Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.07.2010 09:35 - Блогърство, блогосфера, блогокрация
Автор: mglishev Категория: Политика   
Прочетен: 8178 Коментари: 22 Гласове:
23

Последна промяна: 30.07.2010 10:46

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Понякога чета тук чудесни неща. Наистина много добри и не всичките съм си ги писал сам ;) Друг път обаче попадам и на невероятни глупости. И ми е много странно как се получава така.

Вярно, че blog.bg не е точно среда с блогове, а по-скоро нещо като разширен форум, където всеки си има личен бюлетин. Защо е така обаче? Според мен - защото много тукашни юзъри не правят разлика между различни типове говорене. За част от пишещите чат, форум, блог, блоков парламент и раздумка с приятелчета е едно и също. Липса на вътрешна необходимост от ред, вероятно. Предполагам, че това е част от нашата национална нет-култура и нет-психология (има такова нещо). По българските форуми офф-топикът е любим спорт. В blog.bg офф-топикът приема нови форми: има хора, които пишат под няколко акаунта, има такива, които вместо да пишат в собствените си блогове за нещата, които смятат за важни и интересни, превръщат по-голямата част от престоя си в сайта в коментарен джогинг. Разбира се, това не е лошо - то не може всички да пишат, някой трябва да чете и коментира, ама все ми се струва, че двете упражнения не се взаимоизключват. Други пействат статии от външни източници вместо да създават свои текстове.

Особено непонятен тип поведение в блогова среда за мен е спорът. Това превръща блога във форум, а съответния постинг, под който спорът е започнал - в начална реплика на форумна тема. Момчета и момичета, блогът не е форум, както и форумът не е чат. А офф-топикът не е добър тон.

Всъщност споровете не са нещо лошо сами по себе си, но в тукашния случай те често се израждат в поредица грозни обиди. Несъгласният рано или късно бива обявявен за фантомно лице, агент на чужди разузнавания, наемен убиец на всичко българско, след което, изпаднал в бяс, обвинява другарчето отсреща в простащина.

А блогърството като феномен изобщо няма такова детинско предназначение. Блогът е личен бюлетин, наистина. Място, където пускаш своите ценни размисли, своите новини, своите литературни и репортажни опити, страници от личен дневник. Има милиони разумни хора по света, които са осъзнали, че блогърството е сила още преди да го има Фейсбук с неговите измислени "каузи". Има прочути блогъри-журналисти. Има блогъри-фотографи, които обират точките на сърфистите из Мрежата. Има блогърски движения, акции, "вълни", както им се казва в blog.bg, които имат за цел да подкрепят или да създадат някакъв обществено значим дебат. Може да е политика, екология, човешки права, събиране на помощи, някаква организирана форма на протест или на солидарност - каквото ви хрумне. Не и тук обаче. Тук имаме приказки "на по кафенци". Само по себе си и това не е зле, разбира се, но пък и не бива да е само това. "По-високо билото, майстори!"

Не сме си създали истинска блогосфера, а куп котерийки, фен-клубченца. Затова и нямаме блогокрация. Но, всичката Мара втасала, ще каже някой, а Мъглишев се разтревожил за блогосферата и блогокрацията. Ами да, на стадиона се интересуваме от топката, в съда - от присъдата, в блоговете - от блогърството, така го разбирам аз. А и наличието на гражданско общество си има много симптоми - блогосферата в нейния трептящ, жизнен вариант е един от тях. Това е новата журналистика, донякъде. Това е съвременното лице на свободата на словото... Да, да, знам, звуча като синя бабичка, скучно е, хайде да си приказваме за това кой с кого се е скарал в сайта и кой е по-малко българин.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Едит: показателно е, че за нула време този ми постинг, който не е от най-съдържателните, се сдоби с десет коментара и трийсетина прочита докато примерно онзи за японския филм и другия - за разделите в сайта си седят непогледнати.


Тагове:   блогосфера,


Гласувай:
24



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - глишев))))
30.07.2010 09:46
ей, не ми разваляй кефа де, не си човек направо)))
а те чета с удоволствие.
сега, обаче, когато се опитваш да влезеш в ролята на котарака леополд (момчета, нека живеем задружно) направо не те разбирам.
остави хората да се позабавляват, какъв ти блог, какви ти пет лева.
простотията с взлом трябва да се преследва, даже и в блога))))
апропо, трябва да си призная, че заради теб изчетох цялата малоумна полемика за траки, иранци, монголи, че даже станах и специалист по римската теза)))
за момента най ме кефи тя - и хич не ми дреме дали е малоумна))))
цитирай
2. mglishev - Ма забавлявай се,
30.07.2010 09:50
и аз това правя :) Само ми се струва, че покрай забавлението е интересно как така на нищо не сме се научили. Бас хващам, че тук малцина четат блогове извън блог.бг, а за чуждестранни блогове да не говорим.

Римската теза е голем майтап, кефи й се докато ти писне :)
цитирай
3. kapito - Аууу, Мъглишев,
30.07.2010 09:53
Ама много строго, да знаеш. Да вземеш малко да го смекчиш, че иначе ще излезеш на минус :)
На мен си ми хареса, прав си.
цитирай
4. анонимен - mglishev
30.07.2010 09:56
точно това ти казвах де - блог.бг не е блог-пространство. тук е място за мерене на п...шки, бой за поетеси, издигане в очите на слепите, избиване на комплекси и т.н. в интерес на истината - даже ми е интересно.
то, ако трябва да съм честен, аз и затова изревах - че на първа се пъчат графомани, онанисти, пъпчиви поетеси и копи-пейстъри, а някакви готини неща (не ти правя четка, ти си от готините неща) - липсват.
е кажи ми, как нормален човек да не се включи))))
п.с. сега зарибявам една купчина икономисти да станат фенове на римската теза))) голям майтап е, защото звучи наукоподобно и май ще вържат))))
цитирай
5. miaa - Подкрепям те!Поздрави за хубавата статия!
30.07.2010 10:00
Хареса ми, но не е ли по- добре да се огледаме първо в себе си и после да коментираме останалите! На някой им харесва да се правят на "грамотни" защото им изнася! Лошото е за тези , които им се хващат на" въдицата"!
цитирай
6. mglishev - @
30.07.2010 10:11
kapito: Каквото писах - писах. Да съм му мислил овреме :)

alexalex: Хаха, кодошлия :) Ами да, с малко думи всичко си казал. Аз пък стигнах до извода, че иранската теза е любима на юристите. От седмина юристи, които познавам (слава Богу, не по работа), петима са върли иранисти.

miaa: Че аз си се гледам, инак на каква база ще коментирам другите ;)
цитирай
7. miaa - Здравей Мglishev!
30.07.2010 10:14
Пардон не се изразих правилно! Говоря за анонимните "доброжелатели" и за някой от съблогерите, които изливат порой от обиди и цинизми.
цитирай
8. boristodorov56 - Ужас.
30.07.2010 10:14
Подозирах, че си червена девойка...
цитирай
9. анонимен - Не е като да не си прав, всъщност има доста логика в написаното...
30.07.2010 10:17
Глишев, някой път ще те замоля да ми пратиш линкове към различните тези, споменати в по-горните коментари. Интересно ми е, а и имам нужда от забавно четиво на историческа тематика :)

Талиесин съм, да не се чудиш кой е тоя наглия анонимен :)
цитирай
10. mglishev - @
30.07.2010 10:23
Borist...: С радиоточки няма какво да се занимавам, има си Гугъл за всички глупости, които си въобразяваш.

Тал, можеш да гугълнеш Bozmana за римската теза, sparotok за тракийската и да нападнеш книжарници за иранската (Цветелин Степанов и Рашо Рашев) и тюрко-алтайската (Веселин Бешевлиев, Петер Юхас, Стивън Рънсиман). Което разделение само по себе си говори за качеството на тезите, нали се сещаш :)
цитирай
11. joysii - Поздравления. От известно време ...
30.07.2010 11:50
Поздравления.
От известно време исках да напиша точно това. Но в крайна сметка възприех позицията на 4. alexalex.
Освен това, Вие сте го казали прекрасно.Толкова добре, аз не бих могла.
Хубав ден.
цитирай
12. mglishev - @joysii:
30.07.2010 12:24
Демек, краставите магарета се намираме :) Снобарии от всички блогове, обединявайте се!
цитирай
13. kapito - мдаммм
30.07.2010 12:32
това за краставите магарета ми хареса
цитирай
14. анонимен - syrmaEpon
30.07.2010 14:27
Хубави размисли,но за мен са малко строгички.Пощадете ни - не всички сме литератори.За мен блогът е дневник,чрез който показвайки какво харесва,човек си прави автопортрет.Е ако ми дойде някоя мисъл,може и да я запиша...
цитирай
15. mglishev - @
30.07.2010 14:54
kapito: То си е част от блогърската реалност :)

syrmaEpon: Ама разбира се, че е дневник! Точно това ми харесва! Въпросът е, че много хора ползват блоговете като отдушник на някакви не дневникови, а интригантски страсти. Което е все едно да напишеш псувня в картичка за осми март или св. Валентин.
цитирай
16. eloiz - До анонимен 14
30.07.2010 15:37
Надявам се, че авторът няма да ми се сърди, но според мен не трябва да има пощада - най-вече защото тук никой не иска от теб да си литератор. Литературният раздел е само един(един явен и още няколко -- неофициални))) . Раздел "политика" или "спорт" не са литературни. Ами нали, показвайки какво ти харесва ти всъщност изразяваш твоите мисли, твоето мнение по въпроса? Като напсуваш някого, показваш какъв си. За мен блог. бг отдавна не представлява интерес - защото онова, което мога да прочета в него на първа страница не са личните новини и начинът по който хората виждат събития, които не са били видени от "редовите медии". Това е ужасно.
цитирай
17. mglishev - @eloiz:
30.07.2010 15:47
Горе-долу сме на един акъл. Все пак syrmaEpon не казва нещо чак толкова различно от нас, просто не скача чак като теб и мен.

Мда, за съжаление навигацията в blogger и blogspot не ми е толкова елементарна като тази тук, но лека-полека се ориентирам натам. Може би по-нормалните юзъри ще се изнесат нататък, ако тук продължава да бъде псевдоблогово пространство с неясно оформена първа страница.
цитирай
18. анонимен - syrmaEpon
30.07.2010 16:18
eloiz написа:
Надявам се, че авторът няма да ми се сърди, но според мен не трябва да има пощада - най-вече защото тук никой не иска от теб да си литератор. Литературният раздел е само един(един явен и още няколко -- неофициални))) . Раздел "политика" или "спорт" не са литературни. Ами нали, показвайки какво ти харесва ти всъщност изразяваш твоите мисли, твоето мнение по въпроса? Като напсуваш някого, показваш какъв си. За мен блог. бг отдавна не представлява интерес - защото онова, което мога да прочета в него на първа страница не са личните новини и начинът по който хората виждат събития, които не са били видени от "редовите медии". Това е ужасно.

Може би сте прави.Точно от blog.bg нямам наблюдения - попадам рядко тук ,но съм виждала много хубави блогове точно тук.Говорих изобщо
цитирай
19. анонимен - syrmaEpon
30.07.2010 16:26
mglishev написа:
Горе-долу сме на един акъл. Все пак syrmaEpon не казва нещо чак толкова различно от нас, просто не скача чак като теб и мен.

Мда, за съжаление навигацията в blogger и blogspot не ми е толкова елементарна като тази тук, но лека-полека се ориентирам натам. Може би по-нормалните юзъри ще се изнесат нататък, ако тук продължава да бъде псевдоблогово пространство с неясно оформена първа страница.

Повярвайте - не е чак толкова трудно [url=http://www.radikal.ru][img]http://s39.radikal.ru/i086/1007/ea/2535c836edb7.gif[/img][/url]
цитирай
20. mglishev - Линкчето
30.07.2010 18:52
е мъртво.
цитирай
21. injir - , , По-високо билото, майстори!, ,
30.07.2010 23:47
,, По-високо билото, майстори!,,
цитирай
22. анонимен - syrmaEpon
31.07.2010 18:37
mglishev написа:
е мъртво.

sorry
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mglishev
Категория: Лични дневници
Прочетен: 8611254
Постинги: 1097
Коментари: 8098
Гласове: 5671
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Всичко, което може да се намери на български за Толкин
2. Който не чете на руски, губи много. Недолюбвам Русията, но обичам безплатните им онлайн библиотеки.
3. За англите и саксите. На английски
4. Най-забавният начин да се учи староанглийски
5. Азам Али - любимата ми певица.
6. Тук може да се играе викингски шах онлайн :)
7. Форумът на списание Бг-наука - много весело място, пълно е с непризнати гении :)
8. Блогът на Венцислав Каравълчев - прекрасни текстове по църковна история
9. Блогът на Владислав Иванов - средновековна балканска (и не само) история
10. Venetian Red - блог за изкуство. Най-вече история на изкуството и впечатления от изложби
11. "Виртуални строфи" - стихотворения от блогъри
12. На Понтис/Стефан блогчето. Има приятни неща.
13. Страхотен блог на нормален човек с умерено елитарно мислене.
14. Зло куче: мисли, ръмжи, хапе.
15. Още един блог на нормално мислещ, интелигентен човек.
16. "Ъплоуднати постинги за делитване" - най-добре осмяната булгарелска простотия
17. Милен Русков, единственият жив български писател
18. "Целият изгубен свят": блог на chris. Отлични стихотворения. Ей, не е мъртъв българският език!
19. Трънки и блогинки
20. В крак с времето!
21. Средновековна и ренесансова музика онлайн!
22. Блогът на Димитър Атанасов - текстове без фризура
23. Една чудесна приятелка пише там и ми се ще да ми е в блогрола :)
24. Кака Сийка - умен тип, бяга от клишетата