Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.12.2012 15:44 - Особености на "тракийската" теза - лично мнение
Автор: alexalexalex Категория: Тя и той   
Прочетен: 12873 Коментари: 74 Гласове:
15

Последна промяна: 28.12.2012 15:57

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Когато става дума за простотия обикновено заемам изчаквателна позиция. 
Да се спори с тъпаци е мишън импосибъл, дето се вика, зная го от личен опит. 

Когато, обаче, става дума за нагла милиционерщина* и селска вечеринка - няма как, включвам се. Не заради нещо друго, а заради принципите си.
Ако прекалено дълго даваш право на милицонерите да си разиграват коня, без да ги пернеш поне веднъж през муцуната започват да си вярват.
А по-глупаво от повярвал си милиционер може да е само милиционер с мисия.
Пример за милиционер с мисия - Вожда на племето, с потник.

Както съм отбелязвал - не съм историк, нито имам претенции да бъда. Което не ми пречи да хващам дребната милиционерщина, прикрита зад "родолюбие". Родолюбие , насочено не към България, а към "истинската" родина на милиционерите - умрялото отдавна СССР!

За незапознатите, освен т.нар. "тракийска" теза има още една, яко вихреща се в нета, т.нар. "римска" теза.
Ха някой от племето да ми каже, че нападам "римската" теза.
Ми не я.
Не, че няма за какво да се хванеш, но тя не дава посока за правене  на  специфична проруска политика, близо е до псевдонаучната фантастика и е забавна.
В началото, когато Вожда с потника започна да пуска дълбокомислените си възгледи за траките - приех идеите за някаква алтернатива на "римската" теза и даже се забавлявах.
Но в един следващ момент нещата цъфнаха, вързаха и лъснаха - става дума за обикновени милиционери, които по поръка на Партията-майка и на великото СССР се опитват да правят политика. Познайте каква политика ще правят, от три пъти. 

Понеже зная,че племето, като прочете постинга, ще се втурне като орда разярени траки да бранят вожда, та да ги попитам:
Другари, коя е причината Вожда да твори в "политика", а не в история?
На този въпрос племето мълчи като мандрообирджия пред жандармерия и това е.

Другата любопитна особеност на "тракийската" теза е пълната некомпетентност на милиционерите. Тези дни се зарових в кешовете на Гугъла и опс, опс... яяяяяя, изпълзя, че повечето от идеите на Вожда бълбукат из нета отдавна. И не са от него. Просто някой умник е взел, посъбрал е де що има идиотия за траките и е отперкал началото ,след което Вожда е направен "глас и съвест на епохата".
Всички доводи на Вожда - и на групичката зад него - еле свързани с езикознанието... майко мила, свети Вартоломей и света мъченица Онуфрия. Няма такава простотия.
Което идва да покаже, че школата в Симеоново издиша. Яко издиша. Уж са се учили на тарикатлъци, ама на - не са се изучили. Това, професор Дуриданов, Бог да го прости, на подобни тъпунгери им пишеше такива двойки, че им се налагаше да завършват в Шумен.

Другарки и другари,
Дами и господа,
Членове на племето,
Няма нищо срамно да си признаете, че се опитвате да правите проруска политика. Кажете си, дето се вика, да ви олекне.
И после в кварталния клуб на БСП си гукайте и си обяснявайте за "тракийския" език. 
Обещавам, че след признанието Ви - хич няма да Ви обръщам внимание.

------------------------------------------------------------------
* под "милиционерщина" и "милиционер" разбирам само номерцата на хора като гея-генерал Любен Гоцев. Да не се бърка с "полиция" или "полицай".



Гласувай:
26



1. alexalexalex - малиииииииии
28.12.2012 16:14
още постинга не е изстинал, дето се вика, и милиционерите му туриха минусче :)
цитирай
2. kamasutra - Не очаквай канибалите от племето на ...
28.12.2012 16:18
Не очаквай канибалите от племето на Спаро да оборят аргументирано твоите тези и да отговорят на въпросите ти.
Те са в положение нокаут и единственото, което се сетиха, е да изфабрикуват клонинга сапатрок, където им лъснаха маймунските задници.

Явно е за всички, че спаротощината в блога вече е в клинична смърт.
цитирай
3. kamasutra - Аз пък ти турих плюсче, не се кОси...
28.12.2012 16:19
Аз пък ти турих плюсче, не се кОси:)))))

цитирай
4. blackpredator - Айде бе Алекс,
28.12.2012 16:21
Ти като Катана, във всеки вожд виждаш Политикогор.:)
Нерде Ямбол, нерде Урал...
Стига бе, Екатерина Бончева не е Велика.
Ще ти се, да си като Александрович Потьомкин.
Ма пулемьотстваш като броненосеца „Потьомкин"...;))
Дзержинското не върви на днешно време.
Кремирай ги тия скелети.;)

Айде да ти туря палче, навирено...:)
цитирай
5. kamosutrov - Ей сега ще дойдат Полиферхундалните Лешоджойси и ще те снабдят с плюсове
28.12.2012 16:24
Та така, кои са особеностите на "тракийската теза"? Ужким особености, а то са политически гадания. Ще намина, когато видя нещо конкретно. А дотогава ми кажи, в коя страна и кой народ е говорил и писал на "черковно-славянски". Имало ли е "светско-славянски" и по какво са се отличавали.
цитирай
6. анонимен - Сашенце
28.12.2012 16:40
тва с милицонерщината и игричките руснаци срещу американци е ногу изтъркано.
Тебе просто те боде всеки можещ човек - напомня ти колко ти самия си некадърен:)
цитирай
7. liliyanaandreeva - Ти пък що мислиш, че си турчин, а не ...
28.12.2012 16:45
Ти пък що мислиш, че си турчин, а не тракиец? Нерде Ямбол, нерде Стамбул?
цитирай
8. gocho52 - Няма чисти нации.
28.12.2012 16:56
.
цитирай
9. kostadin - Не става от тебе шаман на гърците.
28.12.2012 16:58
Не става от тебе шаман на гърците.
цитирай
10. vencivaleri1951 - Привет Алекс !
28.12.2012 17:05
Не съм наясно с траките и там съм пас. Добре би направил и ти да пасуваш по въпроса за родоначалието на милицията. Ако беше поразровил уйкипедията шеше да научиш вероятно неща които всеки школник в Симеоново/без пожарникарите/знае.
Че за пръв път се говори за милиция/народно опълчение/ в началото на 16 век. Че пръв шеф на това опълчение/militia/ е Макиавели. При Гарибалди по късно го има също, а преди това и във Франция по време на Боржуазната революция. Вероятно цитираният от теб професор би те пратил и теб в Шумен ако не беше покойник защото доста преди 17та и Източна Румелия има своята милиция.
Иначе си прав. За матушку Руссь..."за ценой не постоим":)
Весели празници Алекс и ЧНГ. Бъди здрав
цитирай
11. raders - Не съм привърженик на тази траки...
28.12.2012 17:25
Не съм привърженик на тази тракийска теза, но не съм привърженик и на татарската. Римската изобщо не я зная; може би нещо във връзка с Византия, но не съм сигурен. Знам само, че сме мешена скара; то си личи по мутрите нашенски, ама на кого му пука. Само че това, дето си го издънил, приятелю е прекалено калпаво; нищо, ама съвсем нищо в идеите Спарови /колкото и да са наивни/ не се вижда да има връзка с "братска СССР"; нерде траки, нерде комунисти. То е все едно да кажеш, че Орфей и Ленин са баджанаци. Ти си умно момче, поспри се малко!
цитирай
12. saportok - Искам само да демонстрирам наглостта:
28.12.2012 17:42
Това е цитат от коментарите на sparotok накрая под последният му пост.
sparotok написа:
zaw12929 написа:
Намирам Ви в: Международная научная конференция "К истокам культуры и науки"?!


Да, разбрах и аз за това. Използвали са мои материали, каква е интерпретацията обаче не знам.

Загубих бройката на хората заели нещо от мен и използвали го за свои цели. Не знаех обаче, че съм толкова популярен и зад граница:)


В споменатата конференция той фигурира поименно като лектор-Павел Серафимов, в списъка на посетителите е Павел Серафимов и си е платил таксата за лекцията и вижте какво нагло изявление:Използвали му били материалите,ама не знаел кой.Бил много известен и злоупотребили с него.
Положението е по-лошо,може би някой му е откраднал паспорта и явно се е представил за него на конференцията,а ако иска и снимки на лицето може да издирим.
Християнин до дъното на душата си.Или поне докъдето минава пред баламите.

P.S.Сами намерете името му в списъка долу.
http://www.srpska.ru/article.php?nid=19473
За гостуване на конференцията е платил такса 300 евро.Освен ако не е член на"сръбското землячество в Москва".Тогава му е било безплатно.
Всичко си го пише,черно на бяло,и лъже най-нагло.
цитирай
13. saportok - Не съм привърженик на тази траки...
28.12.2012 17:44
raders написа:
Не съм привърженик на тази тракийска теза, но не съм привърженик и на татарската. Римската изобщо не я зная; може би нещо във връзка с Византия, но не съм сигурен. Знам само, че сме мешена скара; то си личи по мутрите нашенски, ама на кого му пука. Само че това, дето си го издънил, приятелю е прекалено калпаво; нищо, ама съвсем нищо в идеите Спарови /колкото и да са наивни/ не се вижда да има връзка с "братска СССР"; нерде траки, нерде комунисти. То е все едно да кажеш, че Орфей и Ленин са баджанаци. Ти си умно момче, поспри се малко!

Погледнете пак предния ми пост,и ще разберете.
Това е само едно от нещата,но тази конференция е на московския интерес в Сърбия и Македония и Москва плаща.
Лицето твърди,че не е бил там и не познава тези хора.Тогава сигурно някой от нас се е представил за него.
Помислете защо лъже за това нещо!
цитирай
14. alexalexalex - засега ще чета коментарите
28.12.2012 17:46
после ще се опитам да отговоря на всички :)

п.с. Въпросът стой с пълна сила - защо Вожда с потника пише в "политика", а не в "история". Приемам - както винаги - и мнения, различни от моето :)
цитирай
15. kamasutra - Първо, ето ярко доказаателство за ...
28.12.2012 18:02
Първо, ето ярко доказаателство за просъветската линия в "мисията " на Спароток.
Павел Серафимов, Джанкарло Томеццоли: «Доказательства раннего присутствия славян на Минойском Крите/Новое азбучное прочтение ЛИНЕАРНОГО А письма/EVIDENCE FOR EARLY SLAVIC PRESENCE IN MINOAN CRETE. NEW AZBUKAS (SLAVIC ALPHABET) READING OF THE LINEAR A INSCRIPTION»
www.srpska.ru/article.php

На какъв език е написано бе, пичове? На руски.
За какви славяни на Крит се говори? Нали там бяха траките бе?

Второ, абсолютно точно авторът посочва абсурдните от лингвистична гледна точка теории на Спароток. Като езиковед ще обясня подробно някога пълната несъстоятелност.

Трето, няма по-кристално ясно доказателство за политическата насоченост на деянията му от това самопризнаание да слагаш статиите си в раздел Политика.
Кво общо имат археологията и лингвистиката с политиката бе, пичове?

За отрицателно време с появата на серия постинги антиспароток лъснаха на всички съшитите с бели конци тези на фантастиката с марка Спаро.
Той е вече в нокаут, пичове.
Реферът да свири край на мача и да си ходи в съблекалнята:)))
цитирай
16. kamosutrov - Нищо лично, ама твоя блог е в "Тя и той".... :-)))))))))))
28.12.2012 18:21
Ще ви дърпам ушите, ако ме бъркате с Полиферхундясалия Лешоджойс. Само, като му прочета аргументите и се сещам за мой пиян приятел-състудент, който не искаше да се качи в автобуса, щото бил червен. Е, тоя не е пиян, само е шизофренясал. Него няма да коментирам. Ще се дракам с Алекс и някои що годе запознати с темата.
Алекс, за ком. №5 да речеш нещо?
цитирай
17. alexalexalex - За онези, дето питаха защо мисля, че Вожда е милиционер
28.12.2012 18:31
защото милиционерите ги влече така : "траки, траки и тук-там славяни".
искам да обърна внимание на следното - кой нормален човек (българин) ще участва в "конференция" заедно с Аристотл Тентов!
Ако не знаете кой този - проверете :)
цитирай
18. alexalexalex - 16. kamosutrov
28.12.2012 18:36
Сава,
1 000 000 пъти съм обяснил защо ВСИЧКИТЕ ми постинги са в "Тя и той". Да ти повторя ли :)))

конкретното в предния ми коментар :)

как траките станаха славяни и как руските траки са по-добрите траки :)
от конференцията става ясно, че най-древни тука са сръбските славяни, които май са траки, ама май не :)
Коминтерновска работа - ако не знаеш Вожда твърди, че македонците са различни от старите траки. Нищо чудно да се е целунал с Аристотел Тетов по коминтерновски :)
цитирай
19. alexalexalex - Венци
28.12.2012 18:38
обяснил съм на кое викам милиционери - на такива като гея-гнерал Гоцев :)
Какъв Макиавели, какъв Гарибалди????

Тия не са били с лява резба, да ме прощаваш:)))
цитирай
20. kamosutrov - Хайде сега да се дракаме.
28.12.2012 19:16
Абе, що се правиш на кьорав с черковно-славянския? Давай по тезата, а не кой на какви конференции е бил. Не знам програмата, не знам и дискусиите. А ти какво знаеш?
цитирай
21. alexalexalex - Сава
28.12.2012 19:32
черковно-славянски език няма.
български е (не тракийски). ама български с падежи, дето според Вожда са изчзнали преди 1 500 години.
а за програмата - те ти линка.

дискусия???? с Аристотел Тетов? Дето твърди, че българите сме татари??? И дето "доказа", че макдонската азбука е на 77 000 години?

Сава, за да продължа да си говоря с тебе по тая тема :
1. Ограмоти се!
2. Има Гугъл - влизаш, четеш, проверяваш и после.
3. Питаш Вожда (на мен няма да ми отговори) кой му плати входната такса от 300 вро и престоя в Москва. Ако не знаеш, Москва е убийствено скъп град. Баси, за 50 мл уиски платих 50 долара :)
4. Пускаш отговора на Вожда.


Докато не са изпълнени условията - не ми е интересно. Нищо не четеш, ама знаеш :)
цитирай
22. kamosutrov - Ама поста ти е "особености" на тракийската теза., а не кой е платил таксата спротокова.
28.12.2012 19:55
Сега ме караш да изчета всички статии и да започвам. Мислех, че ще дискутираме тезата и съпоставяме факти и находки. Алекс, изглежда се чувствате добре да атакувате хора, а не тези. Пак повтарям. Преди бяха Амбърите, сега са Спаратоците. Абе, Алекс, кога ще дойде време и на Ферхундетата? Или тцъ, те са удобните подпомагачи.
цитирай
23. kamosutrov - Алекс, оставям те да си говореш с други компетентни люде по темата
28.12.2012 20:01
Сапартоци, Камисутри, Ферхундета, Джойсита и други. Повикай и спецовете по милиции от 15 век. Аз се оттеглям.
цитирай
24. alexalexalex - Сава
28.12.2012 20:03
особеностите са, че са милиционерщина, събираща лумпени :)

Вожда навремето орева орталъка, че нямал 70 долара за лампа и племето му ги събира май :)

Хайде се стегни. Не всеки, който враг на Ферхунде е приятел и не всеки враг на Вожда с потника е приятел на Ферхунде.

За Амбърите - пак ще повторя - по техен ДОНОС ми изтриха предишния блог.
Тц, няма как да ме убедиш, че доносниците трябва да се уважават, та били те графомани, радиоточки или пишман поети :)
цитирай
25. sapatrok - Здравейте пичове !
28.12.2012 21:08
Здравейте пичове !
Здравейте пичове !

Е... поздравих ви пичове !
цитирай
26. kamosutrov - Стига рева за твоя блог., Като го изтриха, аз ревах в подкрепа
28.12.2012 21:11
Нъл тъй? Е, мчоя блог го изтриха по нареждане на бог Сурия и в никакъв случай, не и по донос на тия. Даже си имам и бан по IP.Ама не рева днеска и нощеска.
Е, трябва ли да уважавм дзоносници, защото са противници на Спароток? Или защото са нагли мошеници? Ай не се шегувай. Значи е така. Може да е всякакъв кретен, но щом е твой човек, не е кретен. Винаги ме е забавлявало несиметричното отношение към едно и също действие.
цитирай
27. alexalexalex - Сава
28.12.2012 21:17
симетричен съм като Хеопсова пирамида да ти кажа :)

аз доноси не пиша и мои хора (в блога) нямам, ама хич.

несиметрично ми се струва да ревеш за моя блог и да си приятел с тези, дето реваха да ме трият :)

както, обаче, не веднъж съм отбелязвал, аз не живея в блога, имам си приятели извън него и не ми дреме за разни блогови битки :)

не те карам да уважаваш никого, вЕрвай.

ама и ти не ме карай да влизам в племето - няма как, аз с милиционери не искам по една улица да минавам даже :)

интересно, що се правиш на гламав и не видиш истината зад вожда с потника и племето?
цитирай
28. saportok - Нъл тъй? Е, мчоя блог го изтриха по ...
28.12.2012 21:39
kamosutrov написа:
Нъл тъй? Е, мчоя блог го изтриха по нареждане на бог Сурия и в никакъв случай, не и по донос на тия. Даже си имам и бан по IP.Ама не рева днеска и нощеска.
Е, трябва ли да уважавм дзоносници, защото са противници на Спароток? Или защото са нагли мошеници? Ай не се шегувай. Значи е така. Може да е всякакъв кретен, но щом е твой човек, не е кретен. Винаги ме е забавлявало несиметричното отношение към едно и също действие.

Засега имате просто фобии,не доноси,и нови помощни акаунти.
Направена е застраховка.Ако блогът ми изчезне,други блогъри ще отнесат специфични въпроси до модераторите.Просто и ефективно решение.

-Вероятно ат размножаването на акаунтите Ви идват бановете по IP.Когато много акаунти правят простотии,банват не акаунтите по подобие на имената(както явно Ви се ще),а по общност на ip адресите.
Какво да се прави.Съдба.
цитирай
29. saportok - Здравейте пичове ! Здравейте ...
28.12.2012 21:40
sapatrok написа:
Здравейте пичове !
Здравейте пичове !

Е... поздравих ви пичове !

Здравейте и Вие,пичове.
цитирай
30. ran - некои съобръжения за личното мнение
28.12.2012 21:49
( то е като задника - всеки си го има )
Тъй-тъй, имаме нещо наречено Тракийска Теза. Авторът твърди, че знае какво е това, но всички опити да я формулира се натъкват на непреодилими препятствия - цунами, земетресения, краища на света, милиционери и Голямото Спагетено Чудовище. Имаме и опит ТТ да бъде натикана в супата "Политика", плюс опит нейните особености да кипнат в загорялата тенджера с ЦПУ, наречена "Той и Тя". Останалото е сол на вкус.

После се оказва, че Тракийската теза всъщност е Славяно-Македонска Теза, но и двете вече са добили митичен статут на многоглава ХААРП конспирация, заплашваща статуквото във Вселената - ни повече, ни по-малко.
А ние познаваме великият философ, страшилището на всички тези, батманът срещу здравия разум, наполеонът на ................ и т.н., вие си знаете.

Да цитираме Великия, който е Първи Милиционер на Републиката, който е и Втори партиен и държавен предводител:
„В момента има определен бум на тези ... обаждания. Ние като система трябва да предприемем действия за абсолютно всички действия, които се предприемат в такава ситуация.”

Вече имаме смислов екстрат и, същевременно рецензия на постинга. Обаче...
Трябва ни специален термин за словесния волунтаризъм на Алекс Тройной. Предлагаме да е „тролексизъм”. Хем звучи малко като кретенизъм, хем малко като нарцисизъм, хем не е съставомерно.

Търкулнало се тролексисткото гърненце и си намерило коментарни капаци:
„Дори в днешния ден имаме също напредък в две обаждания, които започнаха във вчерашния ден...”

Та-а, не знам какво палче да ударя,
червено...зелено...
червено-зелено...
Катана, не-е, на тоя рейс не се качвам :)))))
Има два вида хора:
едните не харесват червени и милиционерски задници,
другите въобще не харесват задници.

(Надявам се д-р Филипов да ми прости за ползване методологията му при анализ на блогърски салати - морковчета, спаржи, цветна зелка и всякакви подобни юриспруденции)
цитирай
31. kamosutrov - Истините винаги са минимум 2. Че и аз си живуркам извън блога.
28.12.2012 21:52
alexalexalex написа:
симетричен съм като Хеопсова пирамида да ти кажа :)

аз доноси не пиша и мои хора (в блога) нямам, ама хич.

несиметрично ми се струва да ревеш за моя блог и да си приятел с тези, дето реваха да ме трият :)

както, обаче, не веднъж съм отбелязвал, аз не живея в блога, имам си приятели извън него и не ми дреме за разни блогови битки :)

не те карам да уважаваш никого, вЕрвай.

ама и ти не ме карай да влизам в племето - няма как, аз с милиционери не искам по една улица да минавам даже :)

интересно, що се правиш на гламав и не видиш истината зад вожда с потника и племето?

Добре еде, синтезирай твоята гледна точка, ама по тезата.
цитирай
32. kamosutrov - Що не литнеш и не се тръшнеш от високо и на глава?
28.12.2012 21:55
saportok написа:
kamosutrov написа:
Нъл тъй? Е, мчоя блог го изтриха по нареждане на бог Сурия и в никакъв случай, не и по донос на тия. Даже си имам и бан по IP.Ама не рева днеска и нощеска.
Е, трябва ли да уважавм дзоносници, защото са противници на Спароток? Или защото са нагли мошеници? Ай не се шегувай. Значи е така. Може да е всякакъв кретен, но щом е твой човек, не е кретен. Винаги ме е забавлявало несиметричното отношение към едно и също действие.

Засега имате просто фобии,не доноси,и нови помощни акаунти.
Направена е застраховка.Ако блогът ми изчезне,други блогъри ще отнесат специфични въпроси до модераторите.Просто и ефективно решение.

-Вероятно ат размножаването на акаунтите Ви идват бановете по IP.Когато много акаунти правят простотии,банват не акаунтите по подобие на имената(както явно Ви се ще),а по общност на ip адресите.
Какво да се прави.Съдба.

Ще седна да си правя акаунти, щото така ти се иска да е. Ти, щом си полигорясал, аз не съм. Оди близни Камасутра, щом ти харесва.
цитирай
33. aristotelis - Само Ганя се срамува от българския ...
28.12.2012 21:58
Само Ганя се срамува от българския си произход и се прави на тракиец.
Само Ганя нарича турското робство присъствие,върховничество.
Само Ганя твърди че Васил Левски и Христо Ботев били всъщност терористи и така трябвало да се пренапишат новите учебници по история за подрастващото поколение.
Само Ганя се опитва да пренаписва вече написаната история.
цитирай
34. aristotelis - че елинизацията и романизацията на траките е успешно завършил процес още в края на II век сл.Хр.
28.12.2012 21:59

..че елинизацията и романизацията на траките е успешно завършил процес още в края на II век сл.Хр.....
Божидар Димитров 12 мита в българската история Митът за ролята на прабългари, славяни и траки в образуването на българската държава и народност
Траките нямат писменост и интелектуален елит и още в началото IV век пр.Хр. елинизацията на аристокрацията им е очевиден факт, стимулиран от политическите, икономическите и културните контакти с гръцките полиси, настанили се по крайбрежията на Черно, Бяло и Мраморно море.
Гърцизацията се усилва в елинистическата епоха (III-I в. пр.Хр.), когато в днешните български земи (особено на юг от Балкана) се заселват хиляди гърци, някои насила доведени от Филип II Македонски като заселници (във Филипопол), други търсещи работа и възможности за професионална изява. В тракийските земи са настанени на юг от Балкана хиляди заселници от елинизираните земи на Близкия изток, а на север от Балкана — римски колонисти.
От хилядите открити надписи (предимно на гръцки език на юг от Балкана и на латински на север от билото му) става ясно, че елинизацията и романизацията на траките е успешно завършил процес още в края на II век сл.Хр.Християнството в IV век ликвидира окончателно всички културни и етнически различия и в края на периода елинизираното и романизирано население на земите има единно етническо съзнание — римляни (ромеи), граждани на Римската империя.
цитирай
35. aristotelis - Институт по Тракология към Бълг...
28.12.2012 22:00
Институт по Тракология към Българска Академия на Науките
ИНТЕРАКТИВНАТА ЗОНА МЕЖДУ ГЪРЦИ И ТРАКИ
Валерия Фол-Калин Порожанов
Между Троянската война през ХІІІ и началото на VІІІ в. пр. Хр. елините окончателно усвояват пространството от остров Крит на юг до Северна Егеида и от остров Керкира на запад до малоазийския бряг на изток. Този процес може да се разглежда като вътрешна елинизация на тази обширна територия. По това време от писмените извори изчезват траките от островите Лемнос, Тасос, Наксос, Имброс и Самотраки, както и от континентална Гърция (Тесалия, Беотия, Атика, Фокида), които са изтласкани или елинизирани. Външната елинизация е продължение на вътрешната и укрепва елинството през VІІІ - VІ в. пр. Хр., когато се разгръща т. нар. Велика гръцка колонизация. Тя е културно-историческо опознаване и сближаване в нови междуетносни социо-културни и езикови отношения, извънредно плодотворни за трите тракийски крайбрежия на Черно, Мраморно и Северно Егейско море. През VІІІ - VІІ в. пр. Хр. елините идват по тракийските крайбрежия като апойкисти, т. е. като хора, отделили се от своя роден ойкос (дом), от своя град-майка, метрополията. Настрана от него те съграждат свое ново селище, апойкия. Апойкии възникват по тракийските крайбрежия на Егейско, Мраморно и Черно море. По егейския бряг елините се появяват към края на VІІІ, а по черноморския и мраморноморския - към края на VІІ в. пр. Хр. В центъра на "Тракия на моретата" стои Истанбул (ант. Бизантион - Константинопол), основан през VІІ в. пр. Хр от дорийски гърци апойкисти от Мегара. Първият голям град на север от Бизантион е Созопол (ант. Apollonia Pontica), основан в края на VІІ или през първата половина на VІ в. пр. Хр. от йонийски гърци преселници от Милет. През VІ в. пр. Хр. от дорийски гърци е основан Несебър (ант. Mesembria).
цитирай
36. aristotelis - Димитър Ангелов ТРАКИТЕ ДО ПА...
28.12.2012 22:01
Димитър Ангелов
ТРАКИТЕ ДО ПАДАНЕТО ИМ ПОД РИМСКА ВЛАСТ
Наред с липсата на здрава и трайна държава друго неблагоприятно обстоятелство, което пречело на траките да се обединят в една по-устойчива етническа общност, било и това, че те не притежавали собствена азбука и писменост. Впоследствие, както добре е известно, сред тракийските племена се разпространили и се наложили гръцката азбука и език. Не малка роля за разпространението на гръцката азбука изиграла и завоевателната политика на Филип II и Александър Велики, която била свързана изобщо с разширяване на териториалната база на елинската материална и духовна култура. Едновременно с възприемането на гръцката азбука сред тракийските племена започнал да печели почва и гръцкият език, особено в онези райони, където досегът между гърци и траки бил по-непосредствен (по черноморското и беломорското крайбрежие) и в областта южно от Стара планина. След образуването на Одриската държава гръцкият език станал официален и държавен. С него си служели одриските владетели при издаване на закони и договори при поставяне на надписи върху монети и пр. Популярността на гръцкия език като официцален и държавен нараснала още повече през елинистическата епоха (III—I в. пр. н. е.), непосредствено преди завладяването на Балканския полуостров от римляните. Силно разпространение добил гръцкият език и в религиозния култ (надписи върху оброчни плочки, върху надгробни паметници и пр.). Обстоятелството, че през доримския период тракийският език не могъл да се наложи като писмен, а вместо него тази роля изпълнявал гръцкият, се отразило твърде неблагоприятно върху съдбата на тракийския етнос който до много голяма степен се елинизирал. Доколкото съществувала образована прослойка (главно сред богатите и знатни среди в градовете), тя се възпитавала в елински традиции поради силното влияние на гръцката писменост и култура.
цитирай
37. alexalexalex - ran
28.12.2012 22:14
не схванах какво точно казваш, ама съм съгласен :)

в смисъл - и аз харесвам Тони Филипов, д-р :)))
цитирай
38. alexalexalex - Сава
28.12.2012 22:26
синтезирам поне за 100-ен път:
- на нашите географски ширини са живели племена, които по някое време са били обобщени като траки.
- по-скоро са били елнизирани, по-късно романизирани и т.н.
- с течение на времето и поради това, че не са имали една държава (траките като събирателно) са се претопили - н забравяме болести, масови епидемии и т.н.
- на тяхно място се заселват (омешвайки се с автохонното насление) славяните.
- по някое време - между 600-680 година идват прабългари.
- те се доомешват с каквото живурка тука и така...

НЕ ПРИЕМАМ ,ЧЕ
- траките са дали цялата култура на света
- траките са ограмотили де що има
- траки са били фараони
- траки са дали култура на Индия
- траките са по-по-най :)))

ето ти цялата теза и антитеза. а сега ми кажи пак, че няма как траките да са изчезнали :) щото били втория по многобройност народ след индийците (а уж индийците бяха траки, баси, обърквам се) :)))
то едни викат, че сме втори по интелигентост след евреите, ама...

то, като стана дума за изчезване - къде са етруските, хазарите де са??? (Милорад Павич пусна супер готина история (роман) за хазарите, ама е само роман.) къде са асирийците, а? (не ми казвай, че са в Сирия, че ще падна от смях)
Само за 5-6 века инките от 10 милиона останаха малцинство :) А ги нападнаха едно има-няма 200-300 човека.

ех, тая вечна мъка, че някой ни мъчи, че сме древни и специални.
Факт е, че България я има над 1300 години. това ме прави горд.
ФИРОМски измислици и простотии -тц, не ме правят горд трак.

цитирай
39. kamosutrov - Е, Троен Алекс
28.12.2012 22:26
Трябва да си доволен.
цитирай
40. alexalexalex - aristotelis
28.12.2012 22:27
пич, ще изтрия част от простотиите ти :)

бЕгай целувай кака Меркел, че а ви е спряла кранчето, а изгоряхте :)
цитирай
41. alexalexalex - aristotelis
28.12.2012 22:47
ще сложа модерация, ако продължаваш да бълваш простотии :)

бягай да правиш пропаганда на друго място :)
щото и вие сте толкова елини, колкото ни траки :) ама това е друга тема :)
цитирай
42. alexalexalex - слагам модерация
28.12.2012 22:49
защото тоя aristotelis ще напълни постинга с простоии :)

да ме извинявате, ама няма как гърче да дращи глупости безнаказано :)
утре пак ще "отпуша" коментарите.
цитирай
43. kamosutrov - А, не се коси. Като изгониш траките, като естествени предходници на българите,
28.12.2012 23:06
първо идват елините, след това славяните и най накрая червените армии. Сещаш ли се? Не слагай модерация, де. Наслаждавай се.
цитирай
44. alexalexalex - Сава
28.12.2012 23:11
лягам, че утре ще пътувам по древнотракийската земя.
мисля да пия едно кафе в Солун, ама де да видим :)

и не мога да оставя да дращи де.
както споделих - и тия са елини, колкото ние -траки :)

смешна история.

ама кво викаш, а ги няма траките, а Червената армия, малиии :)
ей сега ще видиш как Венци, Митко Кризата и Кушел станаха първи тракийци и тогава жална ни майка :)
цитирай
45. ran - 38. alexalexalex - синтетични тролексизми :))
28.12.2012 23:12
Тогава некои въпроси, яко разрешиш.
1. откъде дойдоха славяните? - до 16в. никой не знаеше за тях, а след това се почнаха склави и други простотии, точно в спаротоков стил.
2. откъде дойдоха прабългарите? - не ми казвай от Волга, да не те питам после откъде дойдоха волжските прабългари?
3. Птолемеите какви фараони са по етнос?
Като се справиш, ще те питам за подобните езици на чехи, украинци, поляци, сърби, македонци.
цитирай
46. saportok - Изглежда aristotelis е на някой ...
28.12.2012 23:16
Изглежда aristotelis е на някой траколог,и когато се появи противник на хоризонта,aristotelis набира сила"да се популяризира",хем да унищожи дискусията и да направи темата нечетима,хем да покаже на"траколозите"уж"за кого се борят противниците им".
Тактиките в блог.бг силно наподобяват тези от детската градина.И после същите елементи-камосутровци,спартаци и прочие-се изреждат да претендират за липса на кОлтурен тон и отсъствие на научни подходи.
цитирай
47. alexalexalex - ран
28.12.2012 23:16
може ли утре или в неделя да отговоря, че лягам вече :)
тъй като и двамата не сме историци (или поне аз не съм) - ще е забавен спор, ндам.

твърдо обаче стоя на мнението си :)
цитирай
48. alexalexalex - aristotelis
28.12.2012 23:19
помолих да пропагандираш другаде :)

и без теб е пълно с всякакви малоумници в блог.бг.
аз не пиша при теб, моля, не ми обяснявай колко велики са гърците :)

темата друга , така че...

п.с. Няма да ти пускам малоумните коментари, не с хаби :)
цитирай
49. kamosutrov - Те са славяни, не ги мисли. Единия даже пише с руски акцент.
29.12.2012 00:17
alexalexalex написа:
лягам, че утре ще пътувам по древнотракийската земя.
мисля да пия едно кафе в Солун, ама де да видим :)

и не мога да оставя да дращи де.
както споделих - и тия са елини, колкото ние -траки :)

смешна история.

ама кво викаш, а ги няма траките, а Червената армия, малиии :)
ей сега ще видиш как Венци, Митко Кризата и Кушел станаха първи тракийци и тогава жална ни майка :)

Така излиза. Нали тук са се наместили славяните, пък българите са дошли от съветско. как мислиш. Траките или славяните са удобната идеологема? Аз залагам на славяните. Едни руси, едни едри, едни синеоки. Баш руснаци.
цитирай
50. alexalexalex - Ран
29.12.2012 08:02
1. Някак си не зная защо мислиш, че до 16 век е нямало славяни. От общата ми култура зная , че става дума за племена, които около 3 век започват да се разселват из Европа (идват от североизточната й част). Около 5 век вече са на границите на Византия, северно от Дунав. (Сега трябва да уточниш дали е имало велико преселение на народи или само траките са щъкали като скакалци. И дали е имало Византия де.)

2. За прабългарите съм склонен да мисля, че са племена , наслявали територии около Кавказ и който също са участвали в преселението, тръгвайки натам, дето после става Волжка България.

3. Птоломеите са гърци (макдони). Това, мисля, е добре документирано и спор няма. Спорът, очевидно е дали македонците са траки :) (Обаче Вожда с потника не твърди това, той говори за много по-стари времена, когато траки са били фараони)

Само като вметка - доказаха вече, че цялото човечество в крайна сметка произлиза от ЕДНО племе, което тръгва от района на Тигър-Ефрат и плъзва по цялата земя. Ако приемеш, че тия са били траки - е, да, тогава всичко е тракийско. Ама са били чернички, да ти кажа...

Относно езиците - все пак става дума за един общ прародител - индоевропейски език. Който се е разслоил. Т.нар. славянски езици са клон на този праезик и няма нищо чудно, че си приличат. Клоня към теорията, че езиците са се развивали съгласно бита, обичайте, обкръжението на различните племена (по-късно народи). Прост пример - македонският "език" бъка от сърбизми, независимо, че се е отделил от българския само преди 60-70 години и вече е труден за четене дори за българи от Западна България.

питай още, ще обясня като се добера до компютър :)
цитирай
51. alexalexalex - saportok
29.12.2012 08:03
според мен е комплексирано гърче, нещо подобно на племето :)
цитирай
52. alexalexalex - Сава
29.12.2012 08:08
Това, че западните славяни са по-скоро руси и синеоки , според мен, е функция на това с кого са се мешали, демек кои са им минавали през земите и са си хвърляли семето (да ме прощавате за френската приказка).
В нашите ширини е ... майка плаче. Пълна каша. И поради това сме и руси, и тъмнокоси, и синеоки, и всякакви :)

И относно идеологемите - няма удобни, има истина и смешни измишльотини. Сега ще пусна един пълен цитат , който показва как "твори" вожда. На английски е, ама предполагам, че ще го разберете :)
цитирай
53. vmir - Алекс, горе някъде прочетох, че ще пиеш кафе в Солун. Добро място за ориентация.
29.12.2012 09:14
На някакви си тридесетина километра западно от Солун, но и леко на юг е Пела - столицата на великия ти адаш, дето макетата си го наричали галено Аце. На някакви си две по тридесетина километра на изток, но и лекинко на север пък е Стагира - родното място на Аристотел, отрастнал в Пела, в двора на Филип II Македонски. Днес всичко това е гръцко, Аристотел е елин, а Аце не е елин само, защото макетата не си го дават... На теб Аце ти изглежда кото превърнат в герой от Уолт Дисни, ама той и преди Дисни си е бил не по-малък герой...
цитирай
54. kamosutrov - Като прочета такива вметки, които доказват, че цялото човечество е тръгнало от едно племе
29.12.2012 09:33
било то Африка, било то Тигър-Ефрат /както казваш, че е доказано/ ме обзема тих и истеричен смях. Може би това племе е имало в себе си всички раси, които, след като се спогледали, са се разбягали една от друга.
С две думи, за тебе, позволеното за всички останали е забранено за траките.
Алекс, в историята и археологията, както и в много други области, действат определени закони и правила. Бе, що се правите на идиоти и не вземете и да попрочетете? Знаеш ли коя е доминиращата кръвна група на полуостров Индустан? А при мангалите?
цитирай
55. gladius - Ами ТТ е в "политика" е, защото точно там и е мястото.
29.12.2012 09:54
Няма как да е в "история". Но подобен род милиционерщини ги има не само при нас. Като се разходиш из земята гугълска, ще откриеш претенциите на румънците, че произхождат от пеласгите. Чийто език е според тях прото-латински, та затуй румънещето си говорят романски език от време оно. Та и там има неистови родилни напъни свързани с митология и етимология. Карат-варат, ама раждат Пеласг сред Карпатите и продължават смело напред.Такъв е и проектът Спароток. За негова жалост славянската и турската теза за Минойски Крит се радват на най-малък брой поддръжници в уж-божем научните среди. Това също не ми е много ясно - от броя на говедата изповядващи една "теза" ли зависи нейната истинност?
цитирай
56. alexalexalex - vmir
29.12.2012 09:58
това с Аце яко ме кефи :)
Дип, че са малко празниците, ама много обичам Скопие - Дисниленд без пари :)
цитирай
57. alexalexalex - Сава
29.12.2012 10:01
то като не четеш - така ще е :)
хората (хем не вожда, племето и прочее паплач) направиха 10 годишно ДНК изледване - НЕ ПЛАТНО ОТ МАНУ - и се видя : цялото човечество има по-малко разлика в гените, отколкото стадо маймуни в Африка.
Сава,
хайде малко по-сериозно де : виждам, че ти е кеф да си трак, да си древен и да си по-по-най, ама то с желание не става.
цитирай
58. alexalexalex - gladius
29.12.2012 10:03
ами да си кажат - какво се крият като братя Галеви :)
да си кажат - политика е, ние сме платен от СССР националистически проект и готово.
дето се вика - няма да им обръщам внимание :)
цитирай
59. alexalexalex - другарки и другари
29.12.2012 10:10
тръгвам на ваканция :)
не пускайте простотии, че ще се наложи да прасна модерация.

предварително благодаря!
цитирай
60. vmir - 50. alexalexalex,
29.12.2012 10:14
alexalexalex написа:

3. Птоломеите са гърци (макдони). Това, мисля, е добре документирано и спор няма.


Според речите на Демостен, няма как гърци и македонци да са едни и същи. Други автори също говорят за различията между тях, включително езикът им. Според Клистен, (биографът на Александър), Птолемей е връстник и приятел от детството и ученичеството на Александър, след завладяването на Египет, Александър го оставя за управител, от него тръгва и династията на Птолемеите и свършва с Клеопатра. Значи Птолемей е толкова грък, колкото и Александър.
цитирай
61. kamosutrov - Грешиш Алекс. Там ви е грешката, щото сте силни в обобщенията.
29.12.2012 10:25
alexalexalex написа:
то като не четеш - така ще е :)
хората (хем не вожда, племето и прочее паплач) направиха 10 годишно ДНК изледване - НЕ ПЛАТНО ОТ МАНУ - и се видя : цялото човечество има по-малко разлика в гените, отколкото стадо маймуни в Африка.
Сава,
хайде малко по-сериозно де : виждам, че ти е кеф да си трак, да си древен и да си по-по-най, ама то с желание не става.


Рече, че има малки генетични разлики. Ами ще има, но са съществени, бе човек. Или ще ставаш по-дарвинист от дарвинистите? Изглежда за тебе 40% население с нулева кръвна група е несъществено генетично различие. Вземи се в ръце и прочети нещо повече, че се нервя. Населението на един полуостров и 3 държави имат този характерен белег. Те и само те. Тази характеристика се среща само там. Полуостров Индустан - Индия, Пакистан и Бангладеж. На един Алекс разстояние, на Цейлон или Шри Ланка, тази характеристика липсва в коренното население. При тамилите вече не е така. Още повече, твоята хипотеза за едното племе и расовите различия е укорима. Бе, що се правиш на интересн и същевременно си противоречиш. За колко поколения едно затворено общество ще се смеси расово? Как мислиш?
И за предпоследно. Аз се считам за българин, но се считам за наследник на една висока и развита култура. Ама нека изложат на куп находките от последните 10 години, че да те заведа да пипнеш /ако не те бият, защото на мен ми се караха много/с ръце някои от артефактите.
цитирай
62. tikoev - "Spiritus quidem promptus est, caro autem infirma».
29.12.2012 10:48
Съществува един анекдот за горното латинско евангелско изречение, което означава ( :) ) : "Бодър дух, но немощна плът." Дали го на един семинарист за превод и той бил следният: "Добър спирт, но вмирисано месо."... Има ли нужда от коментар някакво си месо, което вони? Няма...:))))
цитирай
63. lado - йожх
29.12.2012 11:27
йожх
цитирай
64. kostadin - първо идват елините, след това с...
29.12.2012 12:12
kamosutrov написа:
първо идват елините, след това славяните и най накрая червените армии. Сещаш ли се? Не слагай модерация, де. Наслаждавай се.

А днес сме се обърнали към най- древните си съквартиранти по родна земя-Демократичните американци премахнали в името на бъдещото си отечество, част от най древните ни етнически корени- индиянците.
Питам се имаме ли право днес ,когато сме около 4,5мил етнически Българи да твърдим ,че имено ние сме наследници на някого.
Всичките армии дето си ги цитирал се появяват след ,като сме изместени от по диви народи.Само диви народи могат да си присвояват историята ,боговете и културата на други народи.
цитирай
65. vmir - След “тракийската”, да погледнем за малко и “елинската” теза.
29.12.2012 14:43
Примерът с Аристотел е много подходящ ето, имаме си и потребител със същото име, който е заел позата на горд термопилски защитник, защото са му набили в празната капацина, че Аристотел е елин. И защото е писал и чел на елински, следователно няма как да не е елин... Няма, бе, няма такъв начин. Ето – и родния му град Стагира днес е в границите на Гърция, видяхте ли! Какво от това, че преди да стане македонски, градът е бил персийски – както всички знаем, персите са били варвари, нали така? Аааа, ама бил само за малко персийски ли, пък преди това бил изконно тракийски ли? Че нали и траките са варвари, а варварското, както е известно, е ничие и става нечие, САМО когато някой елин си го присвои...

По абсолютно същата логика, монголците са българи, защото пишат и четат на кирилица, следователно, монголците са най-малкото поне българизирани. Същото се отнася и за татарите.

По тази логика, и руснаците трябваше да са българи, ама нещата с тях се преобръщат яко, а руснаците са последните, които биха признали кирилицата за българска... Ах, че интересно... Защо ли? Защо ли руснаците толкова трудно и мъчително учат чужзи езици, а? Ми, защото са приели гръцката идея, че който някога някъде е ползвал един език и особено азбуката му, той е сменил народността си. А у тях дори за подозрение в такова нещо, лумпените могат да ти докарат доста ядове, колкото и да доказваш на образованите руснаци, че си правоверен руснак. Виж, ако си шпионин, знаенето на езика е похвално.

Ето защо, ползващите кирилицата са поне славяни, а ако мине номерът – и руснаци тоже. И тук мегаломанията следва плътно примера на гръцката – щом някой някога в някоя държава е говорил и писал на езика им, значи и всички останали там са или руснаци, или елини (както макетата са гърци, защото Аристотел е “грък”). Ако е безспорно доказано рентабилно де, ако не е, тогава е варварско.

Бах мааму, Алекс, тия слагат Уолт Дисни в малкото си джобче, не виждаш ли, бе? Имам прабаба от беломорска Тракия на име Елена, някакъв кретен тук се опита да ми сочи името, като доказателство, че била елинка... Дисни ряпа да яде... Виж ги как се отнасят към кредиторите си - "давайте парите, и се разкарайте", а банките им виновни, че защитават правата на вложителите си... Нима ти е безразлично, че всезнайковци като тях, свикнали да задигат където каквото добарат, са пример и за нашенските лумпени?
цитирай
66. saportok - Лудите се копират, скъпи господин ...
29.12.2012 17:34
Лудите се копират,скъпи господин vmir.Заразно ли е...Не зная.Но както казах и преди,това че може да има идиоти в Гърция,САЩ,Русия,Израел,Македония или другаде не води до автоматичното задължение ние да изведем на преден план по-големи идиоти,за да не останем назад.
Елинизмът е мода,вид интернационализъм.Някои си го приписват за престиж,други за политика.Между другото именно за елинизмът претендира,стиснете зъби:не толкова Гърция,колкото Македония.Началото на елинистическата епоха е възцаряването на Александър Македонски.
Управлявал е има-няма 10 години и каквото е успял да"обедини"през тези години(разбирайте почти нищо)това е елинизмът,а останалото са имперските претенции на наследниците му.
Бъдете здрав!
цитирай
67. ran - 50. alexalexalex - да погледнем общата ти култура тогава :)))))
29.12.2012 18:45
1. Защо общата ти култура спря до 5ти век? Тя не ти ли казва, че мирните и кротки славяни, в края на пети век стават страшилище за ИРИ, която наричаш Византия? Близо сто години воюват славяните из целия Балкански п-ов, император Анастасии дори китайска стена строи за да предпази Константинопол. Воюват лютите славяни, строят укрепени селища, превъзхождат византийците военно, в края на шести век превземат Солун и изведнъж пак се кротват кат обикновени земеделци, та като дошле прабългарите, заварили огромно славянско море.
Тук има проблем обаче - няма нито една археологическа находка за великото преселение на славяните. Ни землянка, ни укрепено селище, ни оръжие, ни писменост. Нищо!
Та, как ще се справи общата ти култура с липса на доказателства?

2. :))))))))Общата ти култура до Кавказ ли стигна само? А, нещо като години или поне векове да кажеш? Откъде се взеха тия племена бре? По средата между скити и сармати, некви съвсем не номадски племена правят държава с градове и земеделие.
И пак археология - находки северно и южно от делтата на Дунав, идентични с такива находки от Волжска България. И то преди шести век.
Та-а, как се справя общата ти култура с тия противоречия?

Въобще официалната археология нещо се е бъгнала.
Тракийските находки са до четвърти век. Нито година по-късно. Всички находки датирани между 4-ти и 7-ми век са наречени гръцки?! Има няколко смешни опита артефакти от това време да се нарекат славянски :)))) Щото нали, тогава са се вихрели лютите славяни. След седми век находките вече са изцяло прабългарски, даже гръцките ги няма вече. Нищо че самите руснаци датират находки като български и за пети и за четвърти и за втори век.
Не знам как е общата ти култура, но на мен ми смърди. Яко.
3. Сууупер! Начи Птолемеите са гърци :))
(щом твърдиш, че няма траки фараони, значи и македоните са гърци, евала ти праим!:)))
За езиците те питах защо са подобни? И то, точно тези, изброените, вътре в групата на индо-европейските езици? Не съм питал защо са се разслоили.
цитирай
68. vmir - 66. saportok,
29.12.2012 21:11
saportok написа:
Лудите се копират,скъпи господин vmir.Заразно ли е...Не зная.Но както казах и преди,това че може да има идиоти в Гърция,САЩ,Русия,Израел,Македония или другаде не води до автоматичното задължение ние да изведем на преден план по-големи идиоти,за да не останем назад.
Елинизмът е мода,вид интернационализъм.Някои си го приписват за престиж,други за политика.Между другото именно за елинизмът претендира,стиснете зъби:не толкова Гърция,колкото Македония.Началото на елинистическата епоха е възцаряването на Александър Македонски.
Управлявал е има-няма 10 години и каквото е успял да"обедини"през тези години(разбирайте почти нищо)това е елинизмът,а останалото са имперските претенции на наследниците му.
Бъдете здрав!


Лошо, много, много лошо! Така ти се възрадвах отначало и се опитвах да путкрепя повикът ти за повече безпристрастност, а ти да се дъниш така яко... Не трябваше да неглижираш Александър Македонски заради магариите на днешните макета. Това е толкова примитивно, че не заслужава дори коментар, а глупостите, до които те доведе увлечението по борбата с “племето”, надминават обичайното ниво на групово изпростяване в подобни импровизирани публични дебати. Измори ли се, или се издъни поради преднамереност? Забрави си каузата, или целеше само шоуто? Сега и племето като последва примера ти и става майка плаче, грамофон свири... ай, мила родна картинка...
цитирай
69. vmir - Най-тъпото е, че докато племето се опитва да ни въздигне (някои от тях със скърцащи зъби и трудно сдържани псувни)
30.12.2012 06:02
и да ни качи котировките, за да ни продаде по-скъпо на руснаците, ти и компания, за да се отървете от продажниците, се опитвате да принизите всичко – и макетата (сегашни и нявгашни), и елинизмът, и каквото там още се наложи за целта и в краен случай да въздигнете само което може да послужи за принизяването на всичко останало.

Не може така, оставете възможност на продажниците да се изтеглят в единствено родното си СССР – е, то и без това рухна, въпрос на време е да стане ясно и за тях, че плановете за въздигането му са повече от утопични, няма защо да се трепем и хабим едни други заради чужди и несъстоятелни химери.

Когато обаче принизяваме всичко наред, им поднасяме на тепсия възможността да ни лъжат в очите, че ни продават и са ни продавали единствено в наша полза, а са ни напакостили, защото ние не сме ги били разбрали... Не се съмнявай, че ще ни го заявят с възможно най-голямото ехидство и задоволство, че са успели да ни прецакат отново, каквото и да ни струва това, на мен това вече ми го заявиха.
цитирай
70. saportok - Изказвам лично мнение просто :) За ...
30.12.2012 09:23
Изказвам лично мнение просто :) За разлика от определени подходи няма да регистрирам 80 акаунта за да го пропагандирам,няма да трия който не е съгласен и т.н.
Исторически"елинизъм"наричаме вид културен синкретизъм.Новата култура на Средиземноморието.
Нея я гради Александър Македонски.Той изгражда синкретичната линия Зевс-Баал-Амон и другите тръгват покрай нея.
Проблемът е,че времето,в което това е реално възможно да се гради,е само времето на неговото управление.Само в това време държавите,носителки на различни култури,са едно цяло и са задължени да прилагат обновени култове.Това е реално по-малко от 10 години.Дори в съвременния свят е невъзможно да слееш 10 стари култури за 10 години.
След неговата смърт империята се разпада.Съществуването на елинизма е привидно и на думи,на практика е нереализиран империализъм.Антиохия,Пергам и Александрия поддържат големи елинистически библиотеки.Когато Селевк тръгне да завладява Гърция,той почва да дяла гръцки статуи,за да покаже колко му е близка гръцката култура.Общо взето-това е.Не може да се твърди,че Селевкидите опитват да слеят ахеменидската култура с финикийската,нито че Птолемей се опитва да направи египетската култура-гръцка.Универсална култура не се появява,а множество синкретични-до появявата на Рим.Елинизъм е условно понятие за тази епоха.
Това разбира се е личното ми мнение,и не виждам то какво общо има с проблема с тракедонизма :) Нямам нужда да нападам Македонски,за да доказвам че тракедонизмът не е тракология,нито е нужна такава методика.Напротив,възгледите ми са независими.
Но честно казано моето мнение е,че в лицето на Александър имаме един силно романтизиран образ.За целите на историята това трябва да се изчисти.Не мисля,че за да виждам радикални проблеми в едно"течение"трябва непременно да следвам някаква задължителна"историческа линия на възгледите".Най-лошото тогава би било,че щяхме да умираме от скука.
Бъдете здрав и весели празници!
цитирай
71. vmir - 70. saportok - Изказвам лично мнение просто :) За ...
30.12.2012 13:33
Не съм против личните мнения, визии и обобщения, но съм много против омаловажаването на значими явления, каквото е елинизмът. Съгласен съм, че елинизмът е заслуга на Александър, без неговия просветителски устрем, непобедима армия, и стотиците оставени от него местни администрации в целия древен свят, снабдени с преписи на древните учения за управление на държавата и обществото, постиженията на елинизма днес най-вероятно щяха да бъдат отдавна забравени и заменени от други. Нямаше да бъдат не просто средиземноморска култура, нямаше да бъдат основа на световната култура, наука и изкуство, каквито са в действителност. Почти 2 хилядолетия, плътно до европейския Ренесанс, отговорите на повечето въпроси за обществото и природата са търсени в елинизма, творенията елинското изкуство и днес вдъхновят хората по цял свят, с изключение на простаците и парвенютата, за които няма нищо стойностно и свято, освен парите, примитивната тарикатщина и далаверата.

Териториално, древна Елада е сърцето на елинизма, но духът му няма как да е оттам. С хилядите си острови, Елада е като дюкян на кьоше – всеки кораб между изтока и запада се отбива там, и безкрайните приказки и пазарлъци никога не свършват. Това е идеалното място за всеки, който си търси слушатели и потребители за знанията и изкуството си. А речите и трактатите не се измислят насред пазара, обратното – искат усамотение, концентрация и дори отшелничество. Каквото оживлението по десетките хиляди километри брегова ивица на Гърция не дава.

Нима случайно гърците си правят оглушки, че съгласно Ньойския Договор и споразуменията, произтичащи от него, отдавна трябваше да са ни предоставили свободен стопански достъп до Бяло море? Не, разбира се. И тази “разсеяност” за някакви си десетки километри бряг е не само тактика, тя е в основата на манталитетът, който кара гърците да се изживяват като големи тарикати, заслужаващи да се възползват безвъзмездно от труда на останалите. И защото другите не са “узрeли” за подобна тарикатщина, затова за тях всички са “варвари”. Същия манталитет и мислене са широко разпространени и у нас, но светогледните пространства не са независими от това дали имаш при еднаква площ 2000 или 200000 километра километра граници с околния свят, нали?

Дали днешните македонци са македонци или не са, не ми е особено интересно. И българи да са по произход, това не означава много, щом самите те толкова много настояват да са антички македонци. Далеч по-важни са спекулациите, които у нас произтичат от подобни недоразумения, защото са инструмент за създаване на конфликтни ситуации и подхранване на неудовлетворими очаквания. Иначе всеки може да се прави на какъвто си иска, докато не посяга на чуждото, това не ме притеснява, защото големи претенции пораждат големи очаквания и предполагат големи провали. Тежко на повярвалите в банкрутиращи претенции, тежко на онези, които не смеят да предявят основателните си претенции, тежко на народ, бакалите на който оценяват и тълкуват културата, а останалите намират дебелашките им простоти им за забавни...
цитирай
72. saportok - Любовта Ви към този период от ист...
30.12.2012 18:59
Любовта Ви към този период от историята е похвална,господин vmir.
Все пак поне за мен нещата в историята не стоят между черно и бяло или в случая между това да изберем между тезата на sparotok и тезата на елинизма.
Даже грешните тези може да стъпват на 1-2 верни неща,а реалните тези са много повече от тези двете,"черната и бялата" :)
Не се нарича неглижиране,редица учени по различен начин възприемат различните култури.Има такива,които ще нарекат Шумер духовна култура,има такива,които ще го нарекат измислица.Да,има официално научно течение,което твърди,че Шумер не е съществувал.Нищо трагично,важното е да се ползва адекватна методика,смислени разсъждения и да се преследва научна,а не политическа цел.
цитирай
73. vmir - 72. saportok,
31.12.2012 09:29
Значимите явления не трябва да се елементаризират. Можем да объркаме понятията. Да започнем да се гордеем с което нормалните хора се срамуват. Поросташкото отношение няма как да е меродавно и за останалите, защото на простака и децата му по правило са простачета, които живеят в простотия, злост, завист и всячески пречат на останалите, защото нямат друг начин да изпъкнат.

Вчера на първа страница имаше постинг с прекрасна, но озлочестена древногръцка статуя. Глупак я беше използвал за сравнителна подигравка над “тракедонистите”. Тапирът тържествуваше, че е намерил начин да изрази тапирската си представа с обезглавената в порива си статуя. Очевидно на същия тапир като него някога е бъркало в очите великолепието на тази статуя, за да я обезглави варварски, за радост на днешния му жалък фен.
Виждал съм непохватна имитация на същата статуя, днес въпреки всичките ни технологии и знания, няма майстори като Фидий. Статуята е в ръката на 13 метрова статуя на Атина, каквато е имало в древността в Партенона, но е унищожена от простаци като нашичкия от първата ни страница вчера. Намерили са се хора, които са я възстановили по древни нейни модели. Построили са около нея дори и копие на Партенона. И се стичат потоци от посетители да видят тези копия на древните творения.

Проблемът не засяга само отношението ни към древността, гърците, траките или македонците. Проблемът засяга отношенията помежду ни тук и днес. Защото и в древността не са били много по-различни. И за гениалният Фидий се твърди, че е зарязал скулптурите заради недоказани обвинения срещу него. Дали се е спасил с емиграция от преследванията, или просто му е писнало да работи за простаци, готови да натрошат статуите му, ако не успеят да ги продадат както на тях им се иска. Във всеки случай, дори и наистина да е откраднал от материала за изработка на статуите, това показва колко е бил оценяван талантът и труда му. Нещо като на производител на айфони да му се наложи да краде пясъка за производство на микрочиповете в тях... Или на докторът да му се наложи да краде гипса за гипсиране на болния...

Никак не е случайно, че “тъпите” американци, които си губят времето и парите да правят възстановки на древните творения, произвеждат айфони, докато нашенските им бъдещи купувачи, докато претакат зелето, си броят парите от далаверките дали ще стигнат за айфон и се вдъхновяват от селяндурската си махленска вяра, че стояли на върха на хранителната верига... Господи, прибери си вересиите...
цитирай
74. vmir - Слава Богу, по света има не само простаци като нашите:
31.12.2012 09:47
http://roberttracyart160spring2012.files.wordpress.com/2012/03/nike-in-louvre.jpg
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: alexalexalex
Категория: Тя и той
Прочетен: 2427404
Постинги: 520
Коментари: 8560
Гласове: 3924
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930