Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.03.2014 20:29 - Валиден ли е Стария Завет за християните?
Автор: alchemist Категория: История   
Прочетен: 10032 Коментари: 17 Гласове:
9


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Пиша това,  понеже видях тема, която се препоръчва на християните да изпълняват ритуали, дадени на евреите.
Старозаветният пророк Еремия, пророкува появата на Новия Завет, доста преди Исус. Този факт е неудобен за евреите.

Еремия, глава 31, стихове 31 до 34
31 Ето, идат дни, казва Господ, Когато ще направя с Израилевия дом и с Юдовия дом Нов завет;    
32 Не такъв завет, какъвто направих с бащите им, В деня, когато ги хванах за ръка, За да ги изведа из Египетската земя; Защото те престъпиха Моя завет, Поради което Аз се отвърнах от тях, казва Господ.    
33 Но ето заветът, Който ще направя с Израилевия дом След ония дни, казва Господ: Ще положа закона Си във вътрешностите им, И ще го напиша в сърцата им; Аз ще бъда техен Бог, И те ще бъдат Мои люде;    
34 И няма вече да учат Всеки ближния си и всеки брата си, И да казват: Познайте Господа; Защото те всички ще Ме познават, От най-малкия до най-големия между тях, казва Господ; Защото ще простя беззаконието им, И греха им няма да помня вече.


Тук е редно да се зададе въпрос на евреите: - Отвърна ли се Господ от юдеите според собствената им религия, или не се отвърна?

В 31 стих думите "Нов завет" изказани от Старозаветния пророк Еремия?
Вижте израза -  Юдовия дом!
Предварително ще ти кажа, че Исус е от рода Юда - един от 12-те еврейски рода.
Ще го запиша в сърцата им - това се казва в Новия Завет - да почиташ Бог не с устните си, а със сърцето си!
Ето написаното в Новия завет:
Евреи, глава 8, стих 10
10 Защото, ето заветът, който ще направя с Израилевия дом След ония дни, казва Господ: Ще положа законите Си в ума им И ще ги напиша в сърцата им; Аз ще бъда техен Бог, И те ще бъдат мои люде;
Евреи, глава 10, стих 16
16 Ето заветът, който ще направя с тях След ония дни, казва Господ: Ще положа законите Си в сърцата им, И ще ги напиша в умовете им", прибавя:

Исус нарича евреите лицемери...
Евангелие според Марк, глава 7 стих 6
6 А той им рече: Добре е пророкувал Исаия за вас лицемерите, както е писано: ­ "Тези люде Ме почитат с устните си, Но сърцето им отстои далеч от Мене.

Ето какво казва Бог /чрез старозаветния пророк Еремия/ за християните - "Защото ще простя беззаконието им, И греха им няма да помня вече."
А Старозаветният пророк Исая, казва следното:
Исая, глава 28, стих 13
13 Затова Господ каза: Понеже тия люде се приближават при Мене с устата си, И Ме почитат с устните си, Но са отстранили сърцето си далеч от Мене, И благоволението им към Мене е По човешки поучения изучени папагалски,

Бог не харесва папагалстването с устни на евреите...
////
Сега ще разгледаме какво пише в Новия Завет по въпроса!
Колосяни, глава 2
14. и като изличи противния нам в постановленията Му закон, който беше враждебен нам, махна го отсред и го прикова на кръста;
15. и като ограби началствата и властите, изведе ги на показ явно, възтържествувайки над тях чрез Него.
16. И тъй, никой да ви не осъжда за това, което ядете, или което пиете, или за нещо относно някой празник, или новомесечие, или събота;
17. които са сянка на онова, което ще дойде, а тялото е Христово.


2 Коринтяни, глава 3
12 И тъй, като имаме такава надежда, говорим с голяма откровеност,    
13 и не сме като Моисея, който туряше покривало на лицето си, за да не могат израилтяните да гледат изчезването на това, което преминаваше.    
14 Но техните умове бяха заслепени; защото и до днес, когато прочитат Стария завет, същото покривало остава, като не им е открито, че тоя завет преминава в Христа.    
15 А и до днес, при прочитането на Моисея, покривало лежи на сърцето им,    
16 но когато Израил се обърне към Господа, покривалото ще се снеме.

///

Завет предварително потвърден от Бог - не може да бъде променен от закона.

Галатяни, глава 3
10 Защото всички, които се облягат на дела, изисквани от закона, са под клетва, понеже е писано: "Проклет всеки, който не постоянствува да изпълнява всичко писано в книгата на закона".    
11 А че никой не се оправдава пред Бога чрез закона, е явно от това, "че праведният чрез вяра ще живее";    
12 а законът не действува чрез вяра, но казва: "Който върши това, което заповядва законът, ще живее чрез него".    
13 Христос ни изкупи от проклетията на закона, като стана проклет за нас; защото е писано: "Проклет всеки, който виси на дърво";    
14 така щото благословението, дадено на Авраама, да дойде чрез Христа Исуса на езичниците, за да приемем обещания Дух чрез вяра.    
15 Братя, (по човешки говоря), едно завещание, даже ако е само човешко, веднъж потвърди ли се, не се разваля, нито на него се прибавя нещо, от никого.    
16 А обещанията се изрекоха на Авраама и на неговия потомък. Не казва: "и на потомците", като на мнозина, но като за един: "и на твоя потомък", Който е Христос.    
17 И това казвам, че завет, предварително потвърден, от Бога, не може да бъде развален от закона, станал четиристотин и тридесет години по-после, така щото да се унищожи обещанието.    
18 Защото, ако наследството е чрез закона, не е вече чрез обещание; но Бог го подари на Авраама с обещание.    
19 Тогава, защо се даде закона? Прибави се с цел да се изявяват престъпленията, докле да дойде Потомъкът, на Когото биде дадено обещанието; и беше прогласен от ангели чрез един ходатай.    
20 Но ходатаят не ходатайствува за един; а Бог, Който дава обещание, е един.    
21 Тогава, законът противен ли е на Божиите обещания? Да не бъде! Защото, ако беше даден закон, който да може да оживотвори, то наистина правдата щеше да бъде от закона.    
22 Но писанието затвори всичко под грях, та обещанието, изпълняемо чрез вяра в Исуса Христа, да се даде на тия, които вярват.    
23 А преди да дойде вярата ние бяхме под стражата на закона, затворени до времето на вярата, която имаше да се открие.    
24 Така, законът стана за нас детеводител, да ни доведе при Христа, за да се оправдаем чрез вяра.    
25 Но след идването на вярата не сме вече под детеводител.    
26 Защото всички сте Божии чада чрез вяра в Исуса Христа.    
27 Понеже всички вие, които сте се кръстили в Христа, с Христа сте се облекли.    
28 Няма вече юдеин, нито грък, няма роб, нито свободен, няма мъжки пол, ни женски; защото вие всички сте едно в Христа Исуса.    
29 И ако сте Христови, то сте Авраамово потомство, наследници по обещание.


Забележете нещо изключително важно, ЗАПИСАНО В СТИХ 11 - ЧРЕЗ СТАРИЯ ЗАВЕТ /ЗАКОНА/, ЧОВЕК НЕ МОЖЕ ДА СЕ ОПРАВДАЕ ПРЕД БОГА!!! - "никой не се оправдава пред Бога чрез закона"
САМО ТОВА Е ДОСТАТЪЧНО, ДА СЕ ЗАКЛЮЧИ, ЧЕ СТАРИЯ ЗАВЕТ НЕ Е ВАЛИДЕН ЗА ХРИСТИЯНИТЕ, А ТОЙ САМО ПОКАЗВА ГРЕХА И ВЪЗХВАЛЯВА БОГ!
Евреи, глава 8
7 Защото, ако оня първи завет е бил без недостатък, Бог не би търсил място за втори.    
8 А напротив, когато порицава израилтяните, казва: "Ето, идат дни, казва Господ, Когато ще сключа с Израилевия дом и с Юдовия дом нов завет;    
9 Не такъв завет, какъвто направих с бащите им В деня, когато ги хванах за ръка, за да ги изведа из Египетската земя; Защото те не устояха в завета Ми, И Аз ги оставих, казва Господ.    
10 Защото, ето заветът, който ще направя с Израилевия дом След ония дни, казва Господ: Ще положа законите Си в ума им И ще ги напиша в сърцата им; Аз ще бъда техен Бог, И те ще бъдат мои люде;    
11 И няма вече да учат всеки съгражданина си И всеки брата си, като му казват: Познай Господа; Защото всички ще Ме познават, От малък до голям между тях.    
12 Защото ще покажа милост към неправдите им И греховете им (и беззаконията им) няма да помня вече".    
13 А като каза "нов завет", Той обявява първия за остарял. А онова, което овехтява и остарява, е близо до изчезване.


Евреи, глава 9
15 Той е посредник на нов завет по тая причина, щото призваните да получават обещаното вечно наследство чрез смъртта, станала за изкупване престъпленията, извършени при първия завет.    
16 Защото гдето има завещание, трябва, за изпълнението му, да се докаже и смъртта на завещателя.    
17 Защото завещанието влиза в сила, само гдето се е случила смърт, понеже никога няма сила, докле е жив завещателят.    
18 Затова нито първият завет бе утвърден без кръв.    
19 Защото, след като Моисей изговори всяка заповед от закона пред всичките люде, взе кръвта на телците и на козлите, с вода и червена вълна и исоп, та поръси и самата книга и всичките люде, и казваше:    
20 "Това е кръвта, проляна при завета, който Бог е заръчал спрямо вас".    
21 При това, той по същия начин поръси с кръвта и скинията и всичките служебни съдове.    
22 И почти мога да кажа, че по закона всичко с кръв се очистя; и без проливането на кръв няма прощение.    
23 И тъй, необходимо беше образите на небесните неща да се очистват с тия жертви, а самите небесни - с жертви по-добри от тях.    
24 Защото Христос влезе не в ръкотворено светилище, образ на истинското, но в самите небеса, да се яви вече пред Божието лице за нас;    
25 и не за да принася Себе Си много пъти, както първосвещеникът влиза в светилището всяка година с чужда кръв,    
26 (иначе Той трябва да е страдал много пъти от създанието на света); а на дело в края на вековете се яви веднъж да отмахне греха, като принесе Себе Си в жертва.    
27 И тъй като е определено на човеците веднъж да умрат, а след това настава съд,    
28 така и Христос, като биде принесен веднъж, за да понесе греховете на мнозина, ще се яви втори път, без да има работа с грях, за спасението на ония, които Го очакват.


Старият завет показва греха.
Законът на евреите не е валиден за християните.
Бог обаче надгражда законите на Стария завет и ги прави многократно по-строги за християните. Но... подобна тема е обширна и мога да я пиша на части...

Автор: Логос



Гласувай:
11



1. estirbg - "Законът на евреите не е валиден за християните."
22.03.2014 13:29
Много голяма грешка - фаталан грешка!
Този, който е писал горната статия дали може и по какъв начин ще обясни заветните думи на Исус:

"17 Да не мислите, че съм дошъл да разруша закона или пророците; не съм дошъл да разруша но да изпълня.
18 Защото истина ви казвам: Докле премине небето и земята, ни една йота, ни една точка от закона няма да премине, докато всичко не се сбъдне. " Матей 5

Това значи, че Декалогът, Десетте Божии заповеди, моралния закон от десет висши нравствени принципи, са вечни, непроменими и валидни за всички времена и цялото човечество - не са предназначени само за евреите! Моля, обърнете внимание на това!
Принципите на Декалога (закона) отразяват Божия характер и са толкова непроменими, колкото и Сам Бог.
Нека да припомня, че Декалога лично е написан с Божия пръст на две плочи (скрижалите на завета) и произнесен на Синай с Божия глас пред народа.
Поставен и съхранен е на най-святото място в ковчега на завета, докато Петокнижието Мойсей е поставил отстрани на ковчега.



цитирай
2. estirbg - Още светлина по темата Божият закон в Новия завет-
22.03.2014 13:30
Когато говорим за Десетте заповеди, не трябва ли да мислим за тях като за нещо отминало, от Стария завет, което вече не е валидно за новозаветните вярващи, както толкова често чуваме да се твърди? Не говори ли Исус в Новия завет само за една нова заповед – заповедта на любовта?

Исус Христос е най-големият авторитет за един християнин и Неговото обяснение на въпроса за Божия закон е повече от важно за нас. Дори според пророчеството Той е имал специална мисия по отношение на закона:

“Господ му стана благомисленик заради правдата си. Ще увеличи закона и ще го направи почтен” (Исая 42:21 – ЦП).

От Месията се очаквало, че ще даде най-доброто и ясно тълкувание на закона. Поради това Исус не веднъж разглеждал закона в проповедите Си. Но Той не казвал неща противоречащи на дотогава познатото, а градил поученията Си върху закона на старозаветни текстове. Например, когато изяснявал същността на закона (Матей 22:37-40), Той всъщност цитирал два старозаветни текста:

“Слушай, Израилю, Йеова нашият Бог е един Господ и да възлюбиш Господа твоя Бог с цялото си сърце, с цялата си душа и с всичката си сила” (Втор. 6:4, 5).

“Да не отмъщаваш, нито да храниш злоба против ония, които са от людете ти, но да обичаш ближния си както себе си. Аз съм Господ” (Лев. 19:18).

Исус Христос се противопоставял на прекалено тесните приложения на закона правени от страна на равините (виж Матей 5:21-48) или на човешките заповеди и предания (виж Матей 15:1-9). Но когато искал да обясни закона на слушателите Си, Той посочвал старозаветни текстове и давал точното им значение. Исус наистина “увеличил” закона разкривайки неговата същност. Той не премахнал старозаветните поучения на закона, нито съществуващи заповеди, а просто ги направил по-ясни. Така че вече в Новия завет имаме едно по-дълбоко разбиране на Божият закон, което ще рече, че Божията воля е станала още по-ясна. Всичко това се дължи на личността на Исус Христос. Самият Исус изпълнил закона като показал ясно, на какви принципи стои той и в какво се изразява истинското му съблюдаване.

Но това, че Исус направил закона по-ясен, не означава, че хората живеещи след Него са станали по-малко грешни. Това, че знаем, че Божият закон се гради на принципите на любовта, не означава, че вече имаме капацитета сами да преценяваме, как да я проявяваме и че можем да си позволим да пренебрегваме конкретизирането на закона в Десетте заповеди. Напротив! Ние все още се нуждаем от тях, за да ни показват, кой е правилният начин да изразяваме любовта си и да ни предпазват от изкривените ни лични преценки.

Точно така разбирали въпроса за закона и апостолите. Павел бил убеден, че Десетте заповеди не са нещо отминало и невалидно за него, а че изпълняват закона на любовта:

“Понеже заповедите: ‘Не прелюбодействай’, ‘Не убивай’, ‘Не кради’, ‘Не пожелавай’ и коя да било друга заповед се заключават в тия думи: ‘Да обичаш ближния си както себе си’. Любовта не върши зло на ближния, следователно любовта изпълнява закона” (Римл. 13:9, 10).

Според апостол Яков нарушаването на някоя от Десетте заповеди означава нарушаване на царския закон, законът на свободата, по който всички ще бъдем съдени:

“Обаче ако изпълнявате царския закон според писанието: ‘Да обичаш ближния си като себе си’, добре правите. Но ако гледате на лице, грях правите и от закона се осъждате като престъпници. Защото, който опази целия закон, а съгреши в едно нещо, бива виновен във всичко. Понеже Оня, Който е рекъл: ‘Не прелюбодействай’, рекъл е и ‘Не убивай’, тъй че ако не прелюбодействаш, а пък убиваш, станал си престъпник на закона. Така говорете и така постъпвайте като човеци, които ще бъдат съдени по закона на свободата” (Яков 2:8-12).

Нищо чудно, че апостол Павел тълкувал конкретни заповеди от Декалога:

“Деца, покорявайте се на родителите си в Господа. ‘Почитай баща си и майка си’ (което е първата заповед с обещание), ‘за да ти бъде добре и да живееш много години на земята’” (Ефес. 6:1-3).

Нали разбирате, ако за Павел Десетте заповеди не били вече валидни, той нямало да си прави труда да ги цитира и тълкува. Но той го прави. Точно както и Исус го е правил:

“…Но ако искаш да влезеш в живота, пази заповедите. Казва Му: Кои? Исус рече: Тия: ‘Не убивай’, ‘Не прелюбодействай’, ‘Не кради’, ‘Не лъжесвидетелствай’, ‘Почитай баща си и майка си’ и ‘Обичай ближния си както себе си’” (Матей 19:17-19).

Така че живеейки в Новия завет не трябва да мислим за Десетте заповеди като за нещо остаряло и отхърлено, а като за Божията воля направена дори още по-достъпна за хората чрез живота и служенето на Исус Христос.

И така, какво Господ очаква от човека? Каква е волята Му за всяко човешко същество по земята?

“Нека чуем краят на цялото слово: Бой се от Бога и пази заповедите Му, понеже това е всичко за човека” (Екл. 12:13).

След като имаме такава голяма яснота относно волята на Бога към нас, остава ли място за оправдание, ако не я изпълняваме?

Божията воля към хората е изразена в закона Му на любов, който е задължителен за всеки човек. Десетте заповеди правят този закон по-ясен и разбираем за всеки. Исус и апостолите потвърдили валидността на всичките Десет заповеди в Новия завет.
цитирай
3. get - - Едно питане от мен безпросветният ! Защо ап.Йоан казва(пише) следните думи ?
23.03.2014 20:11
"Много измамници излязоха в света, КОИТО НЕ ИЗПОВЯДВАТ ДОХОЖДАНЕТО на Исуса Христа В ПЛЪТ.
Такъв човек е измамник и Антихрист!"

- Защо славим и ВЯРВАМЕ В ТОВА всяка една година ? - http://www.youtube.com/watch?v=U06_sVQ448M

- Още през 1965 г. на своя Специален съвет Ватикана издаде документ - в който Римо-католическата църква отхвърли вината за Разпятието на Христос !
- Защо бе РАЗПНАТ СПАСИТЕЛЯ - Нали според вашите твърдения, той следвал ПОВЕЛИТЕ в Стар завет ?
- А дали не бе разпнат, поради невярата в това че Той е Син божий ? - Е какво излиза - според стар завет чакаме Месия(от Отца) но Християнският Месия ... не бил, този от Старо-заветните юдейски книги.

- А относно Кой е "НАПИСАЛ" Стар завет - Йосиф Флавий и Филон Александрийски от ПЪРВИ ВЕК ПРЕДИ ХРИСТА налагат мнението си, че това е сторено от Мойсей в Пустинята ... но затова ще говорим, по-нататък !

- С уважение !
цитирай
4. estirbg - get, пиятелю,
24.03.2014 20:11
тази вечер ще ти отговоря само на част от питането, защото не ме сдържа и ще отида да се разправям с едни "АнаТЕмИСТИ", които са се погаврили с вярата ми, но това си е мой дерт...
Та ти ме питаш:" Защо ап.Йоан казва(пише) следните думи ?
23.03 20:11
"Много измамници излязоха в света, КОИТО НЕ ИЗПОВЯДВАТ ДОХОЖДАНЕТО на Исуса Христа В ПЛЪТ.
Такъв човек е измамник и Антихрист!"
Объркващо е, когато ги четем днес, нали?
Всъщност трябва да изследваме историческата обстановка, в която е живял и работил Йоан с толкова жар и сериозност. Това са времена изпълнени с много опасност за младата църква. И тогава сатанинските измами са се ширили - чрез фалшиво представяне и изопачаване, лакеите на сатана са опитвали да надигнат опозиция срещу христовото учение. Така църквата била заплашена от раздори и ереси - някои, изповядващи Христос, са твърдели, че Неговата любов ги е освобождавала от послушанието към Божия закон.
От друга страна мнозина
поучавали, че било необходимо да се спазват еврейските обичаи и
церемонии, че едно просто съблюдаване на закона без вяра в кръвта на
Христос би било достатъчно за спасението. Някои твърдeли, че Той бил един
добър човек и отричали Неговата Божественост. Други, претендирали, че са
верни на Божието дело, но всъщност били измамници и на практика отричали и Него, и
евангелието Му. Те, живеещи сами в престъпление, вмъквали ереси и в
църквата. Така мнозина били въведени в лабиринтите на скептицизма и
измамата.
Едва ли Йоан е бил равнодушен, когато е виждал тези отровни заблуди да пропълзяват в
църквата. Видял е опасностите, на които е била изложена и се изправил срещу тях
незабавно и решително. НЯма как да не си забелязал, че посланията на Йоан излъчват забележителен дух на любов. Но когато стига до онези, които нарушавали
Божия закон и същевременно твърдяли, че живеят без грях, той не се поколебал да ги
предупреди за ужасната им заблуда.
Това, което ме питаш приятелю, той пише до една жена с добро име и с голямо влияние,
помощник в евангелското дело: “... много измамници излязоха в света, които
не изповядват дохождането на Исуса Христа в плът. Такъв човек е измамник
и антихрист. Внимавайте на себе си да не изгубите онова, което сте
изработили, но да получите пълна награда. Никой, който върви напред и не
пребъдва в Христовото учение, няма Бога. Тоя, който пребъдва в учението,
той има и Отца, и Сина. Ако някой дойде при вас и не носи това учение,
недейте го приема вкъщи и не го поздравявайте, защото който го поздравява,
става участник в неговите зли дела”.
Както възлюбеният ученик, така и ние днес сме упълномощени да се
отнасяме с твърдост и изобличителен дух към тези, които заблуждават, че пребъдват в Христос, а живеят в престъпление
към Божия закон. В тези последни дни съществуват злини, подобни на онези,
които заплашвали някога успеха на ранната църква, и ученията на апостол Йоан по
тези въпроси трябва внимателно да се вземат предвид. “Трябва да имате
милост!” - това е викът, който се чува навсякъде, особено от онези, които
изповядват освещение. Но истинската милост е прекалено чиста, за да
покрие непризнат грях. Докато трябва да обичаме душите, за които Христос
умря, не трябва да правим компромис със злото, не бива да се обединяваме
с бунтовниците и да наричаме това милост. Бог изисква от Своя народ в това
време на света да застане за правото така непоклатимо, както застана Йоан -
в опозиция на заблудите, унищожаващи душите.





цитирай
5. get - - Уважаема Естир, останах в същото неведение ?
25.03.2014 20:02
- Поставих два прости въпроса:

А. Юдаизъм и християнство едно и също ли е.

Б. Христос(Спасителя - наричащ себе си "син Человечески", е ли с Божествена същност(природа ?). В контекста на това - Дадох ПРИМЕР с ВЪЗКРЕСЕНИЕ ХРИСТОВО - Коeто е основният(градивeн камък) на християнството.

- Така си и оставам в неведение, що е общо - а що различно, при християни и юдеи ?
Припомням нещо всеизвестно ?
"Вярвам в един Бог Отец, Вседържител (...) Сина Божий, Единородния, Който е роден от Отца (...) и заради нашето спасение слезе от небесата и се въплъти от Духа Светаго и Дева Мария и стана човек. И бе разпнат за нас при Понтия Пилата, и страда, и бе погребан. И възкръсна в третия ден, според Писанията. И възлезе на небесата (...) И пак ще дойде със слава да съди живи и мъртви и царството Му не ще има край. (...)
Чакам възкресение на мъртвите. И живот в бъдещия век! Амин.
цитирай
6. estirbg - Отговарям ти без много подробности относно "Юдаизъм и християнство едно и също ли е. "
25.03.2014 22:25
Юдаизмът и християнстовото са взимно свързани, но между тях има съществени разлики
Юдаизмът е авраамическа религия, разпространена най-вече сред евреите.Юдаизмът се основава на еврейския канон на Библията, известен като Танах /стария завет/ и е доразвит в по-късни текстове като Талмуд. Според неговите последователи, той изразява заветната връзка между Бог и Колената израилеви.
Според традиционния равинистки юдаизъм, Бог разкрива своите закони и заповеди на Моисей в планината Синай под формата на Писмената и Устната Тора.

Християнството е религия, основана на живота и учението на Исус, така както са представени в каноничните новозаветни книги.
Основното християнско вярване е, че Исус е Син на Бог, едновременно напълно божествен и напълно човек и че Той е Спасителят на човечеството. Поради тази причина християните считат Исус за Христос (Месия). Службата на Исус, Неговата саможертвена смърт и последвалото възкресение често са наричани Евангелието ("добрата вест"). Накратко Евангелието е вестта за вечната победа на Бог Отец над злото и обещанието за спасение и вечен живот за всички хора чрез божествена благодат.
Християните вярват, че Исус е Месията, за Когото е пророкувано в Стария завет. Християнската теология е основана на убеждението, че Исус е пострадал, умрял е и е бил погребан, след което е бил възкресен от мъртвите, за да осигури вечен живот на онези, които вярват в Него и Му се доверяват за опрощаване на техните грехове (спасение). Вярва се още, че Исус е бил възнесен телесно на небето, където сега управлява и царува наред с Бог Отец. Повечето деноминации учат, че Исус ще се завърне, за да съди всички хора (живи и мъртви) и да осигури вечен живот на Своите последователи. Той е считан за пример за добродетелен живот и едновременно за откривател на Бог (който го разкрива) и Негово физическо въплъщение. Християните наричат вестта за Исус Христос Евангелието ("добрата вест") и като цяло се придържат към Десетте заповеди.


СЪЩЕСТВЕНАТА РАЗЛИКА МЕЖДУ ЮДАИЗМА И ХРИСТИЯНСТВОТО:
Според юдаизма Месията не е дошъл все ощe, т.е. припознаването на Месията като Исус не е прието в юдеизма.
Докато християнството признава идването на Исус като Син Божи, роден непорочно и възкръснал на третия ден

Според юдаизма, когато дойде дългоочакваният месия, той ще стане Цар Израилев и ще управлява тук на Земята. След това ще настъпи Съдният ден.

Според християнството Второто пришествие ще сложи край на съществуването на живота, такъв какъвто го познаваме. Ще настъпи Съдният ден след т.н. милениум (1000 години, когато ще бъдат възкресени мъртвите грешници, за да получат наказанието си.)

Връзката между юдаизма и християнството:
Християнството е надграждане над Декалога в Стария завет – Христос даде най-доброто и ясно тълкувание на закона – това беше важна част от мисията Му тук на земята.

цитирай
7. estirbg - Б. Христос(Спасителя - наричащ себе си "син Человечески", е ли с Божествена същност(природа ?)
25.03.2014 22:35
Абсолютно "ДА".
Изумяваш ме с този въпрос...:) , но като имам предвид каква кал тече в нета и дискредитира Божия син, не се учудвам, че хората са силно смутени и объркани от подобни информации.

Питаш ме за разликите между юдаизма и християнството -
ето тук ще ги разпознаеш:

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%B2%D1%80%D0%B0%D0%B0%D0%BC%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B8_%D1%80%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%B3%D0%B8%D0%B8

"Вярвам в един Бог Отец, Вседържител (...) Сина Божий, Единородния, Който е роден от Отца (...) и заради нашето спасение слезе от небесата и се въплъти от Духа Светаго и Дева Мария и стана човек. И бе разпнат за нас при Понтия Пилата, и страда, и бе погребан. И възкръсна в третия ден, според Писанията. И възлезе на небесата (...) И пак ще дойде със слава да съди живи и мъртви и царството Му не ще има край. (...)
Чакам възкресение на мъртвите. И живот в бъдещия век! Амин.

АБСОЛЮТНАТА ИСТИНА, НЕ СЕ БЛЪСКАЙ КАТО ТРЕСЧИЦА ВЪВ ВОДИТЕ НА СЪМНЕНИЕТО :)

ДАНО ДА СЪМ ТИ БИЛА ПОЛЕЗНА.
ПОЗДРАВИ ОТ МЕН!
цитирай
8. get - @ 7. estirbg - Уважаема Естир !
26.03.2014 21:13
- Не ви познавам в битността ви като човек - Но ? Респектиран съм от ВЯРАТА ви и пламенността с която я отстоявате ?!
- Поради което съм разкъсван (в преносният смисъл) да ви посоча ЛОГИЧЕСКИТЕ грешки, които допускате в старанието да докажете ВЕРНОСТТА си ?
- Ще ви дам ВЪН И НЕЗАВИСЕЩИ от вас Примери ?
- Каноничният Танах(ТОРА/Петокнижие) в съдържателната си част при юдеи е един ... а при християни друг ?
- Името което сте си избрали е калка, на по-старото езическо божество, явяващо се и богиня консорт(съпруга на Яхве) !
- Тази богиня, се е почитала дори и по времето на Христос, за което той изрично казва конкретни слова в своята Проповед в планината!?

- Но отново преди да се спра ... казвам Уважавам силата на вярата Ви ! - поради което, ще се въздържа да опонирам и посоча грешките, които допускате в апологетиката си ?!

- С уважение !
цитирай
9. estirbg - Уважаеми get,
26.03.2014 23:27
Бог не оставя в неведение искрено вярващия, който търси истината за Него и който държи преди всичко "ръката" на Словото - повярвайте ми, имам лична опитност.
След като сте убеден в своята непогрешимост, богатият Ви арсенал от дълбоки исторически познания дали Ви прави по-праведен и по-издигнат до Бога, тъй като доколкото разбирам знанията не са Ви донесли необходимата вяра, която Ви респектира в мен.
Моите познания са сверени с исторически проверени източници, а това че Вие имате друга информация не означава, че сте прав! Но нека в момента игнорираме историческите източници, защото мога да Ви уверя, че те са грозно манипулирани още от дълбока древност и то с цел.
Бог е предузнал фалшифицирането на историята и ни е оставил Словото Си, за което се е погрижил да достигне до нас доволно автентично.
След като демонстрирате и посочвате в мен ЛОГИЧЕСКИ грешки, което "говори" за Вашата висока ерудиция, чудно ми е защо задавате елементарни въпроси, които са изумяващо нелепи?

Ако бяхте прочели Библията, може би щяхте да знаете историята на Естир, която спаси народа си от гибел и нож - препоръчвам ви я - когато я прочетете, ще разберете вътрешните ми въжделения да се явя в информационното пространство точно с този ник ( псевдоним).

И моля, не ми вменявайте езически елементи, нито спорете с мен за езически богове, защото едва ли знаете истинската им същност и кой всъщност стои зад тях....това само Святият дух разкрива на тези, които вярват, но не с каталози от исторически факти, а с дълбока искрена вяра, защото :

" без вяра не е възможно да се угоди Богу, защото който дохожда при Бога трябва да вярва, че има Бог, и че Той възнаграждава тия, които го търсят." Евреи 11:6

"Праведният чрез вяра ще живее". (не мечтай за Вечността, ако нямаш вяра, приятелю! Тя е необходимо условие, затова моли се за вяра!)
"И тъй, оправдани чрез вяра, имаме мир с Бога, чрез нашия Господ Исус Христос; "Римляни 5:1

Ето защо, скъпи Гет, ровейки в съмнителни исторически източници, не търси в тях да намериш вяра - те няма да те обогатят, нито ще те спасят, защото:
"вярата е даване твърда увереност в ония неща, за които се надяваме, - убеждения за неща, които не се виждат."Евреи 11 гл.

А в Галатяни 3:7 изричо е указано:
" че тия, които упражняват вяра, те са Авраамови чада;"
не тези, които високоумстват по съмнителни писания.

С уважение, естирбг!

п.п. Мисля, че и по други теми не съм достигала с Вас до единомислие, така че нека да не задръстваме и без това замърсеното информационно поле с безплодни излишни разговори - времето ми е безкрайно скъпо и мисля, че достатъчно убедително изразих уважението си към Вас.
цитирай
10. get - - Уважаеми "алхемист", след като бях "научно" сразен с библейски цитати и най-накрая ...
27.03.2014 20:10
... обвинен в неверие ? - с това на практика бяха поставени под въпрос, Вярата ми в Христа, като СПАСИТЕЛ(!) а така също й, способността ми за интелектуално осмисляне на фактите ? :)
- А фактите са СЛЕДНИТЕ ! - Първи, които налагат ТЕЗАТА, че Петокнижието и написано от Мойсей, са "елинистите" (?) Йосиф Флавий и Филон Александрийски (творили през първи век пр.н.е.)!
- Второ: Павел е човека, който допълнително УТВЪРЖДАВА същото, с твърдението си “Моисей пише, оправданието от закона…” (от Римл.; 10: 5). Тук няма да се спирам на въпроса - Е ли бившият член на Синедриона, с име Шаул, Христов апостол - или самозванец?
- Трето: Още от ДЕВЕТНАДЕСЕТИ век, се спори за АВНЕНТИЧНОСТТА, тоест - Е ли Мойсей автора на Тората. Още тогава е забелязан ОЧЕВАДНИЯТ факт(?), че в последната част(на същата) е описана смъртта му - Което ни навежда на извода ! Явно той пост-мортем, тоест и след смъртта си "продължава" повествованието ? :))

- Доколко самата израелска наука отговаря на тези и други несъответствия в Стар завет - ще ни стане ясно, ако намерим и отворим (излизащото един път седмично списание) "Ha'aretz" ... в броя му от Friday, October 29, 1999 четем(цитат по статия на професора-археолог от Иерусалимският у-т, Ze’ev Herzog) следното: Following 70 years of intensive excavations in the Land of Israel, archaeologists have found (...)
>>YHWH and his Consort<<
"How many gods, exactly, did Israel have?"
The question about the date at which monotheism was adopted by the kingdoms of Israel and Judea arose with the discovery of inscriptions in ancient Hebrew that mention a pair of gods: YHWH and his Asherath. At two sites, Kuntilet Ajrud in the southwestern part of the Negev hill region, and Khirbet el-Kom in the Judea piedmont, Hebrew inscriptions have been found that mention 'YHWH and his Asherah', 'YHWH Shomron and his Asherah', 'YHWH Teman and his Asherah'. The authors were familiar with a pair of gods, YHWH and his consort Asherah, and send blessings in the couple's name, These inscriptions, from the 8th century BCE, raise the possibility that monotheism, as a state religion, is actually an innovation of the period of the Kingdom of Judea, following the destruction of the Kingdom of Israel. (...) Тук спирам ... и ще продължа "if" ... ?!

П.П.
С допълнение от Евангелие на Йоан, като тема за размисъл(?)):
"- Вие изследвате Писанията, понеже мислите, че в(чрез) тях имате вечен живот, и те са, които свидетелствуват за Мене
- и пак не искате да дойдете при Мене, за да имате живот.
- Не мислете, че аз ще ви обвиня пред Отца; има един, който ви обвинява - Моисей, на когото вие се облягате.
- Но ако не вярвате неговите Писания, как ще повярвате Моите думи?"
цитирай
11. estirbg - И този път ще преглътна високомерното ти отношение, но за последно!
27.03.2014 23:14
Нека напомня отправените към мен въпроси - първото питане се отнасяше до тревогите на Йоан относно"Много измамници излязоха в света, КОИТО НЕ ИЗПОВЯДВАТ ДОХОЖДАНЕТО на Исуса Христа В ПЛЪТ. Мисля, че изяснихме тогавашната историческа ситуация, принудила Йоан да сподели своите горчиви тревоги за опасността, грозяща младата Христова църква.
Вторият въпрос – различното отношение на юдеи и християни към Месията Христос, като приликите и разликите между тях също изяснихме.

Извънредният ти въпрос - „Е ли бившият член на Синедриона, с име Шаул, Христов апостол - или самозванец?” – тук наистина ме изненадваш със съмнението, хвърлящо сянка върху истинността на Словото – ако един факт е оспорим, тогава е спорна цялата Библия, а Тя гарантира своята истинност и непогрешимост - т.е.тя сама защитава Себе Си и човешка защита не Й е нужна.

Що се отнася до артефакта >>YHWH and his Consort<<, „подкопаващ” монотеизма – заключенията са абсолютно неправилни и са в услуга на врага (ако той сам не е пуснал този слух!).
Ако тези „учени” археолози, бяха свързали откритията си с историческия период, описан в - Съд. 3:76:25; 3Цар. 18:18,19, Съд. 2:13, 10:6, - 4Цар. 21:7, 4Цар. 23:6. щяха да са наясно защо артефактът >>YHWH and his Consort<< присъства в разкопките и староеврейския надпис. Ако си чел задълбочено Стария завет няма как да не ти е направило впечатление, че историята на древен Израил всъщност е история на борба на монотеизма /в лицето на предвождащия ги Бог-Създател/ срещу „многоликото” езичество, зад което стои самата личност на Луцифер – там не еднократно е описвана „изневярата” на Израил с чуждите езически богове и пословично строгите Божии наказания за народа, избран да носи и съхранява Божия закон.
Археолозите, направили горното съобщение, са „напипали” точно този момент – поредното залитане на древните евреи по Ашера - ханаанска върховна богиня, почитана като Богиня-майка, съпруга на върховния бог Ел.
„These inscriptions, from the 8th century BCE, raise the possibility that monotheism, as a state religion, is actually an innovation of the period of the Kingdom of Judea, following the destruction of the Kingdom of Israel.” – абсолютно невярно – първо като датировка – историята от създаването на Адам и Ева до днес е около 6000 години и второ като неправилно заключение, че „that monotheism, as a state religion, is actually an innovation of the period of the Kingdom of Judea, following the destruction of the Kingdom of Israel.”, което е в противоречие с истината дадена в Старозаветните писания.
Един линк за "младата възраст на земята" - научно доказани 6000 години"
http://www.youtube.com/watch?v=mt6BcL5PKkw

Що се отнася за оспорените авторски права на Мойсей, сам Исус ти отговаря - отговорът беше от теб:"...има един, който ви обвинява - Моисей, на когото вие се облягате.
- Но ако не вярвате неговите Писания, как ще повярвате Моите думи?"

Тъй като вярата ти към Мойсей явно не е голяма, ще трябва да ти потърся други доказателства...но не тази вечер, може би през почивните дни.
Спокойна нощ!
цитирай
12. get - - Първо не мога да си обясня ? - Защо вие свързвате написаното в Стар завет с факта ...
28.03.2014 00:15
... за Иисус, като Спасител(Христос) ?!
- Това са две различни неща, които по някакъв странен начин са се свързали в съзнанието Ви в някаква НЕРАЗРИВНА ВРЪЗКА ?
- Та нали имаме, Стар завет ... и Нов(тоест Завещаното ни като житиеописание) за живота на Христос.
- Това че в четвърти ... а за мен, в много по-късно време, някой е направил компилацията и е събрал всички възможни старозаветни(и други от старо време текстове) с ПРЕДАНИЕТО тоест евангелия (плюс Деяния на апостолите) като сведения ПОТВЪРЖДЕНИЕ живота на Христос, кръстните му мъки и НАЙ-ВАЖНОТО Възкресението - Това мен не ме касае и не го приемам така драматично. За мен е ВЪЖНО ВТОРОТО - новият завет, свързан със Спасителя-Сина Божий. А не по-старите морално-литературни за мен фикции, писани най-вероятно от времето, след "връщане от плен" или дори, още по-късно при свещеника Елиазар(3-ти век)!?
- Това са две различни неща - иначе настава хаос или еклектика. Не случайно, не можем(ахте) да си отговорите: Какво е общото и различно, между християнство и юдаизъм ?

За това, че Стар завет е фикция и описаните събития или факти са резултат по-скоро на фантазията на автора а не реалност - ето още от професора?
This is what archaeologists have learned from their excavations in the Land of Israel: the Israelites were never in Egypt, did not wander in the desert, did not conquer the land in a military campaign and did not pass it on to the 12 tribes of Israel. Perhaps even harder to swallow is that the united monarchy of David and Solomon, which is described by the Bible as a regional power, was at most a small tribal kingdom. And it will come as an unpleasant shock to many that the God of Israel, YHWH, had a female consort and that the early Israelite religion adopted monotheism only in the waning period of the monarchy and not at Mount Sinai.
Most of those who are engaged in scientific work in the interlocking spheres of the Bible, archaeology and the history of the Jewish people—and who once went into the field looking for proof to corroborate the Bible story—now agree that the historic events relating to the stages of the Jewish people's emergence are radically different from what that story tells."

- Професора казва "седемдесет години извършвахме проучвания и разкопки - Но уви, не се намериха материални факти в подкрепа на писаното в Библията" ?!
- Също така твърди - Великото царство на Давид и Соломон ако е съществувало е било малка държавица а те местни князчета.
- Но това дори и без професора можем сами да открием, тъй като такава държава я няма описани, нито в текстове на египтяни, ни на асиро-вавилонци, ни на гърци!

- Фактите винаги са голи - дори, когато се опитваме да ги облечем в най-екзотични измислици! - Ст. Й. Лец
цитирай
13. estirbg - get, ти питаш:"Защо вие свързвате написаното в Стар завет с факта ... за Иисус, като Спасител(Христос) ?! - Това са две различни неща, които по н
28.03.2014 23:13
„Това са две различни неща, които по някакъв странен начин са се свързали в съзнанието Ви в някаква НЕРАЗРИВНА ВРЪЗКА” – грешиш приятелю, много грешиш, защото цялата Библия ни дава плана за спасението ( Стария завет) и историята на спасението ( Нов завет).
Изкупителният план е бил съставен не само преди сътворението на нашата планета, но дори и преди сътворението на Унивърса - Бог със своята възхититерна мъдрост и предвидливост е взел превантивни мерки против евентуално появяване на злото, където и да е във Вселената. Планът е бил приготвен и пригоден за всеки един случай на поява на злото, за да бъде веднага приложен и въведен в действие. Ето стиховете, които доказват този план

“Като знаете, че не с тленни неща сте изкупени от суетния живот, предаден вам от бащите ви, но със скъпоценната кръв на Христа... Който наистина бе предопределен преди създанието на света...” (1Петр.1:18-20).
“Според предвечното намерение, което Той изработи в Христа Исуса нашия Господ” (Ефес.3:11)

Още в Битие 3:1 се прави първото загатване за съществуването на на спасителен план и надежда за прегрешилия човек:
“Ще поставя и вражда между тебе и жената, между твоето потомство и нейното потомство; то ще ти смаже главата, а ти ще му нараниш петата.”
Споменава се за потомъка на жената. Кой е потомък според теб, get?
Всички посочени родословия в Библията са дадени по мъжка линия, нали?
Само тук се говори за потомъка на жената, с което се предсказва свръхестественото зачатие и рождение на световния Спасителя Исус Христос. Божият Син трябваше да остави небесната слава и да дойде на земята, за да ни помогне. Чрез силата на Св. Дух стана въплощението на Христос, т.е. Той взе човешка плът и се роди като бебе от Мария. Това първо загатване в Едемската обстановка ни разкрива бъдеща борба, един световен конфликт между силите на доброто и злото.

Особено ясно изкупителният план е обещан на Авраам, бащата на вярата, поради неговата пословична верност и послушание към Бога - Бит.22:15-18:
“Тогава втори път ангел Господен викна на Авраама от небето и рече: В Себе Си се заклевам, казва Господ, че понеже си сторил това нещо и не пожали сина си, единствения си син, ще те благословя премного...; в твоето потомство ще се благословят всичките народи на земята, защото си послушал гласа Ми.”
Ап. Павел обяснява в Гал.3:16, че това тържествено обещание визира Исус Христос.
Авраам в тази сърцераздирателна драма е прототип на Отца, а Исак (сина му) - на Сина. Авраам трябваше да преживее като баща онази мъка, която Отец щеше да преживее при жертването на Сина Си. Изкупителното дело е легнало на Христос, но заедно с Него и Отец преживява и понася всичко - и страданията, и позора.

Старият завет хронологично изяснява по-нататъшнната спасителна програма по 3 начина: - чрез пророчествата за живота и дейността на Христос, - чрез образи и - чрез обряди.
Ако си чел Стария Завет сигурно са ти направили впечатление множеството обряди и жертви. Същността на старозаветната религия е жертвата. Една драматична сцена се е повтаряла многократно в древните времена. Съгрешилият израилянин вземаше едно жертвено животно и отиваше в храма, слагаше ръцете си върху главата на невинното животно, изповядваше греха си и го заколваше. Този принцип внушен от Бога чрез Мойсей, е така наречената заместническа жертва. Смисълът на всичко това е, че вместо да умре човекът поради своето престъпление, умира едно невинно животно като заместник. Това бе символично жертвоприношение и сочеше напред към идещия Спасител, Който щеше да бъде истинската и достатъчна жертва за греховете на цялото човечеството. С този акт жертвоприносителят е изразявал вяра в идещия Месия, Спасител, Христос. И когато се появи Христос на Земята, Йоан Кръстител, виждайки Го извиква с вълнение - Йоан 1:29:
“На следния ден Йоан вижда Исуса, че иде към него и казва: Ето Божият Агнец, Който носи греха на света!”
Изключително богати са биографичните пророчества за първото идване на Исус, ТОЧНО в Стария Завет. Няма как неверието и скептицизмът да не отпаднат по отношение божествеността на Спасителя. Исая, Михей, Даниил и Захария предсказват точното време, месторождението, мисията и делото на Исус векове преди да дойде. Исая 53 гл. е една от най-прецизнитете глави на Библията, в която с патетичен език авторът възпява страданията, духовното величие и жертвата на Човешкия Син за греховете ни: Ис.53:3-6,9-12.
“Той бе презрян и отхвърлен от човеците, Човек на скърби и навикнал на печал; и както човек, от когото отвръщат хората лице, презрян бе и за нищо Го не счетохме.
Той наистина понесе печалта ни и със скърбите ни се натовари, а ние Го счетохме за ударен, поразен от Бога и наскърбен.
Но Той биде наранен поради нашите престъпления, бит биде поради нашите баззакония. На Него дойде наказанието, докарващо нашия мир, и с Неговите рани ние се изцелихме.
Всички ние се заблудихме като овце, отбихме се всеки в своя път и Господ възложи на Него беззаконието на всички ни.
И определиха гроба му между злодеите, но по смъртта Му - при богатия. Защото не бе извършил неправда, нито имаше измама в устата Му. Но Господ благоволи Той да бъде бит, предаде Го на печал. Когато направиш душата Му принос за грях, ще види потомството, ще продължи дните Си и това, в което Господ благоволи, ще успее в ръката Му. Ще види плодовете от труда на душата Си и ще се насити. Праведният Ми служител ще оправдае мнозина чрез знанието им за Него, и Той ще се натовари с беззаконията им.
Затова ще Му определя дял между великите и Той ще раздели корист със силните, защото изложи душата Си на смърт и към престъпници биде причислен, и защото взе на Себе Си греховете на мнозина и ходатайства за престъпниците” (Исая 53:3-6,9-12).
Ето как. Старият завет е неразривно свързан с Новия и те не могат да съществуват самостоятелно и поотделно – няма хаос нито еклектика.

цитирай
14. estirbg - Що се отнася до изследванията на посочените археолози,
28.03.2014 23:22
липсата на археологически доказателства, както и скептичните предположения, свеждащи някогашния Велики Израил до незначително племенно царство - всичко това, приятелю, е дело на най-големия враг на Бога и човечеството – не мисли, че злото е само една духовна категория, о не! Носителят на първичното Зло е реална личност и това е Луцифер, който в древните времена се е разхождал между първите хора, народи и съобщества, представяйки се пред тях като бог, творец и владетел на този свят. Легендите потвърждават това! Наистина безсрамен лъжец и манипулатор!!! Още веднъж ще ни се представи като Исус и това не трябва да се забравя – много скоро ще се случи!
Историята, както казах по-горе, драматично е манипулирана и тя трябва да се пренапише, защото главната сила, причинителят на хилядолетните страдания на човечеството липсва, не фигурира, остава завоалирана зад владетели-тирани, свирепи завоеватели или коварни жреци и съветници, съвещаващи се с духовете- демони на сатана, „извънземни” или „светли учители”. Луцифер е използвал тези ключови исторически фигури като маша, за да твори пъкленото си дело – да заличи или хвърли съмнение върху истинността на описаното в Библията, както и да стъпче, осакати и обяви Закона на Бога за невалиден – омразата му към Твореца и човешките творения наистина е неизмерима и....жалка....
Въпросът е ние къде сме в тази древна космическа борба, пренесена на земята.
На кого ще повярваме – на написаното и съхраненото от Бога заветно Слово или на „липсващите археологически доказателства”, защото не забравяйте, че египтяни, асиро-вавилонци и други езически народи са имали притеснителни спомени от близкото присъствие на Божия народ, а кой би желал да документира своята слабост и позор пред един ненавистен народ, но народ предвождан от Жив и Всемогъщ Бог!
цитирай
15. get - @13.14 ... Старият завет е неразривно свързан с Новия и те не могат да съществуват самостоятелно ?
29.03.2014 00:52
- Дайте да не бъркаме, две различни и поради това несъпоставими неща ? - Предопределение(провидение-providence) ? Втората дума на английски е с двояко значение:предопределение и благоразумие ?

- Не съм пророк или свръх-надарен, та да знам ПРЕДОПРЕДЕЛЕНОТО от Отца?
- Говоря за генезиса(създаването) на Вехт завет, аргументирайки се със становища на Израелски учен ... Между впрочем, това се поддържа не само от Херцог а и от Том Сегев, също и от бившият началник-щаб на израелската армия (а след демобилизацията) станал археолог, Игел Ядин(Yigael Yadin) ... И не само тези са учените, които оспорват ДРЕВНОСТТА (плюс верността в написаното) в СТАР "завет" !

- Не съм и не желая да чета разни апокрифни легенди ... за Луцифер и/или други някакви персонификации на "злото".
- Миналата година ви съветвах, във връзка с "Края на света"! - Стига сте давали ухо на внушения от разни ционистки-църкви(най-вече баптистко-протестански) които за мен са с юдейска насоченост(като мисъл и слово !), които повтарят едно към едно фантазиите, на тази болезнено-честолюбива и поради това, опортюнистична секта ЮДАИЗМА.
- Много повече съм чел от вас за "пророчествата", внушавани от тях под формата на "апокалипсис", юдейски принц-мешиаху, хилядолетен Аарец-исраел и др. подобни хилинианистични бленувания!
- Тях ги оставям на вярващите в юдаизма - Аз казах, но пак повтарям в Какво вярвам?
Вярвам ! - В един Бог Отец, Вседържител (...) Сина Божий, Единородния, Който е роден от Отца (...) и заради нашето спасение слезе от небесата и се въплъти от Духа Светаго и Дева Мария и стана човек.(...) И ВЪЗКРЪСНА(!) в третия ден, според Писанията.(...) "
- Това ми е достатъчно - другото, което така многословно ми внушавате, е от "лукавия" и/или чедата му ?!

- Човек вярвайки, трябва малко от малко да следва, не само думите а и делата на Спасителя! А той проповядваше най-вече любов към Отца и неговите чеда, а не страх, самовлюбена "богоизбраност" и от това, омраза към "gentile" !?
цитирай
16. estirbg - „Говоря за генезиса(създаването) на Вехт завет, аргументирайки се със становища на Израелски учен”
30.03.2014 01:04
А аз драги ми get, говоря за Вехтия завет, аргументирайки се с Божието слово, което е Самият Бог. Е, кажи ми, чий авторитет е по – влиятелен и с непреходна правдивост – тази на Твореца или тази на човека, който може само да предполага и и да се лута в догадки и хипотези.
Разбираемо е защо се разминаваме в разсъждения и изводи – ти търсиш човешки доказателства (които не винаги са вeрни), аз вярвам в думите на Създателя, без доказателства, т.е.на базата на една „гола” вяра. И сега какво? – върнахме се отново на онази „спирка”, обозначена с името „вяра”. Тя е по-краткия и истинския път към Бога, приятелю, нека пак да си припомним думите " без вяра не е възможно да се угоди Богу”,
"- Вие изследвате Писанията, понеже мислите, че в(чрез) тях имате вечен живот, и те са, които свидетелствуват за Мене”
Ти, приятелю, дори не ги изследваш – търсиш в докладите и съобщенията на учените факти, с които да оспориш и отхвърлиш истинността на Словото – това е, което личи от целия ни разговор. Когато обичаш някого, не ровиш и излагаш компромати (още повече неистинни!) срещу него, нали?
Тогава: щом не вярваш на Словото, а търсиш доказателства (против) Него, обичаш ли всъщност Бога? (за което твърдиш в края на горния си коментар)
В твоя случай бих се разкаяла ....и бих станала по-ниска от тревата, защото човешката гордост е най - големия грях и безумие.
Бог предупреждава:” Притчи 8:13
”.. Аз мразя гордост и високоумие, Лош път и опаки уста.”

"Гордостта предшествува погибелта, И високоумието - падането." Притчи 16:18
Нужно е всички да изследваме най-вече себе си - не хорски сказки и пусти (грешни) умозаключения.
Ти казваш:”не желая да чета разни апокрифни легенди ... за Луцифер.
Легенди? Библията наричаш легенда? В Библейския доклад има твърде много доказателства за него – и, ако ми позволиш да „провокирам” твоята логика би ли ми отговорил защо бе нужна жертвата Христова, ако няма грях, а грехът е посят от сатана?
Т.е.ако го нямаше сатана, едва ли би имало изкушение и съответно грях с неговите последствия. Следователно, той (Луцифер) съществува и е пагубно да се подценява и приема само като митичен герой от легенди – той действа и днес в нашия реален живот, прикрит и зад имената на космически „извънземни”. Или може би за теб и това също е блъф и болна фантазия...
Във връзка с "Края на света"! - Стига сте давали ухо на внушения от разни ционистки-църкви”
Приятелю, дали внушения ни даде Исус, когато учениците Му го запитаха какви са белезите за края на света? (Матей 24:3) Ако си ги изследвал с покаян и смирен дух няма как да не си разбрал, че всички белези вече са изпълнени и Исус е при вратата.
Тогава какво трябва да направи един вярващ – естествено е да предупреди тези, които не знаят или са залисани в работа, бизнес и развлечения.
В противен случай Бог ще изисква кръвта на тези непредупредени хора от тези, които знаят какво скоро предстои. Това не са мои „натегачески” амбиции, а сериозно изискване, дори заповед от Създателя:
„17 Сине човешки, ... предупреди ги от Моя страна.
18 Когато кажа на беззаконника: Непременно ще умреш; а ти не го предупредиш, и не говориш за да предпазиш беззаконника от беззаконния му път та да спасиш живота му, оня беззаконник ще умре в беззаконието си; но от твоята ръка ще изискам кръвта му.
19 Обаче, ако предупредиш беззаконника, но той не се върне от беззаконието си и от беззаконния си път, той ще умре в беззаконието си; а ти си избавил душата си.” Езекиил 3 глава
Нима „ционистки внушения” са виденията на всички старозаветни пророци за края на човечеството? А тези на Исус? Ами Откровението на Йоана, в което акцентът пада най-вече върху финала на човешката история и съдбата на безгрешните, грешните и дори на падналия ангел с предстоящия съд?
В цялото Слово са „вплетени” тези предизвестия и предупреждения, но....по-изгодно и спокойно е да ги игнорираме или да ги дефинираме за далечното бъдеще. Само че, приятелю, за съжаление или радост – ние живеем на финала на това „бъдеще”.

Апломбът на заключението ти - говори за твоята самодоволност и себеувереност, че правиш достатъчното, за да бъдеш между спасените. Спомняш ли си кого оправда Бог в притчата за митаря и фарисея?
Добре е да помислиш върху нея и все пак – нека изследваме себе си, а не да съдим дали някои юдействат или всяват страх и омраза.
Ако наистина те мразех, дали щях с толкова търпение да те убеждавам в истините на Словото?....

п.п. Само едно уточнение - не съм alchemist, тук ти, както и аз, сме само гости и съм благодарна, че любезният домакин ни е предоставил арена и възможност да изясним някои наши виждания и разбирания за Словото.
цитирай
17. get - - E-eх! - Що да ви кажа, Естир-Ищар-Ащорет-Астарта-Артемис, уважаема приятелко ? :))
30.03.2014 13:22
- Аз съм ПРОСТО ЧОВЕК - нямам ПРЕТЕНЦИИ за свръх-естествени качества или способности, тоест, че ЕДИНСТВЕНО И САМО чрез мен ГОВОРИ бог СЛОВО!?
- КАЗВАМ САМО, че накъдето и да се обърнем ЩЕ ВИДИМ ? - Природата на СВЕТА е ДУАЛИСТИЧНА!
- Това е и в древните пред-А"Б/Врамистични времена("а"брама", следва да разбираме, като "Не-Брама", подобно на "тракийското" Дионис-БРОМИЙ). ... Всъщност да не ви занимавам с тези теми, тъй като едва ли сте се занимавали с сравнително религио-знание, културология, фолклор а от там етнография.
- Но отново казвам СВЕТА Е ДВОЙНСТВЕН и поради това СЪЩЕСТВУВА НА БАЗА това си СВОЙСТВО! Примери за това, ще намерите, както в квантова(на дискретните "частици") наука; така и във Философия при Декартовите, после при Хегел закони на Диалектиката ... така и в символиката на "Вратата на Соломоновият храм"(според легендите, тъй като на практика ТАКЪВ НЕ Е СЪЩЕСТВУВАЛ!)? Та говоря ви за двата СТИЛОСА с показателните имена:Я(с/ш)ин и Боаз - елементарно, като превод Интегрално и Диференциално.

- Но спирам, поради страх да не изпаднем в ситуацията, при която един мъдрец възкликва:О темпора, о морес//О времена, о нрави! Това при вида на една жена страдаща от ВЕРСКА РЕВНОСТ и която вследствие на това, носела наръч съчки за кладата, на която той милостиво щял да бъде изгорен ... ПРЕЧИСТЕН!

В заключение припомням - Един от основните божествени принципи е този на "Свободната воля" - Според него! - не аз съм Този, който отсъжда ПРАВИЛНОСТТА на словата и деянията ни, тоест НЕ СЪМ АЗ ТОЗИ, който ще докаже правотата или "не" на това в което вярвате и постъпвате ?!

- В знак на добри чувства, ще ви цитирам чужда мисъл, която е и близка до моето становище, за това - Що е "Зло"(или ОТНОШЕНИЕТО МИ, към луцифери и дяволи ?):
«Зла не существует или, по крайней мере, его не существует для него самого.
Зло, это просто отсутствие Бога!
Оно похоже на темноту и холод — слово, созданное человеком чтобы описать отсутствие Бога.
Бог не создавал зла.
Зло, это не-вера или не-любовь ... которые существуют как темнота и мороз.
Зло это результат отсутствия в сердце человека Божественной любви. Это вроде холода, который наступает, когда нет тепла, или вроде темноты, которая наступает, когда нет света.»
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: alchemist
Категория: Други
Прочетен: 2391930
Постинги: 1970
Коментари: 1584
Гласове: 30179
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031