове:
6

Последна промяна: 15.02.2023 12:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image 

 

“Обръщаме се да видим откъде идва стенанието и виждаме, че един врабец успял да си покаже само главата навън, шията му притисната и не може да излезе от затвора… Врабецът си върти шията и подвиква: чир, чир! Захванахме се тогава всичките, та го освободихме, и врабецът много ни благодари, защото без нашата помощ едва ли щеше да излезе на бял свят. Той беше малко слаботелесен врабец и ние всички единодушно му дадохме името Чир. Чир беше много странен врабец. Макар и слаботелесен, той се отърси, покачи се на ръба на гнездото и поиска веднага да почне да хвърчи. Как така ще хвърчиш!, казвам му и го смъквам обратно в гнездото. За да хвърчиш, най-напред трябва да си смениш пуха, да ти поникнат пера и да заякнат крилата ти. Чир се опъваше, но като го ударих с човката по главата, млъкна и веднага се съгласи. Чир се опъваше, но като го ударих с човката по главата, млъкна и веднага се съгласи. Оттогава съм забелязал, че когато човек не разбира от дума, трябва да го удариш по главата, за да разбере”



 "Накрая дойде редът на Чир. Чир се буташе все у баща ми да го изхвърли, но баща ми сякаш не го забелязваше. Накрая го забеляза и него, хвана го с човката за шията и така го метна, че Чир полетя с опашката напред. Както летеше с опашката напред, той започна да трепере с крила и благодарение на това треперене се крепеше за въздуха и не падаше.

За първи път виждах врабец да хвърчи на заден ход. Пък и не само врабец, ами никоя птица не бях виждал. Чир похвърча на заден ход, после се преметна и почна да хвърчи с главата напред, както хвърчат всички птици, и се приземи и той при останалите. Докато цъках с език и се чудех на Чир, баща ми подхвръкна, та ме блъсна от клончето и аз полетях надолу като камък. Добре, ама по едно време се съвзех, почнах да треперя с крила, хванах се за въздуха и се спуснах съвсем леко на земята."


"След като се заговори за полет до луната, от нашите пръв Чир заяви един ден, че ще лети до луната и че започва да се готви усилено за тая работа. Чир възнамеряваше да извърши целия полет на заден ход и смяташе, че на заден ход много по-лесно ще преодолее лунното притегляне.

Когато един врабец се нагърби с хвърковата задача, то всички останали врабчета му се притичват на помощ. Нямаше човек между нас, който да не се вълнува от предстоящия полет на Чир, всички гледаха да услужат кой с какво може, дори Драги ми господине няколко дни наред черта с човка по пясъка, прави някакви изчисления и заяви, че Чир ще трябва да лети по парабола. Чир не беше мислил дали точно по парабола да лети, но когато Драги ми господине му показа изчисленията, той каза, че вероятно ще лети по парабола. Ама разбира се -- потупваше го въодушевено по рамото Драги ми господине, -- разбира се, че ще летиш по парабола, драги ми господине! Мигар ще седнем да летим ние по най-прост начин, без парабола!"


"НИЕ, Врабчетата" ; Йордан Радичков


https://doragspd.wordpress.com/




Гласувай:
6



1. syrmaepon - Сътвореното
06.02.2023 13:24
изглежда като истинско, сякаш ще зачурулика. )
цитирай
2. marrta - syrmaepon - привет! :)
07.02.2023 20:38
Голяма радост са ми тези врабчета, тези дни довършвам още три - смятам, че пет са достатъчни за "Ние, врабчетата". Остана да им скроя шапките на днешните :)
цитирай
3. martiniki - https://doragspd.wordpress.com/
15.02.2023 12:55
оформих петчленката, още се мотая с шапките на новите
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5775906
Постинги: 1125
Коментари: 15468
Гласове: 55650
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031