Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.05.2010 03:27 - "Пусти Рохирими станаха гондорци, а пък хобити - андуински елфи"
Автор: mglishev Категория: Политика   
Прочетен: 5515 Коментари: 10 Гласове:
4

Последна промяна: 29.05.2010 04:42

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
В третия ден на месец дохс от годината дилом твирем Теоден хан си седеше на чардака в Медуселд, пиеше си медовината, и си мислеше как хубаво се е раззеленила степта и колко приятно ще е лятото да се очертае бърз конен поход - набези, пожарчета, изклани дунеземци и орки, плячка... изобщо, нормалните мисли на бодър владетел на степен народ. 
По стълбите се зададе ичиргу-боилът Грима от рода Галмод, наречен, кой защо, Змийския език.
- Добрутро, Грима! - провикна се ханът от чардака.
- Добрутро, сюбеги хане, дал Тенгри добро, сто години да живееш - преви се до земята боилът.
- Е, сто, позасмя се Теоден под мустак, докато Грима се качваше. - Човек и добре да живее - умира и друг се ражда, нали знаеш. Какво те води насам?
- Лошо, хане, лошо ме води.
- А, лошо... колко да е лошо. Седни тука - посочи сюбегият каменната пейка до себе си - и всичко ще ми обясниш. Еовин! - повика владетелят прислужницата, която чакаше с подноса до входа към тронната зала.
- Слушам, сюбеги! - изчурулика момичето. Ханът ги обичаше такива, русички, изпълнителни и миловидни.
- Я тука една медовинка и за ичиргуто ми, мойто момиче. Ех че си ми ти, степна лястовичка, хе-хе... - позасмя се Теоден. Да, него ден поставеният от Валарите хан на многото роханци беше в добро настроение.
- Та, сюбеги хане... - прокашля се Грима.
- Кажи, ичиргу, кажи. Знаеш, платнището на юртата ми винаги е отметнато за тебе.
- Абе, идва при мене вчера гондорският посланик...
- И?
- Вика, че ще ни местят тържището от Минас Тирит в Пеларгир, сюбеги, дамите в Гондор ги било срам да си пазаруват кожени наметки от северни варвари като нас, роханци от степта.
- Той баща ми хубаво ми казваше навремето: "Сине, роханците направиха много добрини на гондорците, а гондорците лъжат." Ама Бог вижда. Проста работа, бе, ичиргу, бива ли така да се пищисваш. Обявяваме война и ги разубеждаваме. Че и областта Анориен ще ни харижат.
- Да, ама, сюбеги, какво да ти кажа...
- Е, де, давай.
- Канар-тикинът Теодред и братчед му, Еомер багатур, сина на капхана Еомунд, са пропили държавното съкровище по кръчмите в Исенгард...
- Хм, е, то младост, трябва да прекипи...
- Да, сюбеги, ама хаганът на исенгардците казва, че вече от месец пият на вересия и лепят сребърни тарнове по, айде да не казвам какво, на танцувачките. За да им платим дълговете, ще трябва да отворим могилата на баща ти, Тенгел хан, лека му пръст, тлъсти му червеи, и да извадим златните погребални съдове.
- Дур бе, пезевенк! - стресна се Теоден. Толкова ли е зле положението?
- Това е, сюбеги, така че нямаме пари да воюваме.
- Хм, аз ще му съдера от бой задника на моя като се върне да ми изтрезнява тука. И после ще го пратя да краде добитък от елфите, че да събере пари да си откупим погребалните златни съдове на тате... Ама ме вкисна това сега. То не е хубаво да се прекарва лято без война. Човек се състарява така.
- И икономиката на саракта страда, господарю - тюхкаше се Грима.
- Ех че си ми писарушка ти, само за икономики-пикономики мислиш. На гондорска баба си станал. Аз ти казвах да си я караш със стария рабош на резки и черти, ама ти йок - ще пишем на елфица, в Гондор така били правели, по-цивилизовано било. Я си пийни мъжки. - И ханът доля сам медовина в чашата на Грима.
- Аз мислех да изкореним пчеларството по нашите земи, сюбеги. Много се краде тука, щото хората имат дългове по кръчмите като сина ти, а па и е голямо перо в бюджета пчеларството с това скъпо производство на медовина -внасяме генномодифицирани пчели от Валинор, а трябва да съкращаваме разходите, ей го, от Средиземския съюз напират, Белият съвет казва, че е криза, а и акцизът за алкохола и пушилиста скача...
- Ай сиктир, бе! - викна ханът - Аман от тия рестрикции! Първо ни ограничиха помощите за земеделието, защото сме били степен народ и следователно нямаме земеделие. Комисарят Гандалф по цял ден ми праща последни предупреждения, сестра ми Теодвин не я взеха за комисарка по бедствията, щото не знаела къде е Умбарския залив, ба ли му мамата къде е, ние флот нямаме, а за заливи питат момичето. Сега и медовинка няма да може да пийне човек. Решил си да ме дразниш днеска. Ето защо ти викат Змийски език на тебе.
- Зла вест - зъл гост, господарю, ама това ми  е работата - присви се в раменете ичиргу боилът.
- Така е, не ти се сърдя. Обаче кошерите няма да пипаш. Докато съм аз хан, тука ще се пие. Точка по въпроса. Аз имам боили, здравици трябва да вдигам с тях, ето, вчера си поръчах да ми обковат със сребро черепа на убит оркски главатар като официална ханска чаша.
- Ех, господарю, а с тържището какво ще правим?
- За всичко ли аз да мисля? Ти за какво си ми? Виж там нещо - махна Теоден с ръка.
- Добре, господарю, до утре ще имаш проектопредложението за Боилския съвет.
...

Няколко дни по-късно Теоден хан, капханът Еомунд, кана колобърът Еркенбранд и ичиргу боилът Грима се изправиха пред Великия съвет с предложение за коренна промяна в сарактната политика.

Гондорският василевс Денетор ІІ беше отказал да плаща трибут на "варвари и кожогризци", както нарекъл роханския народ, синовете му Боромир и Фарамир бяха забелязани да се смеят на зелените конски опашки на бял фон и с червени шнурчета по знамената на роханците. Киселото мляко от кобила и кожите не се котираха на Минас-Тиритския пазар, хората се срамуваха от степния си произход, даже хобитите им се подиграваха, отричаха родството си с тях и се правеха, че говорят на хобитски, макар то да си беше развален рохански. Трябваше реформа.

Първо - да се повикат финансови експерти от средите на джуджетата по съкращаването на разходите.
Второ - да се забранят нелегалните казани за варене на медовина, за да се повдигне качеството на производството.
Трето - да се спре вносът на ломидолски пушилист, защото подбива цените на местната стока.
Четвърто - да се помоли командуването на Североандуинския отбранителен пакт за отсрочка при изпълнението на военните реформи и да се съкрати с 30 на сто персоналът на военното багаинство.

Пето и най-важно - да се скъса с вредния мит за степното минало на роханския народ.
Конезаводите да се преориентират към отглеждане на щрауси, мумаци и кенгура за хранително-вкусовата промишленост.
И да се приватизират от роднини на боилите.
Всички златни съкровища, намерени на територията на страната да се обявят за закопани там от древните нуменорци, а не от някакви си "прарохирими", каквито няма.
Да се обяви,че гондорският василевс напразно си приписва нуменорско потекло, защото истински нуменорци са само роханците.
Да се инкриминира употребата на думите: "степ", "кон", "юрта", "прарохирим", "сабя", "стреме", "хан" и "рефлексен лък".
Титлите също да се сменят. Ханът например тутакси даде пример и се обяви за династ, а ичиргуто и капханът - за парадинасти. (Кана колобърът затанцува нуменорски колабризмос от радост.)
Да се смени името на елфицата, да се обяви тя за най-древната и изконно роханска азбука и да й се даде новото име "едорасица".
Роханският конник в скалите над столицата да се преименува на Нуменорски конник. Да се заявява високо и ясно при всеки повод чрез медиите на целия свят, че всички роханци са истински древни нуменорци и че не са дошли в страната преди петстотин години, а са си я владели поне от средата на Първата епоха (нищо, че тогава още и Нуменор не го е имало).
Всеки, който оспорва новата теория за произхода на нацията, да бъде обявяван за мордорски агент, скверна Уста на Саурон, зъл дуимерлайк и пращан да рине щраусови курешки в бившите конезаводи.
Великите герои от древността - като се почне от Еру Илуватар и се стигне до Гил-Галад и Елендил - да се обявят за роханци, тоест истински нуменорци (на това по-късно лориенският посланик изпрати протестна нота и беше обесен).

Боилите приеха предложението единодушно, с акламации, ставане на крака и десетминутно нескончаемо "ура". На хана-династ беше връчена първа степен на ордена "Мъгливите планини" с ромфайи, ленти и брилянтови жълъдчета тип "негърска глава". Текстът на предложението бе ратифициран като закон и издълбан в скалите около Нуменорския конник.

Козните срещу роханско-нуменорското величие от страна на гондорския василевс Денетор ІІ бяха пресечени в зародиш. Той самият се самозапали от отчаяние. Средиземският съюз и Северноандуинският отбранителен пакт изпратиха поздравленията си за хана-династ и пак пуснаха кранчето със субсидиите. Саурон Мордорски многозначително заяви, че Теоден не си е научил уроците и пак ще му спре газта през зимата, но в Рохан хората го удариха на ешмедемета с конско като за последно и им беше все тая. Нуменорският произход беше толкова величествен, че щеше да стопля сърцата им през мразовитите месеци.


------------------------------------------------------------
Бележка от хрониста: ролята на владетеля трябва да се озвучава от Васил Михайлов (хан Кубрат, капитан Петко войвода и пр. знаменити роли), Джоко Росич или ББ като най-мъжествени мъже на мъжествената ни Родина. Ролята на ичиргу боила може да се поеме, например, от г-н Дянков, финансов министър на Републиката към момента на писане на гореизложения текст, известен още и под прозвището Бледата гибел на академиците.




Тагове:   траки,   НАТО,


Гласувай:
4




1. nicodima - в Рохан хората го удариха на ешмедемета с конско като за последно и им беше все тая.
29.05.2010 07:41
И още е така... И аз бях там, и медовина пих, по брадата ми тече, в устата ми не влезе : )))...
цитирай
2. mglishev - Това е,
29.05.2010 08:18
nicodima написа:
И още е така... И аз бях там, и медовина пих, по брадата ми тече, в устата ми не влезе : )))...


оф, мама му стара, наистина ми се е прияло конско. В едно ресторантче в Будапеща преди година за първи път пробвах по препоръка на собственика (то беше съвсем малко, хора почти нямаше и човекът беше много любезен), та си изядох и чинията, толкова беше вкусно.
цитирай
3. nicodima - Ха-ха!
29.05.2010 08:25
Доказваш произхода си, значи... : )...
ДНК-то ти крещи и по-голямо научно доказателство, здраве му кажи... Те и унгарците, такова... май оттам идват...
цитирай
4. mglishev - Ми че как
29.05.2010 08:38
nicodima написа:
Доказваш произхода си, значи... : )...
ДНК-то ти крещи и по-голямо научно доказателство, здраве му кажи... Те и унгарците, такова... май оттам идват...


Благородната степна кръв кипи :) Lebensraum, Drang nach... Westen, в случая и те така.
цитирай
5. анонимен - ?
30.05.2010 04:16
ne si dobre
цитирай
6. mglishev - Не, батинка,
31.05.2010 01:25
анонимен написа:
ne si dobre


аз съм опасен луд, пукам гуми, глави, къртя мивки, лепя плочки.
цитирай
7. raylight - Имаме коренно различни
31.05.2010 10:40
представи за цивилизацията на Българите, но следва се отбележи, че и двете крайни представи са идеализирани :D
цитирай
8. mglishev - А,
31.05.2010 11:55
raylight написа:
представи за цивилизацията на Българите, но следва се отбележи, че и двете крайни представи са идеализирани :D


това е добре казано :)
цитирай
9. raylight - Както казва Фокс Мълдър
31.05.2010 20:44
искам да вярвам :))
цитирай
10. mglishev - А баш,
31.05.2010 20:48
Рейлайт, това е автохтонната диагноза. "Искам да вярвам".
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mglishev
Категория: Лични дневници
Прочетен: 8625173
Постинги: 1097
Коментари: 8098
Гласове: 5671
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Всичко, което може да се намери на български за Толкин
2. Който не чете на руски, губи много. Недолюбвам Русията, но обичам безплатните им онлайн библиотеки.
3. За англите и саксите. На английски
4. Най-забавният начин да се учи староанглийски
5. Азам Али - любимата ми певица.
6. Тук може да се играе викингски шах онлайн :)
7. Форумът на списание Бг-наука - много весело място, пълно е с непризнати гении :)
8. Блогът на Венцислав Каравълчев - прекрасни текстове по църковна история
9. Блогът на Владислав Иванов - средновековна балканска (и не само) история
10. Venetian Red - блог за изкуство. Най-вече история на изкуството и впечатления от изложби
11. "Виртуални строфи" - стихотворения от блогъри
12. На Понтис/Стефан блогчето. Има приятни неща.
13. Страхотен блог на нормален човек с умерено елитарно мислене.
14. Зло куче: мисли, ръмжи, хапе.
15. Още един блог на нормално мислещ, интелигентен човек.
16. "Ъплоуднати постинги за делитване" - най-добре осмяната булгарелска простотия
17. Милен Русков, единственият жив български писател
18. "Целият изгубен свят": блог на chris. Отлични стихотворения. Ей, не е мъртъв българският език!
19. Трънки и блогинки
20. В крак с времето!
21. Средновековна и ренесансова музика онлайн!
22. Блогът на Димитър Атанасов - текстове без фризура
23. Една чудесна приятелка пише там и ми се ще да ми е в блогрола :)
24. Кака Сийка - умен тип, бяга от клишетата