Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.01.2015 18:07 - Нови книги
Автор: mglishev Категория: Изкуство   
Прочетен: 3750 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 18.01.2015 19:18

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Гледам сега каталога на "Хеликон". Няколко приятни заглавия ме изкушават:

- Питър Мейл, "Корсиканска афера". Чел съм френските уроци и провансалските приключения на Мейл, обичам френски манджи и леко зловещи средиземноморски нрави. Знаете, лупари, каскети, прасета... Имам приятели от Сардиния и приятели, ходили в съседна Корсика, слушал съм невероятни разкази за Сицилия. Ще си взема книгата на Мейл. И искам да опитам корсиканска кестенова бира;

- Георги Божинов, "Калуня-каля". С българските книги почти винаги изоставам, но тази ми я хвалят честни, начетени и изискани приятели, при това наравно с предпочитания ми Русков, така че вероятно ще си я взема. На корицата има хора с пушки. Обичам такива неща. Още не знам дали ще ми хареса, просто съм любопитен. по някаква причина си мисля не само за "Възвишение", но и за "Пътуване по посока на сянката" от Яна Букова;

- Симеон II, "Една необикновена съдба. Автобиография". Името на автора е предадено неумело, защото той може да бъде или "Цар Симеон II", или "Симеон Сакскобургготски", но не и това нищо незначещо "Симеон II" (все едно "Терминатор II", ама ха). Заглавието също е тромаво, думата "автобиография" трябваше да отсъства от корицата. А и като все пак монархист по идеални убеждения повдигам неодобрително вежда, когато един, макар и бивш, владетел сам пише за себе си. Нашият "крал някогашен" не е дон Хайме Завоевателя, пък и е добър тон за теб да пишат, а не сам да обясняваш кой си. Но ще разгледам книгата, при все че съм скептичен. Все пак, предпочитам подхода на дон Хуан Карлос, който изискано даваше интервюта, а след това журналистите ги събираха в спретнати томчета;

- Албена Шкодрова, "Соц гурме. Куриозната история на кухнята в НРБ". Това звучи добре. Питър Мейл за текезесари и отговорни другари. По-добре от безумните рецепти на някакъв народен гений от горнонанадолненските села, личния готвач на Живков, не му помня името. Кухнята е култура, тя трябва да се систематизира. Любопитен съм дали е засечено оцеляването на типично немската предвоенна кухня в семействата на високата номенклатура, включващи дъщерите на недобитата буржоазия. След хубавата "Философия на храненето" от Райчо Пожарлиев това може да ми дойде като десерт;

- Милена Фучеджиева, "Сексът и комунизмът". Така е, не може само екзотични дестинации, монархически неловкости и храна. Трябват си секс и комунизъм, за да е пълно щастието в българското ми сърце. Не знам дали това е роман или изследване, но и в двата случая съм надъхан, защото още си спомням какви тъжни неща пише по тази тема любимият ми Георги Марков. Искам книгата (и комсомолки);

- Федерико Гарсия Лорка, "Вълнения. Избрана проза". Това звучи разкошно, но ще видим. Лорка е прекрасен, съвършен, несравним и когато порасна, ще пиша като него. Но засега харесвам само българските преводи на стиховете му от преводача, скрил се зад псевдонима Ромеро. Чий е преводът сега? и какво ли представлява прозата на поета? Тепърва ще разбера.

- Джеймс Фрейзър, "Златната клонка", част I. Това е бащата на Мирча Елиаде и Робърт Грейвз едновременно. На крака и шапки долу. Имам старото (съкратено) издание на "Клонката" на български и го обожавам. Най-амбициозното изследване на структурата на примитивните религии, писано досега. Да, на места остаряло, но все пак - това са първите стъпки в джунглата на кървищата, митовете и ритуалите на дивите ни прадеди. Не знам какъв е преводът и каква е целостта на новото издание. Смятам да открия.

Всичко друго в каталога е скучно.




Гласувай:
3



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: mglishev
Категория: Лични дневници
Прочетен: 8642528
Постинги: 1097
Коментари: 8098
Гласове: 5672
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол
1. Всичко, което може да се намери на български за Толкин
2. Който не чете на руски, губи много. Недолюбвам Русията, но обичам безплатните им онлайн библиотеки.
3. За англите и саксите. На английски
4. Най-забавният начин да се учи староанглийски
5. Азам Али - любимата ми певица.
6. Тук може да се играе викингски шах онлайн :)
7. Форумът на списание Бг-наука - много весело място, пълно е с непризнати гении :)
8. Блогът на Венцислав Каравълчев - прекрасни текстове по църковна история
9. Блогът на Владислав Иванов - средновековна балканска (и не само) история
10. Venetian Red - блог за изкуство. Най-вече история на изкуството и впечатления от изложби
11. "Виртуални строфи" - стихотворения от блогъри
12. На Понтис/Стефан блогчето. Има приятни неща.
13. Страхотен блог на нормален човек с умерено елитарно мислене.
14. Зло куче: мисли, ръмжи, хапе.
15. Още един блог на нормално мислещ, интелигентен човек.
16. "Ъплоуднати постинги за делитване" - най-добре осмяната булгарелска простотия
17. Милен Русков, единственият жив български писател
18. "Целият изгубен свят": блог на chris. Отлични стихотворения. Ей, не е мъртъв българският език!
19. Трънки и блогинки
20. В крак с времето!
21. Средновековна и ренесансова музика онлайн!
22. Блогът на Димитър Атанасов - текстове без фризура
23. Една чудесна приятелка пише там и ми се ще да ми е в блогрола :)
24. Кака Сийка - умен тип, бяга от клишетата